Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj poduszkę powietrzną


Rekomendowane odpowiedzi

Schemat visu do M III jest w dziale "pliki". Link https://megane.com.pl/files/file/174-schematy-elektryczne-megane-i-scenic/ . Pobierz Megane III (X95) NT 8422 12-09-2008.rar

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrykowi powinien wystarczyć schemat. Będzie wiedział między jakimi pinami sterownika i czujnika sprawdzić przejście.

Na czerwono zaznaczyłem obwód do sprawdzenia.

960965268_Beztytuu.thumb.png.5eaae49fdc3dfbc87d8885fbb0258ece.png

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Też już to sprawdziłem i będę podpowiadał, a jak nie będzie chciał słuchać to po prostu na nim wymuszę. Jeśli te przewody idą nad samą podłogą to kto wie czy tam się nie wkręcił gazownik mocując przewody pod autem.

14.thumb.jpg.527d48c9cc8c06f1ef0eb4341ff96637.jpg13.thumb.jpg.054b5a3404d0d7212e1c2607759cc48c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@onomatopeja nic nowego. Już były tematy na ten temat. Nie ja pierwszy i nie ostatni. Widocznie w MIII tak się robi. W Megane IV z resztą też i to po bardzo krótkim czasie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja. Czujnik udało mi się zwrócić do ASO także kasa odzyskana. Ze sprzedawcą modułu się "pałuję" ale to nie były duże koszty. Za to majster, który podjął się usunięcia usterki mnie wkurza i ciągle przesuwa. Mówi kiedy dzwonić by się umówić, ja dzwonię, a on mówi by zadzwonić za kilka dni... W związku z tym szukałem dalej i jutro będę dzwonił do innego magika oraz chyba ostatni raz do niego. Jak mnie żaden nie przyjmie lub nie wyeliminuje problemu to na czwartek mam umówione ASO od rana.

Niestety nie mam też zbyt wielkich nadziei. Wstępnie wykluczam przerwanie obwodu czujnik - moduł przez instalatora LPG ponieważ gdy pytałem go w piątek czy montując LPG wkręcał jakiekolwiek wkręty w podłogę samochodu stanowczo odpowiedział, że nie i że wszystko idzie "po fabryce".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 Naprawione. 3 roboczo-godziny, 500 zł mniej w portfelu. Przerwany obwód przez wkręt, którego miało nie być. Akurat nieszczęśliwie trafił w wiązkę i przerwał przewód od czujnika uderzenia w słupku. Na szczęście nic innego nie uszkodził bo mogło być zwarcie i pożar (tak twierdzi ASO), a to w zestawieniu z gazem może oznaczać wybuch. 3-4 cm do tyłu i nie byłoby kłopotu. Teraz czekam czy gazownik wywiąże się z zapewnienia, że jeśli to jego wina to pokryje koszty. Był bardzo zdziwiony i ponoć pierwszy raz mu się coś takiego zdarzyło. Akurat wyjechał dziś na wakacje więc jesteśmy umówieni na spotkanie po jego powrocie. Mówi, że się dogadamy więc trzymam go póki co za słowo i nie mam pretensji. Kto nic nie robi ten się nie myli. A chłopaków z jeleniogórskiego ASO polecam. Chyba przestanę jeździć do "magików" i wszystko będę robił u nich. Jestem coraz to bliżej tej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I słusznie. 

Z gaziarzem dogadaj się na 5 lat bezpłatnych przeglądów.

Będzie łatwiejsze do przełknięcia i zapamiętania. Swoja drogą niezły buc skoro się upierał że nic nie kręcił. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sarna1 napisał:

Z gaziarzem dogadaj się na 5 lat bezpłatnych przeglądów.

Wolę zwrot poniesionych kosztów (jakieś 800-850 zł).

1 minutę temu, Sarna1 napisał:

Swoja drogą niezły buc skoro się upierał że nic nie kręcił. 

On nie kręcił, jego pracownik, przynajmniej tak twierdzi. Co nie zmienia faktu, że wszystko miało być "po fabryce".

Dam mu szansę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pbet napisał:

mogło być zwarcie i pożar

No niech już nie przesadzają

3 godziny temu, pbet napisał:

Przerwany obwód przez wkręt, którego miało nie być

Pisałem od samego początku

I nie wychwalaj tak tego ASO. Fakt, poradzili sobie, ale to powinien każdy ogarnąć. KAŻDY. I to nie za taką kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Qbak powiem Ci tak. Na majstra - niby specjalistę, polecanego w okolicy przez wielu innych ludzi, a nawet innych majstrów, którzy gdy nie potrafią sobie poradzić z Renault dzwonią do niego po porady (jeden robił to kiedyś przy mnie) lub do niego po prostu odsyłają (sam kiedyś zostałem odesłany), to ASO spisało się na medal. U tamtego niby "specjalisty" byłem 4 razy. Za każdym razem od 1 do 2 godzin. Na przestrzeni 3 tygodni bo ciągle mnie zwodził i przekładał. Straciłem u niego 310 zł wydane na robociznę, kupiłem niepotrzebny moduł za 75 zł i niepotrzebny czujnik za 270 zł. Razem niepotrzebnie wydałem 655 zł (robocizna + części) + w ASO 500 zł. Musiałem do niego także dojechać około 30 minut w 1 stronę tracąc czas i paliwo. Gdybym od razu pojechał do ASO wydałbym o 655 zł mniej i miałbym dużo szybciej naprawione auto. Dziś żałuję, że nie pojechałem do nich od razu. Na samym początku sugerowałem "majstrowi" zwarcie lub przerwę w obwodzie ale olał moje sugestie i szukając po swojemu naraził mnie na stratę czasu i pieniędzy.

Czujnik przyjęli mi w ASO z powrotem choć nie musieli. Gdyby tego nie zrobili byłbym dodatkowo w plecy. Na razie jestem 75 zł za moduł ale walczę ze sprzedawcą jak się i tak okazało wadliwego modułu poprzez spory Allegro. Na wizytę w ASO czekałem 4 dni, auto pojechało raz, zostało na 4 godziny i wyjechało naprawione. Jak tu nie chwalić?

Poza tym mam z chłopakami dobre relacje. Zarówno w recepcji serwisu jak i na serwisie pracują bardzo fajni ludzie. Młodzi, rozmowni, pomocni i uczynni. Jesteśmy na Ty. Polecam bo robią dobrą robotę.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!