Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup w salonie Megane Grandtour


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie każdy szyje sobie auto na miarę możliwości. Pakiet technologiczny z lampami led kosztuje 7000 zł, to sporo. 

Jeśli masz budżet 70 000 to nie masz co się pchać. Moim zdaniem oferta, którą dostałeś jest godna rozważenia. Silnik 1.3 - 140 wydaje się optymalny. 

O rabat możesz powalczyć. Jednak moim zdaniem rabat na poziomie 10 000 zł jest realny. Lub ten o którym piszesz 7000 zł + opony + gwarancja (lub hak)

 

Moim zdaniem z niedrogich pakietów warto pomyśleć nad podgrzewaną kierownicą i fotelami. Kierownica robi robotę. 

Nie mam tego pakietu i trochę go żałuje, bardziej niż pakietu techno. 

Co do świateł, ledy są lepsze, dają ładną barwę światła, ale kosztują sporo. Moim zdaniem poza Twoim budżetem. 

 

Co do Talismana, miałem identyczną rozterkę. W cenie mojego auta był 1,5 roczny talisman z przebiegiem 33 000 km. Jednak wolę swoje auto - "gorsze" ale nowe. 

 

GAP - jeśli będziesz miał szkodę całkowitą, dostaniesz kasę z ubezpieczenia, która często nie pokrywa kwoty do spłaty - wówczas nie masz auta, a resztę musisz leasingodawcy spłacić. w 1-2 roku to konieczne, a pozostałe 3 lata płacisz GAP bez sensu, ale zrezygnować nie możesz. 

Zwróć uwagę, że ubezpieczenie będzie ryczałtem. Warto wówczas kupić ubezpieczenie na 3 lata z góry. Jak po 1 roku dostaniesz ofertę polisy to spadniesz z krzesła, może ona być 2 krotnie wyższa od wartości rynkowej polisy. Żadne zniżki się nie liczą. Miałem 2 razy leasing, teraz kupiłem za gotówkę...

Zdjęcie z fotoradaru? Żaden problem - leasingodawca prześle Ci zdjęcie i poprosi żebyś mu zapłacił frycowe l- od 50 zł do 100 zł. 

2 kierowca - inny niż wskazany, no nie do końca, bo jak coś się wydarzy to moze być problem....szkoda z polisy? ok, wszystko przez firmę leasingową i jak ona sobie zażyczy rozwiązania problemu. Nie jesteś właścicielem auta. Hak, ok, ale najpierw zgoda leasingodawcy bo to ingerencja w auto. Chcesz zmienić wydech, dodać sobie podgrzewane fotele po gwarancji - no nie, bo leasingodawca się nie zgodzi. Każda zgoda na ingerencję np. hak kosztuje - w zależności od firmy leasingowej od 100 do 500 zł. Dlatego napisałem wcześniej, zerknij na opłaty, które ponosisz w tabeli. Zerknij na zapisy dotyczące ubezpieczenia. Będziesz mógł ubezpieczyć auto tylko we wskazanych firmach, tak, tych najdroższych na rynku. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, LTar napisał:

 

GAP - jeśli będziesz miał szkodę całkowitą, dostaniesz kasę z ubezpieczenia, która często nie pokrywa kwoty do spłaty - wówczas nie masz auta, a resztę musisz leasingodawcy spłacić. w 1-2 roku to konieczne, a pozostałe 3 lata płacisz GAP bez sensu, ale zrezygnować nie możesz. 

 

 

Dokładnie tak jest, ja bym jeszcze dodał, że przy wysokiej wpłacie własnej rzędu 35% i w górę, to ten GAP de facto nic nie daje i od pierwszego roku, bo trudno wyobrazić sobie takie zdarzenie, które przewyższało by taką wpłatę własną, ale w RCI nie ma opcji rezygnacji z tego.

 

Tego ubezpieczenia OC/AC, bym jakoś bardzo nie demonizował, pewnie w drugim roku być może będzie trochę wyższe niż przy wyjeździe z salonu, ale jak ma się max zniżki to różnica nie jest jakaś kolosalna, co do ubezpieczenia na MIV się nie wypowiem, ale np w przypadku Clio (o wartości ok 60k) drugi rok polisy był bardzo zbliżony do pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pepe31 miałem 2 leasingi, przy żadnych zniżki nie były liczone. Był ryczałt. 

Jako nowe auto za ubezpieczenie zapłaciłem 2500 zł, w drugim roku 3200 zł - wkurzyłem się - w związku z czym później co rok na 2 miesiące przed końcem polisy prosiłem o 3 oferty ubezpieczeń i ceny wahały się 2500 do 5800 zł. 

Jeśli się nie zgłosisz wybiorą Ci tą co oni chcą. W niektórych leasingach możesz wskazać firmę, z której chcesz polisę - jeśli spełnia ich kryteria - wówczas płacisz za polisę + opłatę za zmianę ubezpieczyciela. Znowu w zależności od umowy od 100 do 500 zł. 

Leasing jest dobrym rozwiązaniem na finansowanie, ale trzeba znać te zasady bo później się człowiek tylko irytuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LTar To dziwne, mi normalnie liczą ubezpieczenie jak dla zwykłego kierowcy ze wszystkimi zniżkami, jedyne co trzeba przy leasingu RCI pilnować to żeby na miesiąc czy dwa tygodnie przed końcem polisy wysłać skan nowego ubezpieczenia, chociaż z mojego doświadczenia wynika, że nikt tego nie sprawdza. Ten ryczałt np na 3 lata to fajna opcja (w oplu taką mi proponowali), w Renault nie wiem czy tak jest, inna sprawa czy przy wydatkach na nowe auto to ma się kolejne prawie 10 kafli na zbyciu:p W RCI też nie ma opłat za zmianę polisy, wystarczy to zawiadomienie, o którym pisałem powyżej, ale u innych tak jak piszesz może być różnie. Ja mam, stety czy niestety doświadczenia tylko z bankiem Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna oferta od kolejnego dealera.

Wersja Intens + lakier szary titanium 2.200 zł +pakiet look 17" 1.600 zł + multimedia 8,7" 3.500 zł + koła dojazdowe 400 zł = razem 90.900 zł minus rabat 12.600 zł (chyba nieźle) daje cenę końcową 78.300 zł.

Rocznik 2018, silnik 140 KM, wersja kombi.

Aha, opony zimowe w gratisie (mam nadzieję że nie jakieś Diplomaty czy tym podobne).

Cały czas bez full LED....

Czy ta tapicera w wersji Intens czyli welur z elementami skóry ekologicznej (co to tak naprawdę jest?) aby na pewno będzie trwała i estetyczna po większym przebiegu niż zwykła tkanina? Pytam bo moja zwykła tapicerka w MII z 315 tyś,km wygląda ciągle bardzo dobrze a wszelkie "eksperymenty" tapicerkowe jakie widziałem przy tym przebiegu to był... dramat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Peugeota 308 1.2 PureTech 130 KM. Nie mam co prawda 308, ale bardzo polecam 1.2 PureTech 130.  Jeden z zdecydowanie najlepszych silników na rynku, jest bardzo oszczędny i bardzo dynamiczny. Porównując do Renaultowskiego 1.2 TCe 130 to przeskakuje go osiągami i spalaniem na plus, i przede wszystkim trwałością.... 1.3 TCe póki co to zagadka, ale są już problemy tutaj z podnoszeniem się poziomu oleju, i słyszalne są jakieś szmery w 1.3 TCe 115 choć nie wiadomo czy ze skrzyni biegów, czy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, [email protected] napisał:

 

Wersja Intens + lakier szary titanium 2.200 zł +pakiet look 17" 1.600 zł + multimedia 8,7" 3.500 zł + koła dojazdowe 400 zł = razem 90.900 zł minus rabat 12.600 zł (chyba nieźle) daje cenę końcową 78.300 zł.

 

Aha, opony zimowe w gratisie (mam nadzieję że nie jakieś Diplomaty czy tym podobne).

Cały czas bez full LED....

 

 

Rabat już chyba maksymalny, ja chyba miałem 11k rabatu plus zimówki w cenie, liczone jako rabat gotówkowy za bodaj 1600 zł.

 

Co do tych zimówek, u mnie odbyło się to w ten sposób, że powiedzieli co mają na stanie i miałem do wyboru: Sava, BF Goodrich i jakieś trzecie. Można było wybrać też coś z listy, ale na inne trzeba było długo czekać.

 

Full LED cenowo optymalnie wychodzi w GT Line, bo tam one mogą być jako opcja bez konieczności łączenia ich w pakiet, pytanie czy takie auta są dostępne. Ja jak wybierałem z gotowców w listopadzie 2018 r., to z aut dostępnych u warszawskiego dealera tylko jedno było z LEDami:p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest utratą wartości? Różnica w cenie np. w roku 2022 takich samych aut kupionych w roku 2019 tyle, że z rocznika 2018 i 2019. 

Ponoć najwięcej tracą na wartości auta bogato wyposażone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiadome, że w 2022 auto z rocznika 2018 będzie miało większy spadek wartości niż to z 2019 pomimo, że obydwa wyjechały na drogi w 2019. Samochód z 2018 będzie dla kupującego po prostu o rok starszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, to oczywiste, dlatego teraz je różni 12 tyś. zł, za trzy late pewnie będzie mniej je różniło.... Chodzi o to jaka mniej więcej kwota rabatu pozwala to zrekompensować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. To nie jest rabat tylko obniżka ceny z powodu wieku auta i myślę, że żadna kwota Ci tego nie zrekompensuje. Mówi się przecież i coś w tym na pewno jest, że auto traci na wartości już w chwili wyjazdu z salonu. Spróbuj kupić i sprzedać po tygodniu czy nawet kilku dniach za tą samą cenę albo oddać w rozliczeniu... Wiem, że tego nie zrobisz ale to przykład pobudzający wyobraźnię. Zobacz ile kosztują takie roczne Meganki po demo na stronach Renault i porównaj z ceną "nowej" z 2018.

Co do wyposażenia to może tak być, że im bogatsze tym szybszy spadek wartości. Za nowości i gadżety dużo się płaci w salonie. Na rynku wtórnym też mają znaczenie i wartość ale już mniejszą bo i wybór będzie bogatszy. W nowym aucie masz cenę bazową + dopłaty do każdego "ponadstandardu", a na rynku wtórnym już nikt nie liczy ile kosztowały poszczególne bajery tylko porównuje oferty, wycenia w ubezpieczalni i na tej podstawie reguluje się ceny na rynku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, nie żebym się czepiał ale rabat to słownikowo właśnie "obniżenie ceny towaru lub usługi" a powód obniżki to rzecz drugorzędna:12_slight_smile:. Ale do rzeczy, myślisz, że różnica w cenie np. za 3-4 lata aut z rocznika 2018 i 2019 przy takim samym przebiegu i generalnie takich samych (bo takie właśnie rozpatrujemy) może być wyższa niż 12.000 zł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@[email protected] co do tej różnicy w cenie to najlepiej jakbyś sprawdził na OtoMoto. Na pewno znajdziesz odpowiednie przykłady, nawet w Megane. Pytanie jaki rabat (może było nie doczytałem) dają dla aut z bieżącego rocznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bieżącego rocznika oficjalnie nie znalazłem ale myślę, że skoro dealerzy potrafią przebić rabat na rok 2018 to i na bieżący 2019 coś znajdą. Dalej pozostaje pytanie przy jakiej różnicy w cenie bardziej opłaca się już brać aktualny rocznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!