Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Benzyna w oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 30.05.2019 o 15:09, Phil_ips napisał:

Natomiast "" nie jest tożsamy z "start/stop" ponieważ bardziej określa dostęp do samochodu, a nie stacyjki

Dostęp do samochodu w awaryjnych sytuacjach jest zrealizowany dzięki kluczykowi w karcie ale nie odpalisz takiego kluczykiem. Zatem "system bezkluczykowy" bardziej określa sposób uruchamiania samochodu.

Nie czepiam się gramatyki, tego "se" lub innych błędnych odmian typu twoje: "działanie jest ... takie same" czy " te mięso" chociaż niektóre "puki" aż w oczy kłują.

Chodzi mi od poprawne nazywanie konkretnych rzeczy. To jest forum techniczne i powinno się stosować prawidłowe nazewnictwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.06.2019 o 14:25, Andon napisał:

Dostęp do samochodu w awaryjnych sytuacjach jest zrealizowany dzięki kluczykowi w karcie ale nie odpalisz takiego kluczykiem. Zatem "system bezkluczykowy" bardziej określa sposób uruchamiania samochodu.

Nie czepiam się gramatyki, tego "se" lub innych błędnych odmian typu twoje: "działanie jest ... takie same" czy " te mięso" chociaż niektóre "puki" aż w oczy kłują.

Chodzi mi od poprawne nazywanie konkretnych rzeczy. To jest forum techniczne i powinno się stosować prawidłowe nazewnictwo.

 

W takim razie jest to tylko i wyłącznie Twoje nazewnictwo. Na całym świecie używa się określenia START/STOP. Myślę, że jeśli BOSCH, który jest producentem takich rozwiązań stosuje nazwę START/STOP jest bardziej wiarygodny w używanym nazewnictwie niż Ty. Z całym oczywiście szacunkiem.

 

O, tutaj też cały świat się myli:

 

https://www.linguee.pl/angielski-polski/tłumaczenie/start+stop+system.html

 

BTW "te mięso", "puki" ?

 

image.thumb.png.b3e672e166d6c6e00980f35d0da9c283.png

 

image.png

Edytowane przez Phil_ips
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2019 o 15:28, Phil_ips napisał:

W takim razie jest to tylko i wyłącznie Twoje nazewnictwo

Nie moje tylko .

Instrukcja producenta mojego samochodu nazywa to FUNKCJA STOP AND START (źródło, Rozdział 2: Prowadzenie pojazdu, Funkcja Stop and Start str. 2.10 i jeszcze kilkanaście innych wystąpień ale wszędzie stop and start ewentualnie w komunikatach na wyświetlaczu spójnik and jest zastąpiony symbolem ampersand).

Z resztą logiczne bo ideą jego działania jest najpierw zatrzymywanie (stop) następnie odpalanie (start) silnika.

Inni producenci mogą tą funkcję nazywać sobie dowolnie. W niczym mi to nie przeszkadza ale też nie moja wina, że Renault tak to nazwało.

Edytowane przez Andon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę zmieniłem olej w ASO przebieg 3500, benzyny w oleju nie zaobserwowano..  olej wlany to ELF 5W-30. Zanieczyszczenie drobinami metalu starego oleju - spore...  Wymianę po dotarciu uważam za konieczność....

Co ciekawe zapach oleju jakby benzynowy, maiłem dosyć intensywny po wlaniu nowego oleju zapach ten sam, dziwne że olej w który został bańce nie ma żadnego zapachu... Może zapach przejmowany jest z innych elementów silnika...

Wszystkim którzy mają wątpliwość polecam test bibuły jest skuteczny w rozpoznawaniu tego zagrożenia (benzyna w oleju):

https://m.interia.pl/magazynauto/news,nId,958729

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co dziwić że obecnie benzyna przedostaje się do oleju. Obecne silniki większości samochodów dla "średniej klasy" są składane na luźno, tzn że tolerancje wymiarów i spasowania są dość "luźne" a co za tym idzie właśnie benzyna jak i olej lubią sobie pomykać w różne zakamarki silnika, nie koniecznie przewidziane dla nich. Raz wyprodukowanie takiego silnika jest tańsze (mniejsza precyzja) a dwa silniki te są bardziej odporne na przegrzania (większe luzy = większa możliwość rozszerzenia się elementów) co za tym idzie zatarcia/przytarcia. Taki trend obecnie bo taniej. Serwisy z tym nic nie zrobią chyba że przypadek jest naprawdę ekstremalny.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Byłem w ASO z prośbą wgrania nowego oprogramowania, nie było problemu, wgrali i faktycznie auto tak jak kolega pisał ma wyraźnie większą dynamikę. Może wynika to z faktu skasowania adaptacji, a może już tak zostanie - zobaczymy. Generalnie temu silnikowi mocy i przede wszystkim elastyczności nie brakuje ale zawsze od nadmiaru głowa nie boli.

Dnia 28.05.2019 o 21:56, Phil_ips napisał:

No to dogoniło i mnie. Megane 1.33 tce 140 KM.

 

I jak u kolegi z oliwą?

jest jeszcze jeden widoczny efekt aktualizacji - wskaźnik temperatury wstaje odrazu po uruchomieniu silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2019 o 13:17, satisati napisał:

I jak u kolegi z oliwą?

jest jeszcze jeden widoczny efekt aktualizacji - wskaźnik temperatury wstaje odrazu po uruchomieniu silnika...

 

Jest OK. przejechane ponad 5000 km i nie przybyło ani milimetra oleju, jak również nie ubyło.

Co do dynamiki to albo się przyzwyczaiłem albo sterownik zaadaptował się do warunków i wrócił do poprzednich wartości. Na wskaźnik temperatury nie zwróciłem uwagi :)

BTW Mocy jest zawsze za mało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem ale uznałem, że po wtopie jaką zaliczyli - wlali nieprawidłowy olej i jeszcze raz wymieniali - mechanik już się przyłożył do roboty. W każdym bądź razie olej bardzo śmierdział benzyną i to nie ulega wątpliwości żadnej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz, że zły wlali?, tak się zastanawiam nad tym zapachem, mój olej też czuć jakby benzyną, wąchałem u znajomego i też śmierdzi, a Twój też teraz czuć?

Sorki za dociekliwość ale nurtuje mnie ten problem...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.08.2019 o 15:53, satisati napisał:

A skąd wiesz, że zły wlali?,

 

Bo wlali RN0720, a nie RN17. Wyszło na fakturze. Kiedy zwróciłem na ten fakt uwagę, doradca poszedł sprawdzić i okazało się, że mechanik pobrał zły olej z magazynu.

Po przejechaniu 3600 km na urlopie olej nie śmierdzi wyraźnie benzyną. Powiedział bym, że jest wyczuwalna nieznaczna nuta benzyny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "nieznaczna nuta benzyny" była u mnie wyczuwalna odrazu po zmianie oleju, więc nie jestem pewien czy to faktycznie benzyna, czy jakiś zapach przejmowany z elementów silnika. W zlanym oleju nie stwierdzono benzyny (test bibuły). Test jest bardzo skuteczny, do przebiegowego oleju dolałem testowo 5% benzyny i wyraźnie było już to widać, więc działa.

Co do zmiany oprogramowania, nie chciałem wcześniej pisać niepotwierdzonych informacji ale liczby nie kłamią - po aktualizacji wyjeździłem 2 baki benzyny, styl jazdy i trasa takie sama - efekt 0.8 litra miej na 100 km, więc coś z tym przelewaniem jest na rzeczy, a czy poziom oleju rośnie czy nie, zależy pewnie od po możliwość odparowywania benzyny , czyli średniej temperatury oleju, która jest osiągana w zależność oczywiście od długości trasy.....

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.05.2019 o 21:56, Phil_ips napisał:

Dzisiaj zmiana frontu i tłumaczenie, że samochód jest często odpalany na zimno i dlatego rośnie poziom oleju.

Nie rozumiem czegoś. A jak masz go odpalić? Ognisko pod nim rozpalić jak do Kraza na Syberii?

Ja wszystkie auta, które miałem, nie to że często odpalałem na zimnym tylko praktycznie zawsze, bo skoro odpalałem to wcześniej stał i stygł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!