Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie wiedziałem, gdzie zamieścić ten temat.

Kilka dni temu zauważyłem, że szyby parują. Pierwszy raz miało to miejsce podczas deszczu. Temperatura na zewnątrz 12 stopni. Następnie. gdy jechałem z 3 osobami, a na dworze temperatura wynosiła 9 stopni. Włączenie klimatyzacji pomogło. 

Czy to normalne, żeby w 7 letnim aucie parowały szyby? Nie mam się do czego odnieść, ale w moim poprzednim samochodzie, który miał 20 lat, wystarczyło wyłączyć obieg wewnętrzny i parowania nie było. 

 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien MIII ale w SC III przy niższych temperaturach automatycznie włącza się obieg wewnętrzny powietrza by szybciej nagrzać kabinę. Fakt włączenia obiegu wewnętrznego słychać po pracy wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aniewa napisał:

Nie jestem pewien MIII ale w SC III przy niższych temperaturach automatycznie włącza się obieg wewnętrzny powietrza by szybciej nagrzać kabinę. Fakt włączenia obiegu wewnętrznego słychać po pracy wentylatora.

Na panelu klimatyzacji jest przycisk odpowiadający za obieg wewnętrzny, jednak działa jedynie przy włączonej klimatyzacji. Myślałem po prostu, że może to działać bez włączonej klimy. Nie jestem obeznany w tego typu sprawach, bo jest to mój pierwszy samochód z klimą. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety przy większej liczbie pasażerów i dużej wilgotnosci powietrza w M3 mogą szyby parować.Jak masz ustawiony nadmuch w automacie bez klimatyzacji czy jakiś kierunek np nogi czyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ambroxoll napisał:

Myślałem po prostu, że może to działać bez włączonej klimy. Nie jestem obeznany w tego typu sprawach, bo jest to mój pierwszy samochód z klimą

W MIII podobnie jak w MII włączenie obiegu wewnętrznego wymusza automatyczne włączenie klimy między innymi po to by zapobiegać parowaniu szyb. Jazda na obiegu zamkniętym bez włączonej klimatyzacji praktycznie zawsze skutkuje zaparowaniem szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również bym zaczął od filtra kabinowego, tj. jego wymiany, jeśli nie wiemy kiedy ów filtr był wymieniany. Druga sprawa, że część osób jeździ z wyłączonym nawiewem,  co wg mnie jest błędem. Kolejna rzecz: nie wiemy czy Kolega ma automatyczną klimatyzację (no chyba, że przy ręcznej podczas pracy w obiegu zamkniętym klimatyzacja automatycznie się nie uruchomi - tego nie wiem). Reasumując: zawsze jakiś nawiew powietrza do auta powinien być, a brudny filtr, ew. wyłączony nawiew powodują ten brak. Chyba, że mamy tu przykład nadmiernej wilgoci w samochodzie, bo mnie do tej pory szyby parowały tylko i wyłącznie podczas gwałtownego spadku temperatury (np. burza latem), ale przycisk "dobra widoczność" skutecznie problem rozwiązywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.5540799d901f867c3c1b15dc7e1e1b11.png

@skwierzyk zauważ, że zaleca się używać trybu FAST jeśli wiezie się z tyłu pasażerów. Pewnie ze względu na parowanie szyb właśnie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trybu 'fast' używam co chwilę, na przemian z 'auto' i 'soft' - polecam popróbować :) Tak, przycisk 'dobra widoczność' - zgodnie z powyższym wyciągiem z instrukcji - to jeszcze z Megane II znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!