Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spod których uszczelek może wyciekać olej?


Bulco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Piszę z prośbą o podanie informacji spod jakich uszczelek w silniku 1.6 może wyciekać olej? Wiem o uszczelce lub dokładniej w naszych Megankach masie uszczelniającej pokrywy zaworów, ale gdzie jeszcze są takie miejsca? Dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć, ale gdy patrzymy od dołu to na długość przedramienia w górę. Spływa on po skrzyni(?) i spada na pokrywę pod silnikiem. Tak, podczas wymiany swiec był olej w gwiazdach. Czy to coś poważnego i jaki jest koszt naprawy? Obecny olej siedzi w silniku od 10 tys km i patrząc na bagnet ubyło go max 2-3 mm, a podczas kontroli na wyświetlaczu raz brakuje jednej kropki, raz nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spływa po skrzyni biegów? To chyba nie będzie w takim razie to, z tej odmy aż tak nie rzyga tym olejem według mnie. Jeśli miałeś trochę oleju w świecach, to warto sprawdzić to połączenie, ale wątpię, że waliłoby olejem tak, żeby spływało po całym silniku na skrzynię i jeszcze potem na osłonę plastikową. Jak miałeś olej tam w tych gniazdach, to jest to o tyle poważne, że cewki pływają sobie w oleju, raczej im nie służy takie środowisko ;) Ogólnie na górze może jeszcze się olej pojawiać przy czujniku położenia wałka rozrządu.

Jesteś w ogóle pewny, że to olej?

W ogóle czemu ja odpowiadam teraz komuś innego? Zauważyłem to, jak już napisałem to co wyżej ;P

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat pisałem z laptopa, a odpowiedź z telefonu. Nawet nie wiedziałem, że mam 2 konta.

Tak jestem pewien, że to olej. Nie mam teraz jak pokazać dokładnego zdjęcia. Jedynie coś takiego. Ścieka z skądś wyżej, dokładnie nad tym miejscem. Patrząc w głąb na silnik widać to miejsce. Krople znajdowały się na jakby poziomej części silnika/blaszce/miejscu łączenia, ciężko to opisać. 

20190117_162542.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@unkas trzeba ściągnąć kolektor ssący. Odma jest tak jakby za cewkami. Pod kolektorem ma połączenie z pokrywą zaworów i tam lubi się mocno pocić. Na zdjęciu poniżej masz zaznaczony otworek, o którym mowa, miejsce tego łączenia :)

8ee17bb9-4dcf-4da7-8468-a166b674ce90.thumb.jpg.a8262dac70331c2495baef4a30f4b6f0.jpg

Jeszcze jedno zdjęcie, bo znalazłem, masz pogląd na silnik już ze zdjętym kolektorem ssącym i otworek ze zdjęcia wyżej zaznaczony kółkiem.

silnik.thumb.jpg.42d3308cf8eac4aec9523945f3661d4c.jpg

Edytowane przez droopy
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2019 o 21:18, wefwefwef napisał:

Ścieka z skądś wyżej, dokładnie nad tym miejscem.

Auto się porusza, przyspiesza, hamuje i wcale nie musi być wyciek nad tym miejscem.

Warto sprawdzić stan elektrozaworu KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to racja, najpierw umyj silnik - normalna procedura. Kup sobie zmywacz do hamulców i popryskaj gdzie masz olej (od razu wyschnie). Bo na razie według Twojego zdjęcia można przez internet nawet stwierdzić, że poci się łączenie silnika ze skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@unkas raczej warto je wymienić, i tak ściągasz, a nie są specjalnie drogie. U mnie te 4 uszczelki kolektora były już bardzo twarde. Na pewno z wyglądu były takie same, jak z linku co podałeś, ale mam MII, więc nie wiem czy one się różnią czymkolwiek. Jakbyś zrzucał kolektor to trzymaj go poziomo (tak jak jest zamontowany) zanim nie wytargasz go daleko od silnika, dużo oleju może Ci się wylać, jak przechylisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, czeka mnie podobna operacja -cieknie mi spod separatora odmy. Ta pokrywa jest połączona (z pokrywą zaworów) uszczelką czy masą uszczelniającą? Megane 2, 1.6 16v

Edytowane przez krzychu83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!