Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator rozładowany (komunikat)


Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno ten pasek napęd przenosi, bo jak ładowanie jest, to działa. Tylko przy włączonych odbiornikach może zacząć się ślizgać jak już na umarciu. Ja go wymieniam razem z rozrządem co 160k km, ale to już słabiutki jest jak pamiętam.

Tak tak, wizualnie wystarczy. Przekręć go ręką lekko na skos, zobacz czy nie ma spękań itp. Ja wymieniam też zawsze w komplecie napinacz, a o ile kojarzę, to był mocno zużyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Miałem takie przypadki że przez noc lub klika godzin w ciągu dnia rozładowało mi aku w Megane III (1,5dCi) - po ładowaniu  następnego dnia akumulator znów wyładowany. Sprawdzałem ładowanie 14,4V na początku a potem 13,5V. Po tych dwóch razach z rzędu wszystko wróciło do normy. Miał ktoś taki przypadek? System nie wyłączył jakiegoś urządzenia, zawiesiły się szczotki (albo kończą) w alternatorze? Może to jakieś zwarcie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Manieqsurf napisał:

x

Napięcie, które podałeś jest mierzone na zaciskach akumulatora?

Codziennie po jednym rozruchu jaką drogę drogę przejeżdżasz?

Po zamknięciu samochodu system przechodzi do stanu uśpienia, ale musi mieć spełnione warunki, bo w przeciwnym razie może pobierać zwiększony prąd. To wszystko jest mierzalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Napięcie mierzone na zaciskach.

Trasa ok. 10km. Czasem i krótsze.

Minęły 3 tyg. i teraz nie ma problemów. Wydaje mi się że jakieś urządzenie mogło się nie wyłączyć. 

 

Lampka w bagażniku - hmmm, jak to sprawdzić skoro teraz akumulator się nie rozładowuje?

Wentylator chłodnicy - czujnik temperatury cieczy chłodzącej - jest na to jakiś sposób? Czy po prostu wentylator będzie pracował po wyłączeniu silnika?

 

Edytowane przez Manieqsurf
Wpis nt lampki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Manieqsurf napisał:

Napięcie mierzone na zaciskach.

Trasa ok. 10km. Czasem i krótsze.

Minęły 3 tyg. i teraz nie ma problemów. Wydaje mi się że jakieś urządzenie mogło się nie wyłączy

Użytkujesz diesla z dużym prądem rozruchowym. Biorąc pod uwagę krotność zapłonów do ilości przejechanych kilometrów ( czasu pracy silnika ) Twój akumulator nie ma się kiedy naładować do swojej pojemności. Ona jest dodatkowo uzależniona od temperatury zewnętrznej na postoju. Praktycznie bilans prądowy jest na granicy jego eksploatacji. Nie podejrzewam żadnych nieprawidłowości w instalacji. Zima to dla niego ciężki okres i musisz go sukcesywnie doładowywać ( lub ograniczyć rozruchy dla krótkich przejazdów). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale po naładowaniu akumulatora i włożeniu na drugi dzień rano, przejechaniu ok.10km do pracy, znowu padł przy próbie odpalenia przed wyjazdem z pracy. Naładowany ponownie i do tej pory nie rozładował się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że sprawność Twojego akumulatora przez ciągłe niedoladowanie jest mocno ograniczona. W bieżących temperaturach jest znacznie łatwiejszy rozruch. Ponadto na zaciskach akumulatora jest wyższe napięcie od zimowego przy grzaniu świec żarowych. Także czas nagrzewania jest znacznie krótszy. Ogólny bilans prądowy jest dodatni, pod warunkiem, że nie ma kilkudniowych dni postoju.

Jaki i z którego roku on jest?

Sprawdź napięcie na jego zaciskach przy pracującym silniku po 10 km trasie.

Wszystkie połączenia z klemami masz dokładnie dokręcone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam problem z niegasnącymi zegarami. Problem wcześniej nie występował. Megan 3  z 2014r. z HF. Problem do wczoraj po myciu auta.

Zamykam auto zegary gasną wraz z RLinkie nawigacją. Po sekundzie zegary się uruchamiają oraz Nawigacja zaczyna wyświetlać godzinę. 

Wróciłem do garażu po 30 minutach i zegary cały czas się świecą, nawigacja wyświetla godzinę, komputer wyświetla np przejechane kilometry.

Jak sie zamknę  w aucie z pilota to sytuacja cały czas taka sama. Na komputerze mogę zmieniać opcje z przebiegu na spalanie itp. 

 

Gdzie szukać przyczyny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.7, 5.9 :!: - Prezes

Fizycznie po zamknięciu wszystkie drzwi są zamknięte nie da sie ich otworzyć.

Czy w masce jest czujnik otwarcia ?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Podłączyłem akumulator to zegary i nawigacja się od razu uruchomiły i się świecą.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Gdzie szukać przyczyny?  Bo akumulator mi już raz się rozładował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Poruszałem śrubokrętem  zamek w drzwiach kierowcy, pasarzera, w klapie bagażnika i od razu po zamknięciu auta zegary się wyłączają.

Dzięki za pomoc.

 

Jaki interfejsem najlepiej zweryfikować np stan wszystkich zamków czy są zamknięte czy otwarte? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!