Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Benzyna w oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

No to dogoniło i mnie. Megane 1.33 tce 140 KM. W sobotę sprawdziłem olej w silniku i okazało się, że poziom oleju jest o ok. 1 cm powyżej poziomu maksymalnego. Do tego doszedł zapach benzyny. Samochód pojechał na lawecie do ASO i w poniedziałek rozpoczęto diagnostykę. Późnym popołudniem wstępna diagnoza - silnik do wymiany ale trzeba przeprowadzić dodatkowe czynności. Dzisiaj zmiana frontu i tłumaczenie, że samochód jest często odpalany na zimno i dlatego rośnie poziom oleju. Zapytałem się skąd taka diagnoza i uzyskałem odpowiedź, że z logów komputera. A teraz jak wygląda rzeczywistość. Samochodem jeżdżę do pracy, przejeżdżam 20 km w jedną stronę i po południu kolejne 20 km. Co ciekawe problem rozpoczął się po wymianie oleju przy przebiegu 3500 km, a teraz mam trochę ponad 4200 km. W tych 700 km jest jeszcze trasa ok. 500 km. 

W mojej ocenie ASO przygotowywało się do wymiany silnika ale Renault Polska nie wyraziło zgody. Zobaczę co dalej będzie się dziać i jeśli poziom oleju będzie znowu wzrastać laweta i do serwisu plus zastępczak z wypożyczalni. 

 

BTW czy da się wyciągnąć z komputera dane na temat stylu jazdy? Odpaleń silnika, temperatury silnika itd? 

Edytowane przez Phil_ips
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Phil_ips napisał:

Samochodem jeżdżę do pracy, przejeżdżam 20 km w jedną stronę i po południu kolejne 20 km.

Bardzo ładny dystans dla silnika benzynowego,

Ile w tym jest miasta?

9 godzin temu, Phil_ips napisał:

Co ciekawe problem rozpoczął się po wymianie oleju przy przebiegu 3500 km, a teraz mam trochę ponad 4200 km.

Zmiana oleju z jakiego na jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Bardzo ładny dystans dla silnika benzynowego,

Ile w tym jest miasta?

Zmiana oleju z jakiego na jaki?

 

Generalnie przejeżdżam 5 km drogą wojewódzką w dużym ruchu, a potem już typowy cykl miejski z małą ilością dwupasmówek. Silnik siłą rzeczy jest dobrze rozgrzany więc twierdzenie ASO (w mojej ocenie spowodowane stanowiskiem  można między bajki włożyć.

 

Olej zmieniany w ASO na ELF RN17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz włączony start -stop w czasie tych jazd?

Olej elf, to olej z najniższej półki, polecam ;

  -  Valvoline SynPower FE 5W30  albo z wyższej półki;

 -   Millers Oils Trident 5W30 ,

 -  NESTE 5W30 CITY PRO C2 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W40 lepiej doszczelnia układ pierścień/cylinder. Ma grubszy film olejowy, najważniejsze aby zalany olej spełniał odpowiednią dla danego silnika normę RN....... Ale pytanie czy opisywany problem powoduje olej, bo to że problem wystapił po wymianie oleju na nowy, może i pewnie jest tylko zbiegiem okoliczności.

Co do jakosci oleju ELF, zgadzam się jest to najniższa półka, praktycznie każdy mechanik odradza ten olej.

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Komarek 5W40 lepiej chroni silnik, ale jest mniej paliwooszczędny, stawia większy opór bo ma grubszy film olejowy, ale za to lepiej chroni silnik, zwłaszcza w wyższych temperaturach. Dlatego oleje do sportu zaczynają się od ....W50 do ....W60, dzisiaj stawia się na oszczędność, czyli ekologie więc często wlewają 5W30, ale 5W40 jest lepszy, tylko musi spełniać normę RN. Do wysilonych Tce dużo lepszy będzie 5w40 niż 5w30

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Meca - teoria  prawie ok. Praktyka do dupy, podejście  rodem z epoki lat 90 i zmiany 5W40 na 10W40 wraz ze wzrostem przebiegu silnika. Nie dawaj takich rad przy jednostce 1.33tce

  1. stosuje się taki olej jaki zaleca producent - odpowiednia norma,  klasa lepkości. Jeśli zaleca 5W30 to 5W30. Jeśli 5W40 to taki. Zmienić warto na olej o lepszej bazie , mniejszym Noack , wiekszej lepkości   niższej temp.płynięcia

2. Olej ma wplyw nie tylko na smarowanie gładzi cylindra - również  na pracę turbiny, ziennych faz rozrządu,  popychaczy . 

3. Olej przeznaczony do sportu W50 czy W60 nie sprawdzi się  w użytkowaniu cywilnym. Potrzebuję odpowiedniej temp.pracy . 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Komarek czytasz bez zrozumienia. Do Tce jak najbardziej jest zalecane 5W40. Wejdź na stronę Elfa, wejdź w zakładkę „ dobór oleju” zaznacz auto z silnikiem Tce i zostanie zaproponowany 5W40 jako najwłaściwszy wybór. 

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Meca - napisałem " jeśli " .Czytaj ze zrozumieniem i dokładnie.   Nie znam instrukcji dla tego silnika. Nie napisano jaki olej jest zalany. Wyszukiwarka elf pokazuje tylko 1.2 tce . 

Proszę Cie tylko byś nie pisał o wyższości 5W40 nad 5W30 bo to różne oleje. Lejemy to co zaleca fabryka. Olej nie ma za zadanie uszczelnić styku cylindra z tłokiem tylko go smarować obniżając tarcie.

 

Oleje sportowe to całkowicie inna bajka. 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Komarek Więc Ci mówie że fabryka zaleca 5W40 to każdego Tce. Ja nie piszę że  w40 jest lepszu od w30, pod jednym względem jest lepszy pod innym jest gorszy np jest mniej paliwooszczędny. W30 z kolei jest troszke lepszy na zimowe rozruchy. Nie ma pojęcia lepsza czy gorsza lepkość, każda ma swoje przeznaczenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MecaJeśli zalewa 5W40 to taki ma być. Nie ma podstaw by to zmieniać.  

Co do oznaczeń  i rozruchu zimą  piszesz głupoty . 

5W..., 10W... itd lepkość na zimnym

..W30 , ...W40 - lepkości na ciepłym. 

Ogromny wpływ na rozruch i prace zimą ma temp.krzepnięcia i baza oleju. 

Dlatego sportowe auta mają olej np.10W60 czy 5W50 - pracują w warunkach w których "zwykły"olej  sie gotuje , zrywa film , zaciera panewki. Poza tym w motosporcie olej zmienia się co wyścig 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Komarek 5W30 jest bardziej płynny w niskiej temp niż 5W40 , mimo to że mają tą samą liczbę 5W , ta druga liczba to lepkość w wysokich temp, ale ta też ma wpływ na płynność w niskich temp. Poczytaj trochę, bo jeszcze niewiele wiesz o olejach, oleje są triszke bardziej skomplikowanym tematem niż Tobie się wydaje.  Olej ma za zadanie uszczelniać,  smarować, i odprowadzać temperaturę, każda z tych funkcji jest tak samo ważna.

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!