Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Adaptacja głośników z Audi a4 b7-b8


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 24.06.2019 o 16:13, Lelupi napisał:

Bose z basem jak kopanie butem w karton po telewizorze.  :)   To naprawdę nie gra dobrze. Całkowicie bezbarwny dźwięk, płaski jak wielkopolskie równiny, dynamiczny jak Mops na spacerze, wszystko nieudolnie i na siłę, próbuje zamaskować sztucznie podbity dudniący bas, którego wzmacniacz nie potrafi kontrolować.

Niestety w Megane 3 w temacie audio, księgowi wygrali na całej linii, po prostu klapa. Tu nie chodzi o wyśrubowane wymagania, jakieś wielkie oczekiwania. Żeby chociaż, tylko, lub aż, grało jak w Megane 2.

 

Wiesz, nikt nie wymaga aby sprzęt w cenie kabli do systemu hifi w domu grał jak filharmonia. Za ta cenę był jak najbardziej ok, w porównaniu z serią to.....No nie ma porównania. Chodzi ładnie, nic nie skrzeczy nawet przy maks. Słucham w 90% płyt cd więc jakość jest ok. 

 

Z seryjnych zestawów w samochodach najmilej wspominam Burmistrza w sklasie i b&o w audi a8 z którymi jakąś tam chwilę obcowałem.  Ale cena tych zestawów to okolice 30-35 tyś wiec połowa wartości megane żony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie audio lipne to można wybaczyć w Matizie w Seicento, albo Corsie a nie w Megance, auto co wygląda na 1.5x droższe niż jest w rzeczywistości, a taką lipe odwalili. Meganka niby segment C ale nie róbmy z niej zaraz auta poziomu Warczyburga, więc i granie powinno być na "normalnym poziomie", czasem potrafi zaskoczyć ale ogólnie to można nabawić się nerwicy i palpitacji serca i bądźmy z tym szczerzy. Głośniej się nie da posłuchać i na tym koniec. Jak mi się uda cokolwiek zrobić z tym tematem a potrafię czasem coś ciekawego wykombinować to dam znać, jak oczywiście wcześniej nie sprzedam auta jakiemuś innemu jeleniowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.06.2019 o 18:29, Lelupi napisał:

I nie ma to absolutnie nic wspólnego z kwadrofonią!

Dosyć też ciężko mówić o popularności kwadrofoni w czasach Altusa i Diory.

Głośniki w aucie z przodu i z tyłu to jest dokładnie kwadrofonia w najczystszym wydaniu. Z wyjątkiem tego, że słuchacz jest przesunięty nieco w lewo. A dlaczego było to popularne w czasach Diory, wystarczy spojrzeć na rozwiązania techniczne tych urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę jeszcze raz, to rozwiązanie nie ma nic wspólnego z kwadrofonią. 

Kwadro to w pełni odrębne cztery kanały dźwięku lub dodatkowe dwa tylne zakodowane w ścieżce stereo. 

Co ważne, system ten zakładał w systemie cztery identyczne źródła dźwięku.

Absolutnie nie są to dwa kanały stereofoniczne odtwarzane przez cztery źródła dźwięku. 

W "czasach Diory"  Polskie Radio Wrocław  nadawało eksperymentalnie  audycję w uproszczonym systemie Kwadro.

Ciężko nazwać to popularnością.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że dalej mam, tylko aktualnie mam inne wydatki jak wymiana oleju, wymiana filtrów, wahacze itd. Audio zrobię jak trafi mi się fajna okazja. Dodam zdjęcia i nagrania, żeby innym się głupio zrobiło :) jak się nie uda z głośnikami od A4 to będę próbował z innymi, oczywiście wybiorę te które najlepiej grają w fabrycznej wersji danego modelu samochodu. 

Skoro fabryczne Sony od w mk3 grały tak samo po przełożeniu je do mk2 mimo innych mocowań i innego kierunku głośnika to szansa na powodzenie jest bardzo duża. Nie ma najmniejszego sensu wydawać 400-600 zł za parę głośników z tweeterami na sam przód no chyba, że ktoś lubi, nie będę o tym dyskutować. Wydam 100-150zl za komplet 4 głośników i powtórzę to kolejny raz, każde inne głośniki będą grały lepiej od tych papierzaków z Meganki. W planach mam na przód założyć głośniki średniotonowe, fabryczne tweetery zostają w podszybiu, na tył mam zamiar dać niskotonowe i dołożyć tweetery poprzez przetwornice albo już kompletne tweetery jak w przodzie. Jest masa głośników fabrycznych z samochodów które można przeszczepić w taki sposób w jaki ja chce. Miałem tak w Fordzie. Efekt jaki chce uzyskać to taki, że tył będzie grał bardziej basowo a przód lekko, średnio i wysoko. Takie ustawienie mi odpowiada i JA, ja osobiście czuje duży komfort słuchania w takim zestawieniu.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś podobnego chcę osiągnąć w swoim samochodzie, dlatego będę czekał z niecierpliwością na efekt Twoich eksperymentów, bo sam narazie, z racji przeprowadzki i remontu, nie mam na to czasu ani warunków, żeby się w to bawić :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, wadowskimichael napisał:

Okej, trzymając się tak kurczowo dokładnej definicji. W takim razie jaki plus wnosi do systemu stereo druga para przetworników w samochodzie za słuchaczem?

To nie kurczowe trzymanie się definicji, to całkowicie dwa odmienne systemy reprodukcji dźwięku.

Po za wytworzeniem większego ciśnienia akustycznego, nic, przynajmniej nic pozytywnego, degraduje całkowicie scenę, 

Pozwól, że zapytam, co masz wspólnego z SoundArtem?

Nie było pytania, już widzę, błędne skojarzenie.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2019 o 08:46, Silverek napisał:

to mam dla Ciebie propozycję... Powieś sobie ten głośniczek na lusterku, niech sobie dynda i gra uprzyjemniając podróż :)

Śmiej się ale niestety... tak jest. Smutne ale prawdziwe. Właśnie słucham sobie muzyczki z podłączonego głośniczka do lapka... 3,3W RMS daje lepszy bas i lepsze brzmienie niż fabryczne audio w mojej Megane w wersji Limited ze standardowym audio ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja się precyzyjniej wytłumaczę, skąd u mnie rzucone hasło kwadrofonia. Napisałeś, że:

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

całkowicie dwa odmienne systemy reprodukcji dźwięku.

Zgadzam się z tym w 100%, ale pod względami konstrukcyjnymi trochę analogii jest, mianowicie:

- wrażenie, że dźwięk słuchacza otacza,

- słuchacz jest umiejscowiony centralnie (no, prawie)

- z reguły głośniki z przodu i z tyłu są tej samej konstrukcji, co by nawiązywało do 4 identycznych zestawów przetworników.

Myślę, że tego OFF-TOP'a możemy zamknąć.

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Po za wytworzeniem większego ciśnienia akustycznego, nic, przynajmniej nic pozytywnego, degraduje całkowicie scenę, 

Prawie się zgodzę, bo jeżeli przesunięcie fazowe między zestawem przednim i tylnym będzie duże to nawet ciśnienie akustyczne, może być mniejsze. Ale cała reszta to prawda.

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Pozwól, że zapytam, co masz wspólnego z SoundArtem?

Zależy, co masz na myśli pisząc Sound Art. Jeśli firmę zajmującą się Car- Audio to ja i Sound Art to ta sama osoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!