Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6sce wymiana oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Gwro - no to policz sobie: filtr (wolny rynek z przesyłką) 32pln, co to za podkładka (jeśli chodzi o podkładkę - to masz na myśli uszczelkę korka spustowego) koszt 4pln.

Czyli za zmianę oleju wzięli w przybliżeniu 175pln - koszt z kosmosu (skoro u mnie w Karasiewicz Radom zapłaciłem 80pln).

Przy takich kosztach bym sam zmienił już - bo nie lubię być skubany z kasy przez palantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale to tylko wymiana oleju, jeżeli spełniasz wymagania producenta to co serwisowi do tego gdzie to wymienisz.

Możesz kupić swoje "graty" i jeżeli spełniają parametry to w ramach przeglądu lub usługi muszą to wymienić bez utraty gwarancji. Wpisują jedynie jaki olej był wlewany.

Jeżeli olej nie trzyma wymagań Renault , to przy przyjęciu do serwisu zostaniesz o tym poinformowany, albo to wlejesz i wpiszą to w kartę przeglądu albo nie..

Chcesz to wlej Elf, albo możesz kupić coś lepszego (patrz syntetyczny) z wymaganymi normami - jest tego naprawdę sporo na rynku.

Wiem że Elf po 5kkm czarny a Millers przy wymianie po 16kkm jeszcze "przebija" żółtym.

Elf to reklama ,  jak Total w cytrynie, Motorcraft u forda itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bez sensu tłumaczenie, typu kupiłeś nowy a Ci szkoda. Dla tych co zgadzają się na skubanie, zapytam. 500 za olej Wam pasuje a jak krzykna za olej 1000pln to też lykniecie? 

DZIŚ o dzwoniłem okoliczne salonu i są duże różnice. 400,480,550... Ale jest Renault w Kutnie gdzie chcą 280. Jak w Płocku ich wysmialen z 550 i powiedziałem 280 to coś sciemniali że to gorszy sort dealera itp,ze nie są w bazie Reno itp ale jak wejdę na www Reno to Kutno normalnie jest. Ktoś coś wie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest, ja byłem we wtorek w Decar Warszawa no i nie jest to niestety najlepszy serwis w jakim byłem, a na pewno gorszy od Radomia, a w Radomiu tylko 20zł więcej było za przegląd i wymianę oleju, to może coś w tym jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież coś musieli wymyślić, żeby poprzeć swoje chore stawki.

Mówię jeszcze raz - u nas w Radomiu u Karasiewicza wymiana oleju (sama robocizna) kosztuje 80pln.

I nie tylko jak pojadę ja (co u nich kupiłem auto) - tylko taka jest normalnie cena bo przed 1 wymiana (1 przegląd po roku) dzwoniłem i się pytałem, nie mówiąc że to ja i auto od nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam Wasze opinie wyżej i tak się teraz zastanawiam skoro przy przebiegu 10 tys. sam wymieniłem sobie olej w swoim garażu oczywiście na Elf 5W40 SXR zakupiony w autoryzowanym sklepie Renault oraz oryginalny filtr niebieski również Renault, to rozumiem że gwarancji nie stracę no bo jak... tym bardziej że upewniłem się,  dzwoniąc do swojego ASO. 

Oczywiście powiedzieli mi że nie ma problemu jak kupię w/w elfa oczywiście nie byłbym samobójcą i nie wymieniłbym samemu gdyby mi powiedzieli że stracę gwarancję. 

 

Problem został gdy zobaczyłem ten biały nissanowski filtr, ale też o to zapytałem więc powiedziano mi że spokojnie mogę założyć ten niebieski no bo oni też taki zakładają i nie robią problemów jeżeli ktoś samemu wymieni sobie olej ... 

 

Mam nadzieję że przy pierwszym przeglądzie zdania nie zmienią jak zobaczą niebieski :D

Edytowane przez Azol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Azol Chyba akurat samemu to sobie wymienić oleju nie można. Chyba że jesteś w stanie poświadczyć w jakiś sposób, że zrobiłeś to w standardzie autoryzowanego serwisu i raczej słowa "no przecież to żadna filozofia" tu nie wystarczą. Dopóki Ci nie padnie cały silnik to spoko, raczej nie masz się o co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2019 o 00:53, Azol napisał:

Tak czytam Wasze opinie wyżej i tak się teraz zastanawiam skoro przy przebiegu 10 tys. sam wymieniłem sobie olej w swoim garażu oczywiście na Elf 5W40 SXR zakupiony w autoryzowanym sklepie Renault oraz oryginalny filtr niebieski również Renault, to rozumiem że gwarancji nie stracę no bo jak... tym bardziej że upewniłem się,  dzwoniąc do swojego ASO. 

Oczywiście powiedzieli mi że nie ma problemu jak kupię w/w elfa oczywiście nie byłbym samobójcą i nie wymieniłbym samemu gdyby mi powiedzieli że stracę gwarancję. 

 

Problem został gdy zobaczyłem ten biały nissanowski filtr, ale też o to zapytałem więc powiedziano mi że spokojnie mogę założyć ten niebieski no bo oni też taki zakładają i nie robią problemów jeżeli ktoś samemu wymieni sobie olej ... 

 

Mam nadzieję że przy pierwszym przeglądzie zdania nie zmienią jak zobaczą niebieski :D

Kolego Azol    a poproś ich o dokładnie takie samo info na maila z autoryzowanego serwisu bądź od przedstawicielstwa. 

że nie widza przeszkód zeby samemu sobie olej wymieniac w okresie gwarancji.    Tak dla formalności  że rozmowa z nimi pokrywa się z mailem od nich na temat wymiany oleju. 

Jesli tobie wystosuja takie pismo i masz wolną reke tak jak przez tel. ci powiedzieli wtedy  ułatwi to życie wszystkim użytkownikom Meganek i nietylko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz, zastanowię się nad tym ... i sam jestem ciekawy czy dadzą to oficjalnie na papier jeśli wystosuje do nich takie zapytanie.

Natomiast nurtuje mnie znowu co innego, otóż zadałem innemu dilerowi pytanie konkretnie Salonowi RRG Warszawa oczywiście telefonicznie jaki olej preferują na pierwszą wymianę do naszych MIV a szczególnie do 1.6 SCe. I tu zonk bo odpowiedź brzmiała że 5w30 Elf bez podania dokładnej nazwy ale z normą 017 że jest to nowość i tylko do nabycia w salonie oczywiście lany z ich beczki :D  i tu się uśmiałem być może facet coś pokręcił ale ja o takiej normie jak 017 nie słyszałem, i zadałem mu kolejne pytanie co jeśli wlałem 5w40 oczywiście z rodziny Elfa i mam tu na myśli właśnie Evolution 900 SXR to uprzejmy konsultant oświadczył mi, że muszę zmienić na 5w30 żeby "utrzymać i nie stracić gwarancji" :) oczywiście zostawię to już bez komentarza.

 

Kolejna sprawa to taka że mój salon z kolei oznajmił mi że owszem oni leją z beczki i sami nie wiedzą co tam jest :) ale jest to Elf który ma spełniać parametry i już :) ale potwierdził mi jednocześnie że preferowany jest Elf Evolution 900 SXR jak i również Elf Evolution 900 NF oczywiście obydwa 5w40 a nie 5w30

 

I z tym bym się zgodził, obydwa są nawet na YouTube w testach "Piotr Tester"

 

ale taka moja subiektywna uwaga jest taka że po wymianie na SXR 5w40 mam odczucie że głośniej mi cały silnik chodzi czyli tak jakby faktycznie wlany był tam 5w30 albo jakiś utleniacz, co powodował mniejszy hałas. Być może fabrycznie leją 5w30 dlatego jest cichszy, bo wiadomo że 5w40 jest gęściejszy i lepszy na lato stąd może trochę głośniejsza praca silnika.

 

Sam już nie wiem :) ale ogólnie na forum też ktoś pisał że z czasem jego MIV 1,6 głośnie chodziła nie wspominając o silniku 1.3 :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kolega ,który siedzi dość mocno w branzy olejowej polecił,żebym nie lał badziewnego i wodnistego Elfa-tylko ten oto olej.I taki też używam i leję do swojego auta:

https://yacco.pl/yacco-lube/10-yacco-lube-fr-5w40-1l.html#/32-opakowanie-5l

Edytowane przez lubowitz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie samodzielna wymiana oleju na gwarancji równoznaczna jest z jej utratą na silnik. W razie jakichkolwiek problemów z silnikiem ASO ma super wytłumaczenie...

Też mam kanał w domu,  ale jakoś nie przyszłoby mi do głowy,  żeby robić to samemu na gwarancji. 

Wkleję tu mój post z wątku o silniku 1.3, z którego ewidentnie wynika, że olej 5W-40 zastępują 5W-30:

Szukając informacji o nowych olejach do Renault natknąłem się na ciekawą broszurę, tyle że po włosku:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.total.it/sites/shared/msitalie/files/atoms/files/elf_renault_guidaoli_ita_19_giugno.pdf&ved=2ahUKEwiQq-SenrzhAhVr_SoKHQv0BTwQFjAIegQIBxAB&usg=AOvVaw0J_ZdqBXEPdsg3SK1eMCJB&cshid=1554580711372

Edytowane przez seimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!