Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak silników TCE 130 w GAMA 2019 Renault


ABCMegane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

 

Zauważyłem, że w nowych ofertach Renault GAMA 2019 (Megane, Captur, Kadjar itp.) nie ma już silnika TCE 130, są inne jak TCE 90, 120, 140, 160:

https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/pdf/pricelists/megane-price.pdf

Czyli przestaną produkować te silniki?

Jaka jest przyczyna tego?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 TCe od wiosny nie jest produkowany. Dobrze że zakończyli jego produkcję, okazał się silnikiem paliwożernym, miewa w niektórych przypadkach problemy z zużyciem oleju, łańcuchem rozrządu, oraz na tle konkurencji posiadał turbo dziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie trzeba jeszcze poczekać. Może nawet do Nowego Roku. Chyba jeszcze nie wszystkie wersje i silniki są homologowane.

Np. gdzie są 1.7 dci i 2.0 dci? Nie ma też wersji Bose.

O ile dobrze pamiętam jakiś artykuł dotyczący badań homologacyjnych to wszystkie europejskie instytucje robiące te badania mają zajęte wszystkie terminy do końca października albo listopada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma go w Megane, gdzie powinien zastąpić 1.6 dci.

 

"Nowy cykl pomiarowy (WLTP) jest dłuższy, zamiast niecałych 11 km samochody przejeżdżają ponad 23 km, ma 4 fazy zamiast dwóch, przyspieszenia są większe, a uzyskiwane prędkości – wyższe, ściśle określona jest temperatura, przy której trwa pomiar w laboratorium. Najważniejsze jednak jest to, że każda kombinacja silnika, skrzyni biegów i wyposażenia, która ma istotny wpływ na spalanie (i tym samym emisję CO2), musi być badana osobno. I to jest klucz do problemów europejskich producentów. Dawniej w każdym cenniku występowała „bieda-wersja” z wąskimi oponami i niemal bez wyposażenia dodatkowego, którą badano w teście NEDC, a następnie uzyskany wynik trafiał do danych technicznych wspólnych dla wszystkich wariantów wyposażeniowych.

Teraz każdą możliwą kombinację (jeśli ma wpływ na spalanie) trzeba przebadać od nowa, a zatem jeżeli producent pozwalał dotąd dowolnie konfigurować samochody (a to była jedna z głównych przewag europejskich, zwłaszcza niemieckich producentów), to teraz musi z tym skończyć. Przynajmniej do momentu, gdy uzyska homologację na wszystkie wersje, które chciałby sprzedawać, tyle że wąskim gardłem są dostępne w Europie laboratoria badawcze. Homologacje zaczyna się od najpopularniejszych wersji,"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!