Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Omega widziałeś tarcze kolegi Armagedon123? Myślę, że nie, więc trudno określać "naciąganiem". Grubość tarcz trzeba przede wszystkim zmierzyć i wtedy zastanowić się co dalej, ile jeszcze przejadą.

Auto obecnie ma przejechane 46 tyś. km, na następny przegląd może przyjechać mają prawie 80 tyś., niestety taki urok serwisowania  ASO.

Nie ma klocków ceramicznych, tym bardziej za 200 złotych, w/w przypadku, kiedy tarcze są już "podjechane" aby wykorzystać ewentualną pozostałą grubość, warto pomyśleć o klockach miękkich.

 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłem, bo mnie kolega Armagedon jeszcze nie zaprosił :) Przecież napisał "nie jeżdżę agresywnie" Co tu oglądać?? Nowe tarcze po 46k km?? Ale się kolega na mnie uparł. Jak to nie ma klocków??? Dowód: Klocki Ceramiczne JURID WHITE RENAULT MEGANE III Kleczew - Allegro.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nowe konstrukcje mają mały zakres między grubością nowych do minimalnej grubości i jeśli się już do niej zbliża grubość tarczy to zalecenie jest wymiany kompletu.

Coś mnie wzieło żeby sprawdzić ,nowa 8mm ,a dopuszczalna grubość 7mm - niezłe jajka i co się dziwić że już do wymiany. Grubość nowych to też śmiech.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedno, a drugie że te tarcze musza być zrobione z jakiegoś gownolitu. 
 

Fabryczne hamulce w Octavii 2016 rok wytrzymały - klocki przód 60 tys, tarcze 120 tys. Tył klocki 100, tarcze 150 tys. 
wymienilem na ate powerdisc i klocki ate.

Teraz zrobiłem przeglad na 220 tys - wymiana tarcz i klocków przód na takie same ate, i klocków tył. 

Jeżdzę szybko i dynamicznie, 190 koni i 420 Nm zachęca do tego. 
 

Dla porównania w Kadjarze 49 tys przebiegu i przód do wymiany w całości - a jeździ nim żona ;). Może po prostu Renowka montuje za małe hamulce i stąd takie szybkie zużycie - bo hamowanie jest super, na pewno hamulec jest ostrzejszy niż w nowym passacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Szukam tarcz tylnych do M4 1,6 16V - wykonanie cuschinetto czyli wraz z łożyskiem i ABS . Na forum polecacie ATE i TRW - jednak przeszukałem katalogi obu firm i niestety nic nie ma.

Teraz pytanie czy te firmy wycofały się z tego rozwiązania, czy nigdy nie miały ich w ofercie? Ktoś ma założone te wersje tarcz z tych firm?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystam z hurtowni iparts (duży wybór i przystępna cena). Miałem w samochodzie montowane tarcze firmy ATE, TRW, BOSCH. Zdecydowanie polecam TRW lub OEM ( aktualnie mam na tylnej osi) , klocki tego samego producenta i będzie dobrze. Na klockach OEM była firma TEXTAR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

Odświeżę temat.  

Pytanie dotyczy tarczy na tył jakie polecacie i z tego co czytam są wersje z łożyskami i bez ? 

Edit:

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat tych tarcz ? https://allegro.pl/oferta/tarcze-hamulcowe-meyle-16-15-523-4124-14890151375

Lub tych

https://allegro.pl/oferta/tarcza-ham-renault-t-megane-1-2-1-6-16-quaro-qd6302-tarcza-hamulcowa-14867643547

Edit:

Z powodu braku odpowiedzi zaryzykowałem i kupiłem tarcze Qaro. Do tego klocki też Qaro. Jak zamontuje dam znać czy było warto.

Edit:

Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki. Klocki jednak kupiłem Meyle i dodatkowo założyłem sprężynki do ręcznego. Zauważyłem, że z prawej strony przy zacisku ramię od ręcznego nie cofa się do końca i nie wiem czy nie będzie mnie czekała wymiana zacisku.

IMG_20240406_120937.jpg

IMG_20240406_120944.jpg

Edytowane przez Dexter85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!