Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś miał podobną sytuację, kontrolka pomarańczowego silniczka zapalona, najpierw komunikat: skontroluj układ paliwowy, a teraz: skontroluj układ wydechowy, przy coraz większych obrotach jakby coś go dusiło, podłączałem OBDII i wyskoczył P1453. Dzięki z góry za jakieś sugestie.

Edytowane przez PIOTR85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znalazłem żadnego dziurawego przewodu. O ile sobie przypominam, przed tą usterką wyjeździłem paliwo, aż się rezerwa zapaliła. Ktoś mi polecił, spuścić wodę z filtra i zastosowałem się do tej porady.  Przy oględzinach znalazłem luźny elektrozawór podciśnienia(brakowało dwóch nakrętek). Co mnie dziwi, że nagle moje auto się już nie przydusza, ale błąd(skontroluj układ wydechowy) jest dalej. Zamówiłem Clipa, ale zanim dojdzie, to trochę potrwa. W załączniku zdjęcie elektrozaworu. 

WP_20190413_16_50_16_Pro.jpg

Edytowane przez PIOTR85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PIOTR85 napisał:

Ktoś mi polecił, spuścić wodę z filtra i zastosowałem się do tej porady. 

Proponuje;

- wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

- sprawdzić czy są pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

 - z którego roku auto ?

 - czy ma fap-a?,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, PIOTR85 napisał:

Rok 2016, ma dpf, a jeśli chodzi o filtr, to był zmieniany w styczniu na purflux.

Jeżeli rok 2016  - to nie trzeba sprawdzać czy są pęcherze,

Czy filtr paliwa był zmieniony po komunikacie: skontroluj układ paliwowy, oraz spuszczeniu wody z filtra?

Czy ostatnio było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach?

Jak wygląda końcówka rury wydechowej ?

2 godziny temu, PIOTR85 napisał:

błąd(skontroluj układ wydechowy) jest dalej

Może być;

 -  brudny filtr ; powietrza, paliwa,

  - zapchany egr,

  - zablokowane kierownice turbiny,

  - zabrudzona przepływka,

  - zablokowana regeneracja fap-a ,

  - uszkodzona świeca żarowa. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na błąd P1453
Dnia ‎13‎.‎04‎.‎2019 o 21:41, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli rok 2016  - to nie trzeba sprawdzać czy są pęcherze,

Czy filtr paliwa był zmieniony po komunikacie: skontroluj układ paliwowy, oraz spuszczeniu wody z filtra?

Czy ostatnio było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach?

Jak wygląda końcówka rury wydechowej ?

Może być;

 -  brudny filtr ; powietrza, paliwa,

  - zapchany egr,

  - zablokowane kierownice turbiny,

  - zabrudzona przepływka,

  - zablokowana regeneracja fap-a ,

  - uszkodzona świeca żarowa. 

Zmieniłem filtr powietrza. Filtr paliwa zmieniałem w styczniu, czyli przed komunikatem skontroluj układ wydechowy. Tydzień przejeździłem, przy mocnym wciśnięciu gazu dusił się. Dzisiaj wreszcie wyczyściłem zawór egr (mam taki jak na zdjęciu), był zabrudzony sadzą na maxa(pozycja zamknięta). Ciekawe czy jest jeszcze ok, czy się zepsuł na amen.  Pytanie czy rurę dolotową też trzeba czy nie. Błąd się świeci nadal. Pewnie należy usunąć programem? Clipa jeszcze nie mam, ale jest w drodze.

pierburg.jpg

Edytowane przez PIOTR85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A/ Przebieg auta nie jest duży ;

1 godzinę temu, PIOTR85 napisał:

wyczyściłem zawór egr (mam taki jak na zdjęciu), był zabrudzony sadzą na maxa (pozycja zamknięta).

  - świadczy to o tym że, b.dużo jeździsz po mieście i na krótkich dystansach,

    Należy ograniczyć ilość jazd po mieście a częściej wypadać za miasto i jazda na wysokich obrotach,

    Do jazdy po mieście dobra jest mała benzyna,

B/ Uszkodzony/zapchany egr może wpływać na błędy;

    1/ przepływomierza,

    2/ czujnika ciśnienia doładowania a ten na ;

        a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku paliwa,

        b/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa,

             Czujników ciśnienia i regulatora ciśnień miernikiem nie zdiagnozujesz, jedynie podmiana na inny lub clip,

        c/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny ( kierownice w turbinie mogą być zapchane, konieczność czyszczenia turbiny )

             przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

C/ Wymień filtr paliwa, 

D/ Przeczyść przepływomierz,

E/ Sprawdź kierownice turbiny ( elektrozawór turbiny steruje kierownicami )

1 godzinę temu, PIOTR85 napisał:

Pytanie czy rurę dolotową też trzeba czy nie. 

Na pewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎13‎.‎04‎.‎2019 o 09:15, tomakur napisał:

Cześć

Sprawdź przewody jak z linku poniżej

 

Ponieważ przy pierwszych oględzinach nie znalazłem pękniętych węży, postanowiłem jeszcze raz powęszyć. Na niemieckim forum opisali, żeby się do nich dostać, trzeba ściągnąć całe podszybie. Wycieraczki, uszczelki, plastiki weg, kilka kostek, szukam i znalazłem. Wymieniłem czarny przewód, a błąd zniknął w momencie osiągnięcia przez silnik pełnej temperatury i odpalenia się dpfu. Dzięki i pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

PIOTR85

A gdzie kupiłeś tą czarną rurkę?

I jak ona fachowo się nazywa?

U mnie jest też taki błąd P1453.

Reset błędu przez ELM rozwiązuje problem na tydzień , czasami dwa tygodnie.

Będę musiał też rozebrać to podszybie, ale zanim to zrobię, to wolę mieć już tą rurkę, żeby dwa razy nie rozbierać podszybia.

Chyba jakaś wadliwa seria tych rurek musiała być, albo jakaś wada konstrukcyjna , bo jak uszkadzają się w 3 letnich autach , to troszkę za wcześnie.

Masz jakieś fotki z tej wymiany czarnej rurki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką rurkę kupisz np u monterów tworzywa, pieknie się układa po podgrzaniu. 

 

Wykorzystalem taka do naprawy przewodów podciśnienia w 2.0tdi VAG’a po tym jak kuna zjadła mi przewody po raz 3. Za każdym razem koszt 700 pln ;(

 

za wężyki u gazownika zapłaciłem 10 pln i spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!