Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Sarna1. Samochód był wystawiony na sprzedaż. Niestety pierwsze pytanie potencjalnych klientów było "czy stuka"? Kolejne dwie jazdy próbne i stwierdzenie "ale tu coś stuka". Nie pomagała informacja, że samochód na gwarancji. No cóż Assistance mam dobre, ale urlop chcę spędzić bez nerwówki.

Kolego vic_1 życzę powodzenia, ja nie lubię ryzyka (taką mam naturę). Jeszcze mam na tyle urlopu, że może niebawem odwiedzę ten piękny kraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz się pozbyć to chyba jedyna opcja to oddanie samochodu w rozliczeniu kupując w innej marce samochód nowy, czy używany. Im bardziej będzie zależało, żeby sprzedać swój samochód i mieć kolejną osobę w statystykach sprzedaży. Będzie taniej, ale pozbędziesz się samochodu. Prywatnie to 3 miesiące stresu, że ktoś ten samochód zwróci, bo coś stuka jako wada ukryta i masz to naprawić, albo oddawaj kasę i zabieraj tego złoma :).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robo_tnic też nie lubię zbędnego ryzyka. Tym bardziej, że jadę z rodziną, ale jak obserwuję to co się dzieje z autem i tymi stukami, to raczej nic się nie powinno złego stać. Czekam cierpliwie na kampanie serwisową i rozwiązanie problemu przez producenta. Na ASO niestety już nie liczę.. ps. Jak masz assistance to się pakuj i jedź odpocząć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robo_tnic I słusznie. Ja sobie nakładłem do głowy, że to nowe auto i nic takiego się nie dzieje, żeby nie pojechać. Zaplecze awaryjnie jest. Zrobiłem wszystko co mogłem. Ludzie starymi gratami na zimówkach jeżdżą do cro i cieszą się urlopem. Jak się ma coś [cenzura]. to się [cenzura].. Zrobiliśmy w ostatni weekend 1000 km po autostradach w Polsce na weekendzie i nic się nie dzieje, oprócz [cenzura]  kilofem podczas zmiany biegów w korkach. Do cro większość trasy na 6 biegu i stała prędkość. Damy radę i udanego urlopu.

 

Na tym forum cenzuralnie się wysławiamy :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO w Siedlcach potwierdziło mi dziś, że półosie ponownie do wymiany, bo mają luzy i stukają. W piątek jest jakaś konferencja mechaników w Renault Polska, mają poruszyć tą sprawę, czy to jakaś wada materiałowa, czy wada konstrukcyjna, zły dostawca....

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Postanowiłem się zalogować  i  niestety   potwierdzić powyższe problemy także w mojej Megane 4 (grandcoupe)   ." Fajne "auto ale powyżej wymieniane dziwne dzwięki /stuki  wręcz czasem jakieś "tłuczenie"  towarzyszące zmianie biegów i wyczuwalny jakiś dziwny "luz" w momencie przeniesienia napędu na koła  odbiera człowiekowi chęć do jazdy tym autem.

Do tego dochodzi bardzo irytujące "skrzypienie" sprzęgła które potrafi naprawdę [cenzura]   zwłaszcza przy jeździe w korkach itp....Wszystko to występuje głównie na "rozgrzanym" aucie  i przy sporych dodatnich temperaturach powietrza . 

Skrzypienie sprzęgła zauważyłem "chwilę" po zakupie auta  zgłosiłem nawet do jednego z serwisu w Poznaniu . Zaproponowano mi wymianę pompy sprzęgła z czego zrezygnowałem bo po przeczytaniu pokrewnego wątku w tym temacie na tym forum można było wywnioskować ,że to niewiele pomoże...Być może to mój błąd...

Od jakiegoś czasu pojawiły się także opisywane w tym wątku stuki /trzaski itd....

Chyba czeka mnie batalia z którymś z pobliskich serwisów Renault w pobliskim Poznaniu .

Jeździłem kilkoma markami i to od nowosci (Opel ,Fiat, Kia) ...bywały też jakieś drobne problemy ale z tym co mi zaoferowało Renault i to w nowym aucie naprawdę nie wiem co w tej chwili zrobić ....Jakaś Enigma ....Słów brak .

Pozdrawiam.

 

Na tym forum, cenzuralnie się wysławiamy :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem świeżo po drugim przeglądzie. Usterka zgłoszona kolejny raz i dokładnie to samo tłumaczenie jak u kolegów, czyli normalny odgłos pracy układu napędowego lub (jak kto woli) cecha charakterystyczna układu przeniesienia napędu. Czyli jak widać tzw. przekaz dnia  działa wszędzie. Wczoraj rozmawiałem z kierownikiem ASO Wektor W Bielsku-B (efekt krytycznej opinii z mojej strony w ankiecie poserwisowej). Zapewniał mnie, że centrala zna problem i jak będzie rozwiązanie dostanę info. Nie potrafił jednak określić jakichkolwiek ram czasowych. W związku z tym zgłoszę pisemną reklamację do centrali Renault Polska opisując szczegółowo problem i sposób postępowania serwisu w B-B. (w tym przypadku to całkowite lekceważenie i brak jakiejkolwiek woli rozwiązania problemu). Pozdrawiam wszystkich pechowców i życzę wytrwałości. Nie można odpuszczać bo oni dokładnie na to czekają. Ja mam przedłużoną gwarancję 4 lata 60tys więc mam jeszcze 2 lata. W ostateczności będę szukał pomocy w sądzie. Myślę, że pozew zbiorowy jest całkiem dobrą opcją i warto ją rozważyć.

Pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jako bardzo młody jeszcze człowiek, siedząc w pociągu, zapytałem zakonnicę, która siedziała w przedziale, czy dusze małych dzieci, które nie zostały ochrzczone, idą do czyśćca, czy do nieba. Odpowiedziała: "To jest tajemnica Boża". Tak samo może odpowiedzieć serwis Renault.

Teraz jestem już duży i wiem, że na skraju piekła istnieje przestrzeń o nazwie limbus, ale wtedy jeszcze nie wiedziałem.

Renault również w końcu dojdzie do przyczyny stukania i rozświetli mrok niewiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mija kilka miesięcy od wymiany obu półosi, jest upał i stuków brak, nie wiem czy problem wróci ale na razie jest ok....

Co ciekawe, kolega ma 1.3 służbowe - flota, skrzynia ręczna 120 tys jak to służbowy więc nie do końca dbany i zero stukania..

Coś mi się wydaje, że jakaś fabryka półosi dała ciała i nadal daje. Winne są na pewno one, bo po wymianie problem ustępuje, a później znowu pojawia się luz i stuka....

Tylko dlaczego w automacie brak tego problemu.....

 

Kiedyś w Cromie była taka wada fabryczna półosi w silniku 150 KM Jtd. Też po kilkunastu tysiącach waliło jak cholera na przegubie i był luz. Na początku wymieniali i znowu był zaraz problem, później zrobili wzmocnione, brat wymienił i auto u znajomego po dziś dzień śmiga,a jest już bardzo leciwe.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Polska potwierdziło, że zna sprawę. Twierdzą, że to wina dostawcy półosi. Dostawca się nie przyznał do winy, domaga się dowodów. ASO Siedlce wzięło dziś ode mnie na parę godzin samochód i nagrywało dźwięki. Teraz czekamy na decyzję Renault Polska co dalej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pogus, Jesteś kolejną osobą której ASO wcisnęło kit. Numer z nagrywaniem dźwięku już dawno był stosowany przez ASO i do tej pory Renault Polska nie zrobiło w tej kwestii nic? Moje stuki również porównywano z materiałem dostarczonym przez Renault Polska a o tym materiale dźwiękowym osobiście byłem poinformowany telefonicznie przez miłą panią z Renault Polska. Teraz wszyscy czekamy na decyzję Renault Polska, co dalej.

Pierwszy post na tym forum mówiący o tych stukach był 11.06 2019 roku (dwa lata temu!!!!!!). Co przez te dwa lata zrobiło RENAULT???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!