Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świece i kable zapłonowe do 1.6 16V + LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Drogą kupna nabyłem Megane 3, dołożyłem instalację LPG i chciałbym wymienić świece żarowe oraz kable zapłonowe.

Jakie świece i kable polecane są do tego silnika z założoną instalacją gazową? 

Silnik to 1.6, 16V, 110KM.

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

świecie dobrze wymienić. Jeśli są w słabym stanie stąd cewki padają. Ja mam NGK i na razie jest ok i cewki działają poprawnie. W pierwszej megane po założeniu gazu nie wymieniłem świec (dawne czasy) i po 2 miesiącach padła jedna cewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 9.05.2019 o 18:42, luktal napisał:

Nowe świece warto też wyregulować do gazu (przerwa).

Bzdura chyba w polonezie albo jak kompresja słaba. Jak na fabrycznej nowej świecy jest problem z silnikiem na gazie to znaczy że jest problem z instalacją układem zapłonowym lub silnikiem np słabsza kompresja na jakimś cylindrze itp. zmniejszenie przerwy tylko maskuje chorobę. A jazda na ubogiej mieszance zaowocuje naprawą głowicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelsonx niestety nie masz racji. Jeśli świeca nie jest dedykowana do tego konkretnie silnika, a jest do kilku silników (świeca uniwersalna) dobrze jest ja wyregulować. 

Jak łączysz rozmiar przerwy na świecy z powstaniem ubogiej mieszanki? Jestem bardzo ciekaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luktal niestety nie masz racji.

Panuje obiegowa opinia, poparta też doświadczeniem, aby zmniejszyć zalecaną przerwę na świecy do 0,8-0,7 mm, aby cewki miały "łatwiej" co wydatnie przedłuża ich trwałość. 

A wiadomo, cewki w tych silnikach są chimeryczne.

Ponoć też, nie mam praktyki, nie miałem auta z gazem, dobrze wpływa na pracę silnika na tym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lelupi chyba pomyliłeś osoby. Bo ja pisałem o konieczności regulacji. Nie chodzi tylko o to by odciążyć cewki (choć ten efekt też oczywiście przy okazji występuje) ale by poprawić parametry zapłonu mieszanki (są różnice między mieszankami z benzyna-powietrze a gaz-powietrze). Jak cewka kuleje to się ja wymienia, jak przewody kuleją to się je wymienia, jak się montuje świece uniwersalne to się je reguluje, potem po pewnym czasie ponawia się regulacje i nie ma problemu z zapłonem. Tak mówi teoria i praktyka, w tym własna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomyliłem. Ty piszesz o potrzebie regulacji do fabrycznej wartości zalecanej przez producenta auta, a ja o profilaktycznym zmniejszeniu przerwy poniżej tej wartości.

A przy okazji, możesz pokazać świecę "nie uniwersalną" do silnika z tego wątku. Świece w opakowaniach z logiem producent auta, są dokładnie tak samo "uniwersalne" jak świece dostępne na rynku aftermarket.  Cudzysłowy użyłem nieprzypadkowo.

Ostatni raz regulowałem przerwę na świecy wieki temu, w PF126. Od tego czasu zawsze montuje świece prosto z opakowania, przy sprawnym aucie nie mam żadnych problemów z zapłonem.

Świece jeżdżą nie ruszane do następnej wymiany. 

Nie polemizuje z potrzebą regulacji przerwy (na wartości inne niż fabryczne) na świecy, jedni robią, inni nie, a wszyscy jadą. Ja jednak wolę, jak przerwa jest większa ( fabryczna wartość), tak aby wykorzystać maksymalnie energię iskry, co wpłynie na łatwiejszy i bardziej efektywny zapłon. Oczywiście przy w pełni sprawnym układzie zapłonowym. Właśnie o tym pisał Pawelsonx. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę pokazać takowej, bo nie interesowałem się czy są czy nie (nie mam tego silnika, to i nie mam takiej potrzeby), ale jeśli jest świeca w fabrycznym opakowaniu Renault z numerem takim jak powinna być to ufam że marka zadbała o to by była ona już z właściwą przerwą pod zasilanie takim paliwem jak wyjechało z fabryki (chyba nie było w tym aucie fabrycznego LPG).

 

Co do samej regulacji to pisałem dokładnie o tej co Ty. Nie o przerwie zalecanej przez producenta (w książce do M3 takowa nie jest podana nawet, zresztą nie ma chyba w M3 fabrycznego LPG), ale o przerwie do gazu.

 

Edit: Ok. Wiem już co zmyliło. W M3 fabryczne świece są jedno-elektrodowe. W tych też pod LPG bym zmniejszył przerwę. (Założyłem że mogą być kilku-elektrodowe a tych się nie reguluje).

Edytowane przez luktal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!