Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Geble napisał:

Dlatego najpewniej (wg mnie oczywiście, zdania będą podzielone jak we wszystkim) wlewać tego Elfa 5w40, ale interwały wymiany skrócić o 15k względem tego co w instrukcji. Ja osobiście wymieniam co 10-12k. Te ~300zł raz na 10 miesięcy nie spowoduje, że będę musiał wyżerać kit z okien, a przynajmniej sen mam spokojniejszy.

Zgadzam się z Geble. Mam obecnie trzeci samochód Renault z rzędu i zawsze używam Elf. Jak dotąd nie miałem problemów z nadmiernym zużyciem oleju. Wymieniam go co rok (tj. co 10-15 tys.). W nowym samochodzie pierwszy olej wymieniam po 3 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie okazuje się ze prawie wszystki 5w40 z norma rn0710 są HC a nie pelne syntetyki.Jesli tak to dlaczego jeden HC kosztuje 100 zł za 5 litrow a drugi innej firmy 170 zł?Czy to wynika że pomimo że wszystkie są HC to te droższe maja lepsze parametry które pozwolą zachować własciwosci pocztkowe oleju nawet przy przebiegu 15 tys?Ja np. jezdze teraz na Motul 5w40 xclean i to też okazuje się że jest HC ale teraz zakupiłem LM Leitlauch High tech  żeby sprawdzić czy faktycznie będzie odczuwalna gladsza praca silnika.Chetnie zakupie na probe pelny syntetyk ale jakos nie mogę znaleźć z norma 5w40 i rn0710.Ciekawe który lepszy?Motul xclean czy ten LM Leitlauch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komarek no wlasnie TBN.Z jednej strony im wyższy tym podobno jest na dluzsze interwaly.Z drugiej strony do nowoczesnych benzyn powinien być nizszy.Ja tego nie oarniam do końca.Czy wiesz może jak odcztywać lepkość?Im wyższy wskaźnik tym lepiej czy gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komarek porownywalem parametry tego LL leitchlauf High Tech 5w40 do Millersa Tridenta 5w40.Millers to podobno pelen syntetyk .Jednakze wieszkosc parametrow oprocz noack ma lepsze LL.Pytanie co lepiej zalewac:HC z lepszymi parametrami czy pelen syntetyk z gorszymi.Druga sprawa to ten noack.Czesto jest tak że kiedy olej jest bardzeij plynny i sprawia że jest latwiejszy rorzruch to ma wiekszy noack.Generalnie ciezko jest wybrać olej bo nie ma zadnego idealnego.Na probe zaleje tego LL i zobacze jak sie bedzie sprawować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób  jak uważasz, aczkolwiek czytalem na innych forach różne opinie na tamat Millersa jako firmy. Niekoniecznie pochlebne - rozrzut jakosciowy produktów,  nietrzymanie parametrów potwierdzone w labolatorium. Zalałbym raczej LM. Lub dobrał coŚ z oferty Ravenola. 

Noack poniżej 8 to bardzo dobrze..poniżej 10 to dobrze. 

Kupuje zawsze olej który zamierzam używać do końca. Nie zmieniam  bo u po co. Co 2 wymianę wlewam płukankę. Teraz potrzebuje 5W30 RN0720 czyli C4. Wybrałem Valvoline choć początkowo myślałem nad Ravenolem.Mam go w razie czego pod ręką w Intercars.  Oba to HC. Oba są dobre. Cena na korzyść Valvoline, parametry porównywalne. Cenowo pośrodku jest Motul ( też HC ale ma gorsze parametry) i jest często podrabiany więc zakupy w sieci to ryzyko .Wiem że  Valvoline może ubywać(.odparowywać )  licze sie z tym.  Ponoć realny Noack ma 2cyfrowy. Elfa ubyło niezauważalnie. Bańka ma 5l ,potrzebuje na wymiane 4.5 wiec mam 0.5 na dolewke jakby co. Jak bedzie wiecej odparowywać to nastepnym razem  zaleje Ravenol . 

 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KolaLBN napisał:

W takim razie okazuje się ze prawie wszystki 5w40 z norma rn0710 są HC a nie pelne syntetyki.

Ravenol Turbo VST jest dostępny 5w40 i jest oparty na PAO. Poza tym są inne normy dopuszczane przez Renault, ja mam 0w40 ravenol ssl też jest oparty na PAO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!