Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj poduszkę powietrzną


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem właśnie po wymianie czujnika - opis postępowania przy Megane III coupe '09. 

 

Problem:  komunikat ,, skontrl. poduszkę powietrzną" po włączeniu zapłonu. 

Podczas jazdy świeci kontrolka ,,klucz" oraz ,, airbag" dodatkowo zamek centralny ,,klika" co jakiś czas. 

 

Diagnostyka:  Clip - odczytanie błędów, odczyt błędu. - uszkodzony obwód czujnika uderzeniowego drzwi prawe. 

 

Naprawa: wymiana czujnika na nowy/sprawny. 

Odpiąć akumulator. Rozebrać boczek drzwi. Warto mieć nowe spinki, lubią pękać. Zdejmujemy boczek drzwi, odpinamy kostkę od lampki, kontrolera szyb i linkę od klamki. 

Czujnik znajduje się pod zamkiem, aby go wymontować trzeba odkręcić śruby mocujące - dwie są widoczne po otwarciu drzwi - na ich boku. Dwie są widoczne po zdjęciu boczka. Osłona do której przykręcony jest czujnik jest połączona z prowadnica szyby. Oczywiście szyba musi być uniesiona. 

Czujnik jest przykręcony do osłony śrubą która wystarczy poluzować i zsunąć czujnik. 

Montujemy wszystko tak jak było. 

 

Podpinamy akumulator i modlimy się by czujnik nie miał ukrytej wady/zwarcia bo mogą wywalić poduszki. 

 

Jeśli wszystko poszło dobrze podpinamy Clipa ! Błąd na 99% sam nie zniknie. Po podłączeniu standardowo - diagnostyka odczytanie błędów, kasujemy błędy i gotowe. Ze względu na fakt że u mnie są zamontowane maty wygłuszające czas takiego zabiegu może się różnić niż przy standardzie. Mi to zajęło 2h. Za drugim razem max 1h. Gdyby ktoś miał pytania to śmiało. 

 

IMG_20210425_164330.jpg

IMG_20210425_164325.jpg

IMG_20210425_164314.jpg

IMG_20210425_164311.jpg

IMG_20210425_161939.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że czujnik czarny z szarym nie pasują zamiennie, mimo, że da się je podłączyć. Jeżeli je zamienimy to i tak będzie błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Nie można ich zamieniać. Główny numer seryjny musi się zgadzać z tym który mamy oryginalnie zamontowany. Te mniejsze cyferki mogą się różnić gdyż jest to już ( z tego co wiem ) indywidualny numer każdego produktu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Odkopuję temat mając ten sam problem.

 

Jestem laikiem, ale przed oddaniem do mechanika warto spróbować samemu, czy to przypadkiem nie jakaś  pierdoła :)


pierwsze zdjęcie - wtyczka pod fotelem kierowcy - nie wpięta, bo nie ma gdzie (???)

 

drugie zdjęcie - wtyczka w szynie fotela kierowcy - wydaje się być Ok 

 

trzecie zdjęcie - wtyczka pod fotelem pasażera, która w porównaniu do analogicznej z pod fotelu kierowcy, jest połączona.

 

Nurtuje mnie wtyczka pod fotelem kierowcy - czy ona rzeczywiście ma być luzem?

 

z góry dzięki za porady :) 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

 

81AD2589-A41A-451B-9249-CD0D70507F2C.jpeg

936DB713-CF81-4A41-A6A3-F1847049C05C.jpeg

613C06C5-8563-42DE-B216-4CB23A78A5F1.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze zdjęcie - wtyczka do czujnika zajętości fotela, w M III fotel kierowcy nie posiada takiego czujnika

Drugie zdjęcie - czujnik położenia fotela. Wpięty w szynę prawidłowo

Trzecie zdjęcie - czujnik zajętości fotela pasażera. Jest tam umieszczony i wtyczka prawidłowo podpięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez miałem problem z tym czujnikiem. Jak kogoś denerwuje klikanie zamka co minute to po odpięciu wtyczki od uszkodzonego czujnika robi się cisza:) żadne rezystory wpinane w kostkę czujnika nie pomagają. Rzeczywiście trochę rozkręcania jest ale nie ma też tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, od kilku dni wywala mi komunikat skontroluj poduszkę powietrzną + klucz. Nie ma żadnych innych objawów, zamki nie strzelają.

Na razie chcę sprawdzić wtyczkę pod fotelem. Czy to ta żółta?

 

IMG_20221227_102247.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kede86 napisał:

Na razie chcę sprawdzić wtyczkę pod fotelem. Czy to ta żółta?

Tak, to ta wtyczka. W M III raczej nie zdarzają się problemy z łączeniem w tej wtyczce. Odczytaj błąd bo prędzej będzie wadliwy któryś czujnik w drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!