Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6sce wymiana oleju


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Sarna1 napisał:

 

Powtórzę swoje pytanie. 

 

Jaki problem z silnikiem miałeś z gatunku tych powiązanych z jakością oleju tj, zatarcie, przytarcie, uszkodzenie turbiny i itd ?

 

bo błąd z obrotami-pewnie elektronika-to raczej nie problem z mechanika silnika. 

 

 

Błąd z obrotami związany był z jakąś rzeczą elektroniczną. Nie miałem innych problemów. Nie miałem zatarcia, przytarcia ani uszkodzenia turbiny. Wybacz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Komarek napisał:

Błąd z obrotami związany był z jakąś rzeczą elektroniczną. Nie miałem innych problemów. Nie miałem zatarcia, przytarcia ani uszkodzenia turbiny. Wybacz. 

 

Absolutnie nie chodzi mi o personalne uwagi. Po prostu nie życzę Tobie awarii mechanicznej silnika w czasie trwania gwarancji. 

Szczegolnie wtedy kiedy w książce przeglądów będzie wpis od warsztatu nieautoryzowanego o wymianie oleju silnikowego. 

Taki wpis na pewno nie pomoże w rozwiązaniu problemu naprawy gwarancyjnej a na pewno zaszkodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuce taki link

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/czy-auto-na-gwarancji-mozna-serwisowac-poza-aso/7vprkhq

jak powyzej pisałem i inni przedmówcy mozna  serwisowac poza ASO tylko po częsci bierzesz na siebie odpowiedzialność że usługa wymiany oleju moze zostać podważona przez ASO i wtedy bujasz sie z gwarancją. Bo napewno już nie jeden klient miał przygody związane z ASO. 

Ja wychodze z założenia że są 3 opcje

1. ASO - wyzsze koszta ale spokojna głowa bo auto na gwarancji 

2. Niezależny warsztat = koszty usługi plus materiały  zaoszczędze max 150zł w razie awarii silnika mogą być niespodzianki.

3. Kupie olej i filtr sklep lub allegro sam wymienie koszta sie koncza na 130zł max  = koniec gwarancji   choć wymiana niebedzie sie rózniła od tej w nieautoryzowanym warsztacie.

( przepraszam będzie się różniła gdyż ja to zrobie na kanale a nie na podnośniku)

Kupiłem nowe auto liczyłem się z tym że przegląd kosztuje ceny za wymiane oleju są wyzsze niż u pana Kazia. 

Więc każdy robi jak uważa. Trzeba jedynie przemysleć wszystkie za i przeciw i podjąć własciwą decyzję:-)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd w punkcie 3

 

jezeli zrobisz to sam na kanale i nigdzie nie będzie o tym adnotacji ( a będzie to dodatkowa wymiana pozaplanowa) to gwarancja jest ;)

 

bo skąd serwis będzie wiedział ze coś majstrowałes. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupisz filtr sygnowany logien Renault np. taki to mogą Cię w "pompkę" ugryźć.

 

Myślisz, że ktoś w ASO wie jaki akurat miałeś filtr z fabryki założony - idź do salonu i zajrzyj pod maskę 1,6 Sce w kilku egzemplarzach (tylko że to trzeba kilka salonów odwiedzić) i zobaczysz, że nie za każdym razem jest identyko.

Zależy jaka partia akurat na montaż wjechał - przynajmniej tak było w Cytrynie.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎09‎.‎03‎.‎2019 o 18:58, MarcinDe napisał:

Jeśli kupisz filtr sygnowany logien Renault np. taki to mogą Cię w "pompkę" ugryźć...

 

Na pierwszy montaż do silnika 1.6SCe idą filtry w kolorze białym (nie do kupienia), natomiast później już są niebieskie (oczywiście chodzi o oryginalny filtr z ASO, do kupienia też w sklepach wysyłkowych). Jak już była jedna wymiana zrobiona w ASO to tak jak MarcinDe napisał, można wymienić pomiędzy przeglądami samemu i się nie zorientują - oczywiście nie kasujemy inspekcji olejowej i zalewamy ELF-em.

 

Z drugiej strony dziwi mnie fakt, że ktoś kupuje nowy samochód i chce mu się kombinować i oszczędzać kilka złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przeglądając tematy dotyczące wymiany oleju w ASO (ponad przegląd - czyli częściej niż 30tyś/2lata) to mnie zastanawia jak to jest z tymi ASO.

Ja w swoim jak na przegląd po 1 roku zawiozłem swój olej i filtr (olej Elf, filtr oryginał z wolnego rynku) to zapłaciłem za wymianę 80pln - słownie osiemdziesiąt złotych (mam na to fakturę).

Przeglądając wątki to widzę że niektóre ASO za to samo wołają nawet 300pln.

To jak to oni robią, skoro wszystko jest w systemie technologicznym określone na roboczogodzinę - wynika że każde ASO ma swoja wycenę roboczogodziny (i niektóre po prostu przeginają pałę).

Jakbym miał zapłacić za wymianę oleju powyżej 100 to też bym sam zmieniał - SAM (bo mam kanał i zajmuję to 30min z czekaniem na dokładne ścieknięcie starego oleju). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wątek z forum Dacii http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1689262

W pierwszym poście mamy "Pierwsza diagnoza to brak oleju, nie nasza wina bo filtr nie od nas to za filtr i olej muszę zapłacić a usługa gratis."

Co prawda cała sytuacja zakończyła się pozytywnie wymianą silnika, ale jednak ryzyko zawsze jest przy robieniu serwisów poza ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany zasada jest prosta jakby chodziło o różnicę 50-80 zł to nikt by się nie zastawiał gdzie wymieniać olej ...ale jak mówimy o wymianie oleju z filtrem za 550 zł (ASO GDYNIA) uwaga ze zniżką  ,to już chyba trochę przegięcie pały i nie mówcie mi że "skoro Cię stać na nowe auto to powinno Cię stać na serwis" bo mnie stać tylko tutaj chodzi po prostu o sam fakt tych cen ...i nie dziwię się że ludzie coraz bardziej zaczynają kombinować ,kosztem oczywiście pewnego ryzyka ...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż sprawdziłem fakturę z ostatniego przeglądu - ASO Nawrot Długołęka. Zapłaciłem 211,85zł za wymianę oleju, filtr, podkładkę - olej mój (ELF za 67zł z iparts.pl). Mam dodatkową gwarancję z pakietem przeglądów, ale ta wymiana była dodatkowo (standardowo jest przewidziana po 2 latach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!