Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV v konkurencja - co wybrać


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, szafir51 napisał:

jawsm

 

możesz podać źródło?

 

Chociażby w broszurze Renault o nowym Renault Kadjar, który ma silniki 1.3 140KM i 1.3 160KM

"The engine line-up is all new, comprising two petrol and two diesel Euro 6d-Temp compliant power units developed with Daimler."

 

Broszura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że proceed wcale może nie mieć i pewnie na 98% nie będzie miał analogicznych tematów z problemami jak megane iv.  

 

Miałem kilka nowych busów i osobówkę od hyundaia, którą mam do dziś od 2016 i najechalem nią 290 tys. Megane iv jest wyjątkowa pod względem usterek. W busach Boxer, Ducato nie działo się nic, każdym z 200 tys zrobiłem. W jumperze przy około 180 tys wymieniłem sprzęgło i dwumasę. W Hyundaiu tylko sonda lambda była zmieniana przy okazji wizyty w serwisie (dwa razy). W Megane usterek cała lista i część nie rozwiązana do dziś ale chyba i tak bym drugi raz wybral megane.

W 2017 nie było ciekawej alternatywy kombi w podobnej cenię po rabacie, kosztach itd. I30 wewnątrz po bezpośrednim wejsciu z Megane Intense wiał tanim plastikiem i brakiem klasy. Do tego drogie finansowanie, cena auta i serwis. Opel taki jakiś dziadkowy, focus stary, 308 stary, golf stary i drogi oraz slaby design, octavia bez komentarza, auris plastik. Ceed byl stary ale znajomy ma od kilku lat i poza przeglądami nie miał potrzeby wizyt w serwisie. Innych właścicieli Kii też znam i nie narzekają.  Stąd moje przeczucie co do proceeda, że pewnie nie będzie irytował usterkami i niedoróbkami ale cene ma o 40-50% wyższą niż przyzwoite Megane.   Pytanie czy za zaoszczędzone jakieś 40 tys kilka wizyt w serwisie jest wielkim problemem...

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proceed ma wyższą cenę niż Megane p 40%?

Proceed jest od razu w wersji GTLine i kosztuje 96 000, Megane kombi lub Grandcoupe kosztuje w wersji intens/GT line pod 90 000. Różnica jest kilku tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 90 tys intense już z dodatkami by był i ja na takiego grandtoura dosrałem 10 tys rabatu i 2 tys dołożenia na ubezpieczenie. Do tego finansowanie około 102,5% Serwis mam tańszy niż Hyundaia i20, gdzie mniej niż 800 zł brutto po rabatach nie wychodzi. Nie wiem, jakie koszty serwisu w Kii, domyślam się, że drożej niż w Renault. Ten gt line za 96 tys ma już w standardzie coś ciekawego na pokładzie?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie, dziś na świeżo emocje z salonu Toyoty, Przymierzałem się do Corolli w HB w środku ładnie ale jednak za cenę 128 tyś zł gdzie taki model stał nie było efektu WOW, sam za sobą usiadłem ale na dłuższą trasę to słabo by było, w mojej MIII wydawało mi się że mam więcej miejsca i jest wygodniej niż w Corolli, w Megane III wygodniejsze siedzenia z przodu jak i z Tyłu, mam większy bagażnik. Jeżeli chodzi o Corolle w kombi jest różnica tylko i wyłącznie w 2 punktach, 1- miejsce z tyłu za sobą (186 cm wzrostu) 2- oczywista oczywistość bagażnik, jak to w kombi zawsze będzie większy niż w HB heheheeh, tutaj ameryki nie odkryłem. Jakoś się specjalnie nie zafascynowałem środkiem. Za taką cenę około 120 tyś musiał bym zobaczyć jeszcze Kia Proceeda ale jeszcze czekam na cenę i samochód dostępny w salonie Kia Xceed. Jeszcze do tego ma wyjść nowy Captur na sterydach, i za rok albo za 2 ma być w hybrydzie, ale jak to Renault wyjdzie hybryda, wątpię żeby był szok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Co się podziało z cenami RSa?! Z tego co patrzyłem 2 lata temu, można było go dostać za 130k? Teraz nic poniżej 170k się nie znajdzie.

Masakra jakaś. Myślę nad zmianą auta, obecnie mam Meg III 110. Podstawowy cel to 200KM. I chyba jedyne sensowne to kia Xceed, albo proceed.

Proceed wydaje się ładniejsza, ale Xceed bardziej praktyczny. Zastanawiałem się jeszcze nad Mazdą CX-30, 180KM. Ale to do setki ma tyle...

co moje obecne auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wydać tak do 140k. Chyba jedynie kijanka ma taki w miarę silnik do tej kwoty(200KM). 

Podoba mi się bardzo CLA Shooting Brake, ale w tej kwocie to raczej wyrwę z silnikiem 1.3 163KM i to raczej golasa.

Jeździć kijaną czy na wypasie, czy golasem mercedesem? To jest dylemat ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka powyżej 200 KM to już tylko RS

RS Line będzie benzyna Max 160 KM z 1.33 i diesel 115KM z 1.5 dci. 

Nie wiem jak w tej chwili u Forda , Alfy i Hondy. Celowałbym jednak w coś z lepszym tylnim zawieszeniem niż belka RS

20200606_115137.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reno w tej cenie to pomyłka, (Oprócz rs - ale to nie jest samochód do jazdy na codzień).
 

opcja rozsądna 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-variant-business-2-0-tsi-190-km-dsg-7-dostepny-od-reki-ID6CSoHJ.html

 

Opcja bandzior - jezdzilem. Świetne auto ale to lekko używane. 
 

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i30-n-wersja-n-performance-2-0-t-gdi-275km-rok-2020-ID6D3DL8.html
 

Opcja chce się wyróżnić i ma się podobać żonie :)

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-arteon-essence-2-0-tsi-190-km-dsg-ID6CQCeZ.html

 

Opcja ma być ładnie i mam w dupie utratę wartości. 
 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulia-business-200km-my2020-nowa-ID6D3ecY.html

 

 

niedawno stałem przed podobnym dylematem. Zwyciężył passat :) kawał dobrego wozu. Talisman był tańszy i ładniejszy ale skrzypiał w środku jak mój Kadjar :)

 

Jakbyś dorzucił 30 tys to kup aklase merca a250e. Nowość pług in. Na prądzie 80 km zasięgu :) 220 koni i 450 niuton :) No i to mercedes. Trzyma zajebiscie wartość, brak problemów z odsprzedażą, jakiś tam prestiż. Jakość wykonania premium. 

 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!