Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dCi nadal bierze olej po wymianie turbiny


rafcio_100

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nigdy moja Meganka nie brała oleju, od wymiany do wymiany był stan tak jakoś w listopadzie/grudniu zaczęło mi oleju ubywać (komunikat TOP-UP OIL LEVEL). Wtedy przypuszczenia poszły na turbinę, bo siedzi jeszcze oryginalna (a przebieg 280kkm), zaraz przed świętami zjeżdżałem do domu z myślą wymiany turbiny i niestety wróciłem już na lawecie, na autostradzie turbo padło. Wymiana na regenerowaną (z zaufanego "źródła"), przy okazji wymieniony rozrząd z simeringiem na wałku i wymieniona rurka od powrotu oleju od turbiny (pękła przy zakładaniu). Wycieki wyeliminowane, jeżdżę szczęśliwy a tutaj nagle początkiem lutego znowu TOP--UP OIL LEVEL. Zrobiłem jakieś 1.5kkm od wymiany turbiny, dolałem 0.5 litra oleju, po jakimś tysiącu sytuacja się powtórzyła. Samochód puszcza normalny czarny dymek przy mocnym przyspieszaniu, podczas normalnej jazdy nie kopci, zbiera się dobrze, chociaż rano przy zimnym silniku mam wrażenie, że kopci jakby bardziej i jakby nieco inaczej czuć spaliny. I moje pytanie, czy to objawy pierścieni tłokowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

280 to nie przebieg na pierścienie. Zupełnie inny objaw, kopciłby fest przy przyśpieszaniu na niebiesko, jak w moim 1.5 przy przebiegu ok 390. Skoro po wymianie turbo wciąga olej, a przed awarią tego nie było, to wniosek chyba oczywisty. Podejrzewam, że wsadzili w warsztacie najtańszego chińskiego gruza. Odepnij węże dolotowe i sprawdź czy nie pływa w nich olej. W wydech do katalizatora raczej nie puszcza. Ewentualnie wciąga olej odmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam koniecznie;

 - kontrola/wymiana filtra powietrza,

 - kontrole zaworu odmy olejowej (stan membrany, najczęstsza przyczyna ponownej awarii turbiny i silnika ), 

   Kupować tylko oryginał zaworu odmy, bo zamienniki to chińczyki i nie na długą pomagają,

 - odmy olejowej ( pojemnik na olej ) powinien być cały, nie popękany,  z drożnymi końcówkami,

-  kontrola drożności przewodów olejowych wychodzących z odmy i zaworu odmy.

   Im cieńszy przewód tym większe prawdopodobieństwo jego zatkania,

- przy takim przebiegu wymiana magistrali olejowej turbosprężarki,

- pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku,

- kontrola/czyszczenie zaworu egr, 

43 minuty temu, rafcio_100 napisał:

Wycieki wyeliminowane,

- kontrola stanu czystości silnika i ew.wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czynności w/wym powinny być zrobione równolegle przy montażu regenerowanej turbiny,

Pośpiech, zalecany jest tylko przy łapaniu pcheł,

W Twoim przypadku należy podejść do tego z pełnym zaangażowaniem, jeżeli chcesz jeszcze pojeździć tym autem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

-filtr powietrza w porządku (sumiennie wymieniany, jak zresztą wszystkie filtry, co max 15kkm, nigdy nie przeciągam terminu wymiany)

-nie do końca rozumiem, co się kryje pod tajemniczym pojęciem magistrali olejowej turbosprężarki, ale rurka od powrotu jest nowa, natomiast zasilająca szczelna, ciśnienie oleju bez turbiny było sprawdzone, bez zarzutów, na turbinie "zawór" w który wkręca się zasilanie jest nowy

-na gorącym silniku ciśnienie również wzorowe

-egr wyprogramowany

-tydzień temu wymieniałem oring uszczelniający wlew oleju -> żadnych wycieków nie stwierdzono oprócz spoconego dość mocno olejem mocowania owego wlewu (trzy śruby)

 

Stąd moje pytanie o odme gdyż:

-przez co najmniej 80kkm nie była czyszczona

-odma/wlew oleju ubrudzony w oleju

-zawaliłem sprawę, gdy zakładałem opaskę skręcaną na ten wąż od odmy do bloku silnika i nie sprawdziłem wtedy drożności tego węża + drożności pozostałych połączeń odmy i samej odmy. Wyczytałem, że najczęściej własnie ten najcieńszy przewód jest powodem ubytku oleju, gdy jest zatkany, stąd właśnie pytanie, jak najszybciej go sprawdzić (ponieważ dokładnie mogę to zrobić dopiero w kolejny weekend :( )

 

EDIT: Przy około 240/250kkm wymieniałem panewki, stan starych wskazywał, że silnik jest zadbany i nie ma mowy o przekręceniu licznika czy też skatowanym silniku, wszystko w jak najlepszym porządku.

Edytowane przez rafcio_100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, rafcio_100 napisał:

rurka od powrotu jest nowa,

natomiast zasilająca szczelna,

ciśnienie oleju bez turbiny było sprawdzone, bez zarzutów,

Warto zasilającą rurkę również wymienić na nową; chodzi o przepustowość oraz trwałość,

Jakie wartości ma to ciśnienie?  

Ciśnienie oleju na gorącym silniku powinno  być ;

  • na wolnych obrotach; min.1,5 bar dla 120 KM, oraz 2,5 bar dla 130 KM,

  • na wyższych obrotach ; ok.4 –5 bar dla 120 KM oraz  6,5 bar dla 130 KM,

Przy tym przebiegu zaleca się wymianę pompy olejowej na ;

 - nową, taką samą,

 - lub wzmocnioną z wersji 130 KM, plus nowa miska olejowa.

   Pompa oleju z silnika 130 KM ma ciśnienia o ok.1 bar wyższe przy wolnych obrotach

  i spokojnie obsłuży smarowanie wszystkich panewek ; Wymiana pompy oleju 120 na 130 KM

42 minuty temu, rafcio_100 napisał:

-przez co najmniej 80 kkm odma nie była czyszczona

f1d590a740358d4ba8a54b605147.thumb.jpg.49ac133d7e7a8e0bfef21c7cfee55a2b.jpg             5ab3c6748339a_Odma19dci120KM.thumb.png.8d81ed17eaac6df4c17a739cba607010.png 

Należy ją dokładnie przeczyścić i udrożnić odpływy,

Bardzo ważne, to stan zaworu odmy, a w szczególności jej membrany.Tylko oryginał.

Zawór ten dba o prawidłowe ciśnienie w skrzyni korbowej oraz zapewnia prawidłowe odzyskiwanie oleju z oparów,

 5abce1d42367b_Zawrodmyolejowej.thumb.png.7a640f488182188e2029211787fd4b20.png

Warto stosować ;

 - markowy filtr oleju i paliwa; mann, knecht, purflux,

 - oraz markowy olej np; Valvoline Synpower 5W40 lub lepszy,

Dnia 26.02.2019 o 13:00, rafcio_100 napisał:

chociaż rano przy zimnym silniku mam wrażenie, że kopci jakby bardziej i jakby nieco inaczej czuć spaliny.

Wygląda na przegrzane uszczelniacze zaworowe, które przepuszczają olej do komory spalania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

 No i problem nie został rozwiązany, olej znika nadal w takim samym tempie. Zauważyłem w gnieździe zaworu EGR niepokojące ilości oleju (czyli znajduje się w dolocie).

Podsumowując sytuację z braniem oleju przed moją renatę:

-odma sprawdzona na drożność (przemyta jedynie benzyną, nie było żadnych zastrzeżeń, żadnego nagaru itp., była czysta i drożna), wymieniony oring na odmie

-wymieniony zawór odmy na nowy, oryginalny

-wszystkie przewody powietrzne, olejowe związane z turbosprężarką również były sprawdzone

-ciśnienie oleju wzorcowe

Po tych operacjach olej znikał nadal w takim samym tempie, jak przed wymianą turbosprężarki.

 

"Turbiniarz" zalecił pojeździć jakieś 300-400km ze zdjętym wężem od odmy (zaślepić część idącą do zasilania turbo, żeby nie ciągnęła lewego powietrza, część idąca od odmy wyprowadzona jest pod spodem gdzieś do połowy samochodu, żeby się nie zagazować w kabinie :D ), jeżeli sytuacja się uspokoi, to najprawdopodobniej siedzą uszczelniacze zaworowe. Po zaleceniu mechanika zajmującego się turbosprężarkami od którego zresztą była brana na wymianę regenerowana (zaufany człowiek) sprawdzam dzisiaj stan oleju (przejechane nieco ponad 400km) i oleju nie ubyło ani grama, gdzie wcześniej przy takim przebiegu byłby to ubytek widoczny na bagnecie. Zostaje więc jedynie głowica w górę i się okaże, ale tak czy siak będę robił i pierścienie i uszczelniacze zaworowe. Wrzucę post, jak już głowica będzie ściągnięta i okaże się, w jakim stanie są uszczelniacze, pierścienie i cała reszta z tym związana.

Edytowane przez rafcio_100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.06.2019 o 14:18, rafcio_100 napisał:

No i problem nie został rozwiązany, olej znika nadal w takim samym tempie.

Zauważyłem w gnieździe zaworu EGR niepokojące ilości oleju (czyli znajduje się w dolocie).

Czy w tym czasie, jazda miała charakter ułański czy racjonalnie spokojna, bez szaleństw???

W większości przypadków takie znikanie oleju ma miejsce przy jeździe np; do Chorwacji, Włoch - w stylu ułańskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.06.2019 o 14:18, rafcio_100 napisał:

Zostaje więc jedynie głowica w górę i się okaże,

ale tak czy siak będę robił i pierścienie i uszczelniacze zaworowe. 

Kierunek działań prawidłowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżdżę nadal z wystawionym wężem od odmy, w puszce były ślady oleju, ale od tej pory go znacznie mniej ubywa. Za remont wezmę się pewnie dopiero na przełomie sierpnia/września, wtedy dam znać co wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!