Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat "Akumulator rozładowany uruchom silnik"


Rekomendowane odpowiedzi

Ja chyba pobiłem rekord. Koleżanka słuchała radia dokładnie 45 min przy wyłączonym silniku. Gdy przyszedłem do auta już nie odpalił i zresetował mi menu przy zegarach na francuski. Szukam właśnie odpowiedzi na innym temacie na tym forum w tej sprawie. Zapewne trzeba będzie się podpiąć pod kabelek żeby zmienić na PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam w 1.3 140 KM akumulator ma pojemność 70 Ah - to bardzo dużo jak na silnik benzynowy. Ten komunikat to faktycznie "zabezpieczenie" akumulatora przed pewnym rozładowaniem. Nie mniej po ponownym uruchomieniu silnika, sterownik silnika mocno ładuje akumulator - napięcie ładowania dochodzi do 16V podczas hamowania silnikiem. W tym czasie "nie działa" STOP/START - zielone A w kółeczku jest przekreślone.

Jak widać napięcie jest wyższe niż w samochodach z poprzedniego dziesięciolecia tego wieku. Takie napięcie jest bezpieczne dla akumulatora - w pojeździe zamontowany jest akumulator EFB.

W momencie pojawienia się tego komunikatu zalecał bym doładować akumulator dobrą ładowarką - taką, która podnosi napięcie ładowania do 16V. UWAGA: odpiąć klemy od auta. Utrzymywanie akumulatora w stanie niedoładowanym znacznie zmniejsza jego pojemność.

 

Skoro to akumulator znosi, to jest ok. Mam małe doświadczenie z tym nowym silnikiem bo przejechane 4,5 tyś, ale zauważyłem że jak jest Aku doładowane to spalanie spada. Na wolnych napięcie spada nisko odciążając silnik a przy hamowaniu ostro dociąża alternator - "oszczędza" hamulce. Z tą oszczędnością to powiem Wam że coś jest bo do MII założyłem dzienne i po 290 tyś. to brakowało tylko ponad połowę szczotek alternatora. Ślizgi jeszcze żyły. Bez dziennych a z włączonymi mijania robił bym generalkę altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie. Czy ktoś jeszcze zauważa problemy ze stanem naładowania akumulatora? Ze względu na koronę, rzadko jeżdżę, po tygodniowym postoju akumulator rozładowany do 30%. Zrobiłem pomiar poboru prądu miernikiem cęgowym. Samo otwarcie drzwi (silnik zimny) i ponowne zamknięcie centralnego powoduje, że komorze silnika coś piszczy (obstawiam pompę wody). Pobór prądu około 2,3-2,4 A, po 5 min. spada prąd do poziomu oscylującego pomiędzy 100-300 mA. Odczekałem kolejne 5 min. nic się nie zmieniło.

Czy ktoś prowadził podobne obserwacje i pomiary?

Ja mam aku 70Ah i prąd rozruchu 720A - czy do uruchomienia takiego małego silnika jest potrzebny tak wydajny akumulator? czy to ograniczenie kosztów produkcji i niezależnie od rodzaju silnika montują jeden typ.

Myślę, że więcej użytkowników ma z tym problem i to, że wspaniałomyślnie start/stop dziś nie wyłącza silnika tylko akumulator jest rozładowany. A później kiedy konkretnie padnie po 3 latach ze smutkiem wspomną auta, w których pierwszy akumulator wytrzymał 8 -9 lat (takie opowieści słyszałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem jeszcze jeden pomiar po zamknięciu auta i odczekaniu ponad 30 min. prąd oscylował wokół 8-30 mA (pomiar cęgowym). Czyli wg. mnie akceptowanie. Szkoda, że otwarcie drzwi powoduje zużycie prądu 2-3 A przez pół godziny jeszcze po zamknięciu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam zapytanie mam renault Clio 5 LPG/ benzyna. Kupiony w marcu tego roku. W październiku jak przez parę dni nie jeździłam do pracy, pojawił się komunikat akumulator rozładowany uruchom silnik. Zrobiłam ok 50 km, komunikat znikł. Alternator sprawdzony wszystko ok. Test akumulatora zrobiony na serwisie i też ok w zeszłym tygodniu. Dzisiaj nie jechałam do pracy. Później podjechałam do sklepu i ten sam komunikat. Auto odpala bez problemu. Trochę pojeździłam i komunikat znikł. Dzwoniłam na serwis. Zapytał czy jest problem z odpalaniem. Powiedziałam,że nie. Kazał jeździć...mam dylemat czy naciskać na wymianę akumulatora w tej sytuacji,tym bardziej,że auto nowe,czy zobaczyć jak będzie sytuacja wyglądać zima z odpalaniem. Dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dość ze radia juz kiepskie w nowych autach to widac ze i akumulatory rowniez byle był :)

podmien z innego auta jak masz obawy , mozesz tez podladowac prostowniczkiem i zobaczyc badz pojezdzic z tydizen i ise przekonać.

Renault specyficznie podchodzi do tematu jesień , zima , maja komputery zakodowane ziberaja dane temp ilosc km jakie pokonujesz i strasza Cie przed rozladowaniem aku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% wszystko OK z akumulatorem i ładowaniem.  Akumulator ma dużą pojemność jak na tą wielkość silnika bo u mnie w Capturze 60 Ah z tym samym silnikiem. 

Z pewnością  zrobią korektę oprogramowania i komunikat nie będzie pojawiał. Miałem tak w MIV. Podobną historia była z baterią karty.

To takie zabezpieczenie.  Np w Capturze gdy są zbyt długo otwarte drzwi świeci oświetlenie wnętrza.  Wyświetli się komunikat to wyświetlany jest komunikat o trybie bezpiecznym akumulatora i odcina na początek zasilanie zapalniczki a później wyłącza radio. Po ponownym uruchomieniu silnika komunikat znika i wszystko działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Aga41 napisał:

Witam, mam zapytanie mam renault Clio 5 LPG/ benzyna. Kupiony w marcu tego roku. W październiku jak przez parę dni nie jeździłam do pracy, pojawił się komunikat akumulator rozładowany uruchom silnik. Zrobiłam ok 50 km, komunikat znikł. Alternator sprawdzony wszystko ok. Test akumulatora zrobiony na serwisie i też ok w zeszłym tygodniu. Dzisiaj nie jechałam do pracy. Później podjechałam do sklepu i ten sam komunikat. Auto odpala bez problemu. Trochę pojeździłam i komunikat znikł. Dzwoniłam na serwis. Zapytał czy jest problem z odpalaniem. Powiedziałam,że nie. Kazał jeździć...mam dylemat czy naciskać na wymianę akumulatora w tej sytuacji,tym bardziej,że auto nowe,czy zobaczyć jak będzie sytuacja wyglądać zima z odpalaniem. Dziękuję

 

Masz podłączone jakieś zewnętrzne urządzenie np. rejestrator jazdy albo lokalizator gps ? Trzeba by sprawdzić jaki jest pobór prądu w spoczynku, może coś bierze dużo prądu po zamknięciu auta bo nie wchodzi w tryb uśpienia. Komunikat zazwyczaj wywala jak napięcie spadnie poniżej pewnego progu, ale nie wiem jaki jest zadany dla Clio5. Druga sprawa to może aku niedoładowany ? Ile robisz dziennie km ? 

Edytowane przez luxor1289
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nawet rejestrator/lokalizator jest podpięty po instalację auta (bezpieczniki), a prąd na nich jest odcinany całkowicie po określonym czasie od zamknięcia.

No chyba że jest na ostro wpięte pod akumulator to go może rozładować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!