Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

witman

Scenic III phI LPG w 1.4TCe ScIII Grand 7 osobowy

Recommended Posts

Kolejny w naszej rodzinie Scenic Grand 1.4TCe tym razem wersja 7-osobowa uratowany od paliowej drożyzny.

Zbiornik 53 L podwieszony pod podłogą, wlew pod klapką, instalacja BRC SQ32, strojnie z AFR pod obciążeniem.

Spalanie na odcinku 390km, autostrada A4 prędkość 140-150 w porywach 160km/h 8.4/100 wg. komputera, po zatankowaniu LPG wyszło 10,12 LPG/100km.

zbiornik2.thumb.JPG.2560a950851e72b727c066601517fdd4.JPG20180914_160337.jpg20180914_160315.jpg

wlew.JPGpb.lpg.JPG20180914_142938.jpg

Edytowano przez witman
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik wisi tak nisko nad ziemią czy tylko na zdjęciu tak wygląda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest OK i zgodne z przepisami, zrobiliśmy pomiar pod obciążeniem, podczas pomiaru w bagażniku auta było około 100kg, zbiornik LPG był zatankowany do pełna, a w zbiorniku Pb było 3/4 paliwa, wysokość od jezdni wynosiła 21,5cm, a przepisy mówią o 20cm. Na upartego można było wcisnąć zbiornik o 2cm wyższy i była by pojemność 59 L.

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu, mam awersje do BRC, ten makaron pod maską, długie wężyki itp..... wiem, że działa i w ogóle jest pewnie ok, ale jakoś skrzywiony na tym punkcie jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Natomiast moje wieloletnie doświadczenia z BRC są jak najbardziej pozytywne, a wcześniejsze Renówki ScI, ScII z silnikami 2.0 16V F4R i MII 1,6 16V K4M też były z BRC i przejechały już po 200 i 300tys.km na LPG bez problemów i jeżdżą nadal w rodzinie lub u znajomych.

Obecnie mamy w rodzinie 5szt. 1.4TCe z BRC.SQ32 i wszystko jeździ nienagannie, ja jeżdżę z żoną od 5 i 6-ciu lat dwoma 1.4TCe w ScIII ph2 oraz i Megi Coupe GTline zestrojone są na 158 & 162KM i wszystko działa doskonale.

Powiedz jakie mają znaczenie długie wężyki przy wtryskach LPG, przecież to sprawa dobrego zestrojenia, a wszystkie nasze BRC były solidnie strojone z AFR pod obciążenie i na hamowni.

Wiem, dobrze by było, aby wężyki były jak najkrótsze, ale przecież trzeba to jakoś dopasować do istniejących już warunków przy danym silniku ;-)

O wiele częściej spotykam się w naszym rodzinnym warsztacie z problemami w innych instalacjach, klienci narzekają, że muszą co jakiś czas podjechać do gazownika, bo coś trzeba dostroić, bo szarpie na gazie lub zamula. Przy BRC jakoś nie widzę takich problemów, dlatego też postawiłem na BRC i puki co tego będę się tego trzymał ;-)  

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@witman, ja to wszystko wiem i rozumiem. Ale ja mam swoje zdanie a Ty swoje. Działa dobrze więc jest OK, ale to nie zmienia faktu, że mam awersje do BRC :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BRC to bardzo "idioto montero" odporna instalacja. wystarczy ją "wrzucić" pod maskę i działa. Stąd też niestety często tak a nie inaczej wyglądają auta pod maską.

Co nie zmienia faktu że to dobre instalacje aczkolwiek też mogą sprawiać problemy.

Odnośnie długości przewodów od wtryskiwaczy do wkrętki w kolektorze to akurat jeden z podstawowych elementów po którym można poznać instalatora "wrzucacza" od tego który wie co robi. od ich długości i to czy mają taką samą długość jednak sporo zależy  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@deku po to mamy forum, aby wymieniać doświadczeniami i się nimi dzielić, ja też nie twierdzę, że BRC to najlepsze instalacje, bo znam o wiele lepsze, ale też dużo droższe.

Stosunkowo głośnia praca wtrysków BRC też mi się nie podoba, zwłaszcza przy silniku 1.4TCe, który jest bardzo cichy, o wiele lepsze są pod tym względem Barracudy, ale mają trochę gorszą wytrzymałość.

Słusznie stwierdził kolega @lordboss

39 minut temu, lordboss napisał:

BRC to bardzo "idioto montero" odporna instalacja. wystarczy ją "wrzucić" pod maskę i działa.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.09.2018 o 20:13, witman napisał:

Kolejny w naszej rodzinie Scenic Grand 1.4TCe tym razem wersja 7-osobowa uratowany od paliowej drożyzny.

Zbiornik 53 L podwieszony pod podłogą, wlew pod klapką, instalacja BRC SQ32, strojnie z AFR pod obciążeniem.

Spalanie na odcinku 390km, autostrada A4 prędkość 140-150 w porywach 160km/h 8.4/100 wg. komputera, po zatankowaniu LPG wyszło 10,12 LPG/100km.

zbiornik2.thumb.JPG.2560a950851e72b727c066601517fdd4.JPG20180914_160337.jpg20180914_160315.jpg

wlew.JPGpb.lpg.JPG20180914_142938.jpg

Myślę nad kupnem auta, jednak bardziej M III, z tym silnikiem pod lpg, dalej auto jeździ bezproblemowo na lpg, nic się nie dzieje przez tę instalację? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...