Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

5 stopni i w dół problem ze ssaniem - odpalaniem czy co?


Rekomendowane odpowiedzi

Już myślałem, że mu przeszło ale chyba jednak nie  ;(  

Jak tylko temperatura rano spadła do +5 stopni_C niestety znowu się zaczyna  - właśnie dzisiaj rano był ten pierwszy sygnał w tym sezonie.

No więc było tak wcisnąłem "start" - rozrusznik zakręcił normalnie (krótko) ale samochód jakby chciał ale nie odpalił (prawdopodobnie był chwilowy zapłon więc rozrusznik przestał kręcić dalej a silnik zgasł).

I to, jak znam życie, to jest właśnie początek problemów z odpalaniem które miałem cały okres jesień-zima w zeszłym roku :!

Dzisiaj to było jeszcze łagodnie (bo to pierwszy lekki objaw) ale już wkrótce ;( problem będzie wyglądał trochę inaczej - mianowicie: wciskam "start" - rza pomocozrusznik kręci długo długo a silnik nie odpala. Nauczyłem się, że wciśniećie gazu mu pomaga - dość gwałtowne wciśnięcie pedału gazu "do samej dechy" prawie jednocześnie / w chwilę po rozpoczęciu pracy rozrusznika - w tym momencie silnik odpali.

 

Jeżeli ktoś domyśla się co to jest - bardzo proszę o trafną podpowiedź (cały okres od wiosny do teraz problem ani razu nie wystąpił a auto codziennie rano było odpalane więc ewidentnie jest to problem związany z temperaturą). Z góry dzięki wielkie za pomoc :)

 

(PS. A jeszcze ciekawostka - jak się wciska pedał gazu do samej dechy to na samym dole - na tym ostatnim krótkim odcinku jest wyczuwalny opór - znacznie większy niż w wyższym zakresie pracy pedału gazu - ciekawi mnie ci to jest..?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie zdanie - to jest punkt oporu pedału gazu który w razie jazdy na ograniczniku prędkości pozwala przyśpieszyć w nagłej potrzebie. Komputer nie odetnie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info  (jutro to przetestuję), czyli że jeśli ogranicznik prędkości nie jest włączony to naciskanie tego punktu oporu nie wpływa zupełnie na nic ?

 

Tymczasem wracajmy do meritum dyskusji!

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎23‎.‎10‎.‎2018 o 22:13, aniewa napisał:

Ostatnie zdanie - to jest punkt oporu pedału gazu który w razie jazdy na ograniczniku prędkości pozwala przyśpieszyć w nagłej potrzebie. Komputer nie odetnie paliwa.

 

Przetestowałem - faktycznie wciśnięcie pedała do dechy pozwala pokonywać limit prędkość utrzymywany przez ogranicznik prędkości.

 

A wracając do meritum - dzisiaj odpalił normalnie więc na razie będę tak sobie czekał i obserwował... Myślę, że pomiar dopiero jak się bardziej ochłodzi i to zacznie występować regularnie to wtedy będzie najlepiej dokonać sprawdzenia czujników - 

 

 

Dnia ‎23‎.‎10‎.‎2018 o 22:37, jabrze napisał:

Podłącz clipa na zimnym i sprawdź temperaturę płynu chłodzącego i temperaturę powietrza zassanego, oraz przesunięcie zapłonu na obrotach biegu jałowego. 

 

- kolega ma jakiś chiński kabelek obd2 chyba ELM327 i do tego jakiś program na laptopie. Czy to styknie?

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem się nasila - t.j. już występuje codziennie.

Nie bardzo mam jak / gdzie podłączyć pod komputer więc trwam w tym stanie.

 

Jedno co jest ratunkiem to ten punkt oporu pedału gazu, który po wciśnięciu pozwala na odpalenie (bo samo naduszanie pedału bez dociskania do tego punktu nic nie

Jest to niewątpliwie główne praktyczne wykorzystanie systemu ogranicznika prędkości w moim aucie :) :) 

 

Może zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury płynu chłodniczego - ??

 

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapalać powinien bez gazu.  Przyciskając gaz utrudniasz zapalanie przez przesunięcie zapłonu do przodu. Na max podaje bardzo dużą dawkę paliwa i dlatego odpala.

Sprawdz na zimnym, czy odpali po wyczepieniu czujnika płynu. Masz tylko odpalić na 15 sekund nie używając gazu. Musi to zrobić czysto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Wymień świece, zmniejsz odstęp pomiędzy elektrodami na 0,7 mm.

     Zadbaj aby świece i cewki były czyste i suche,

2/ Przeczyść map sensor i zapewnij mu szczelność w dolocie przy montażu,

3/ Sprawdź stan filtra powietrza,

4/ Sprawdź stan akumulatora i stan jego klem,

5/ Przeczyść czujnik położenia wału korbowego i stan jego łączy.

6/ Zabieg z wypięciem czujnika temperatury silnika, da do myślenia.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt 5 z tego co napisał wyżej @Andrzej-2010, warto sprawdzić. U mnie zabrudzenie tego czujnika powodowało konieczność długiego kręcenia przed odpaleniem na zimno. Nasiliło się właśnie wraz z pojawieniem się niskich temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2018 o 16:22, jabrze napisał:

Zapalać powinien bez gazu.  Na max podaje bardzo dużą dawkę paliwa i dlatego odpala.

 

1. Wiem, że zapalać powinien bez gazu i tak odpala przez pół roku w okresie kiedy jest ciepło.

2. Nie wiem - pytam - czy w ogóle tutaj dodawanie gazu przy odpalaniu silnika (z  przepustnicą sterowaną przez ECU) powoduje zwiększenie dawki paliwa?

(samo dodawanie gazu nie pomaga jak zauważyłem. dopiero pomaga w ciśnięcie do dechy - do momentu wciśnięcia tego punktu oporu - wtedy jakby za magicznym guziczkiem problem znikał - zastanawiam się być może ten punkt oporu jednak w jakiś sposób usuwa usterkę - chodzi mi o to, ze może jest to jakiś trop. Może ktoś wie w jaki sposób ECU reaguje na wciśnięcie tego punktu oporu ??)

 

Dnia 27.11.2018 o 16:22, jabrze napisał:

Sprawdz na zimnym, czy odpali po wyczepieniu czujnika płynu. Masz tylko odpalić na 15 sekund nie używając gazu. Musi to zrobić czysto.

 

Spróbuję to zrobić - mam nadzieję, ze chyba to nie zaszkodzi w żaden sposób (dlaczego mam uważać żeby nie przekroczyć 15 sekund)?

Przy okazji: Jak szybko powinien silnik osiągnąć właściwą temperaturę pracy (wczoraj sprawdziłem to - musiałem przejechać ok. 5 km w 5 minut żeby wskazówka ustawiła się na środku skali - czy to prawidłowo)?

Dnia 27.11.2018 o 16:32, Andrzej-2010 napisał:

1/ Wymień świece, zmniejsz odstęp pomiędzy elektrodami na 0,7 mm.

     Zadbaj aby świece i cewki były czyste i suche,

2/ Przeczyść map sensor i zapewnij mu szczelność w dolocie przy montażu,

3/ Sprawdź stan filtra powietrza,

4/ Sprawdź stan akumulatora i stan jego klem,

5/ Przeczyść czujnik położenia wału korbowego i stan jego łączy.

6/ Zabieg z wypięciem czujnika temperatury silnika, da do myślenia.   

 

Ad. 1 Świece podobno były wymieniane przez poprzedniego właściciela bo też próbował znaleźć przyczynę.

Ad. 2 - 6 Te czynności jeszcze przede mną.

Zaczynam podejrzewać też system zmiennych faz rozrządu (ostatnio chyba koło zachrobotało przy odpalaniu poza tym jeśli jest przestawiona faza rozrządu to może dlatego nie odpala - pytanie jak to najłatwiej sprawdzić ?).

Dnia 27.11.2018 o 16:22, jabrze napisał:

Przyciskając gaz utrudniasz zapalanie przez przesunięcie zapłonu do przodu.

 

Możesz mi to dokładniej wyjaśnić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎28‎.‎11‎.‎2018 o 16:20, jabrze napisał:

Zrób to doświadczenie.

 

Doświadczenie robiłem już 3 razy.

 

Pierwszy raz w środę po 8- godzinnym postoju - było zajebiście.

Drugi w czwartek rano też zapalił ale obroty byłu chwilę za niskie no ale nie zgasł więc fajnie

Do trzech razy sztuka myślę... no i tym razem dzisiaj rano to powiedzonko sprawdziło się tylko, że negatywnie bo tym razem problem powrócił jak zwykle - nakręciłem to telefonem i dodałem komentarze:

 

 

wersja bez komentarzy:

 

 

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdza się, że  jest to problem z zapłonem, a nie z paliwem. Trzy próby dały obraz, że koło KZFR "tańczy". Już wiemy, że to jest koło lub zawór sterujący, a w najgorszym wypadku jedno i drugie.

Dlaczego jest gorzej przy ochłodzeniu? - olej jest gęściejszy i ciśnienie wytworzone pompą jest wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 30.11.2018 o 13:37, jabrze napisał:

x

Tylko jaki związek ma koło z zapłonem - może ja nic nie kumam ale nie widzę związku - możesz to wyjaśnić please ??

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpośredni - ujemne zbocze zczytane z czujnika wałka rozrządu napędzanego kołem zmiennych faz poprzez sterownik wyzwala zapłon. Zakres mechanicznego przesunięcia kątowego na kole to różnica czasu między dwoma czujnikami (wału i wałka), a w stosunku do czasu pełnego cyklu przekłada się na zakres kątowego wyprzedzenia zapłonu.  Sprawne koło wypełniane olejem po zgaszeniu samochodu zawsze stoi w pozycji zerowej. Dawka paliwa biegu jałowego jest uzależniona od kilku czynników, ale nie jest od przesunięcia zapłonu.

Dnia 30.11.2018 o 10:39, ditron napisał:

rano też zapalił ale obroty byłu chwilę za niskie no ale nie zgasł więc fajnie

W warunkach prawidłowych powinien się zawierać w zakresie od -1 do +3 stopni - było powyżej 10

Jeśli dotykamy gaz to zwiększamy paliwo, ale od 1400 obrotów również wyprzedzenie zapłonu, bo to początek sterowania elekrozaworem. Gaz do dechy, wyprzedzenie maksymalne i im zimniej tym gorsze warunki zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!