Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie otrzymałem informację z Renault. Przytaczam ją w całości:

"

Szanowny Panie,

Uprzejmie informujemy, że reklamowany  przez Pana objaw został zgłoszony do Producenta i był przedmiotem analizy przez Służby Techniczne Renault. W opinii Pionu Technicznego nie potwierdzono wady elementów a jedynie dyskomfort akustyczny. Kwestionowane odgłosy są związane ze współpracą elementów układu napędowego, występują wyłącznie w okresie letnim przy wyższych temperaturach powietrza, nie mają wpływu na zużycie eksploatacyjne, nie grożą ich uszkodzeniem, jak również nie wpływają w żaden sposób na bezpieczeństwo.

Producent potwierdził, że elementy układu napędowego są prawidłowe. Wymiany półosi wykonywane przez ASO, miały raczej profilaktyczny charakter i nie zmieniły cech fabrycznych produktu. Reklamowany pojazd był również oceniany porównawczo z innymi egzemplarzami, nie wykazując istotnych różnic.
Podsumowując, praca elementów układu napędowego w omawianym pojeździe jest prawidłowa i zgodna z założeniami Producenta.

Gdyby Pan zauważył inne nieprawidłowości oraz w przypadku dodatkowych pytań technicznych lub merytorycznych do Pana dyspozycji pozostaje bezpośrednio serwis."

Ręce opadają. Takiego dziadostwa nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy. Czy łykacie to co przytoczył Polserio? Jawnie robią z nas idiotów! Proszę mi wierzyć, przeczytałem każdą kartkę którą otrzymałem wraz z nowym pojazdem. Nie ma tam żadnego zapisu który mówiłby, że w pojazd ten posiada jakikolwiek dyskomfort akustyczny i jest to zgodne z założeniami producenta.

Wobec tego, czy cieknąca woda do wnętrza samochodu (z czterech drzwi równocześnie) również jest zgodna z założeniami producenta? Czy skrzypicy pedał sprzęga również jest zgodny z założeniami producenta? Żaden z tych objawów przecież nie zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym. 

Kolego Polserio, na twoim miejscu poprosiłbym aby Renault Polska przekazał ci kopię oryginalnej opinii producenta.

Ponadto, podczas pobytu w Chorwacji miałem przyjemność przejechać się identycznym samochodem zakupionym i eksploatowanym w Niemczech. Właściciel tamtej Meganki takich problemów nie ma. Osobiście uważam, że Renault Polska wciska nam kit i nie posiadają żadnej opinii producenta..

Ja swoją walkę zacznę od napisania pisma do Prezesa UOKiK. Od czegoś trzeba zacząć. Prawda jest taka, że w pojedynkę nikt z nas nie wygra wojny z rzeszą prawników będących na usługach Renault Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby była to prawda to stuki było by słychać od początku. Co do bezpieczeństwa to pewnie mają rację,  bo zapewne pomierzyli luzy. Zatem chociaż wiemy, ze winne są półosie i ich zmiana parametrów wraz ze wzrostem temperatury... Moźe by im klimę założyć :-)

 

Mnie osobiście taka argumentacja nie przekonuje bo komfort akustyczny to też ważna sprawa jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie będzie ten wątek dlatego z góry przepraszam. Od pewnego czasu objawił się u mnie kolejny problem który być może ma związek z tymi stukami albo został spowodowany przez wadliwe półosie.

Opis;

  1. Pojazd na postoju, uruchomiony silnik.
  2. Wciskam pedał sprzęgła i włączam pierwszy bieg (nie puszczam pedału sprzęgła).
  3. Po ok. 2 sekundach słyszę delikatne stuknięcie.

Czy ktoś z kolegów ma lub miał coś podobnego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

8 godzin temu dostałem taką samą odpowiedź jak kolega Polserio czyli wszystkie osoby które zgłosiły tytułowy problem dostały taką samą odpowiedź. Moje Megane było testowane przez technika z centralnego serwisu przez cały dzień ( zrobili nim ok. 100 km.) w upalny dzień więc napewno słyszeli te odgłosy. Ja dodatkowo zgłosiłem problem ze skrzypiącym sprzęgłem na co odpowiedzi nie dostałem... poziom obsługi żenada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowe auto z salonu za kupę kasy i po wyjeździe z salonu mi mówią, że to cecha tego auta! Powinni to w folderach reklamowych umieścić, że oprócz wszelakich bajerów, w gratisie masz w ciepłe dni górnika pod maską, który napieprza kilofem pod maską. Nie pojęte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, robo_tnic napisał:

Może to nie będzie ten wątek dlatego z góry przepraszam. Od pewnego czasu objawił się u mnie kolejny problem który być może ma związek z tymi stukami albo został spowodowany przez wadliwe półosie.

Opis;

  1. Pojazd na postoju, uruchomiony silnik.
  2. Wciskam pedał sprzęgła i włączam pierwszy bieg (nie puszczam pedału sprzęgła).
  3. Po ok. 2 sekundach słyszę delikatne stuknięcie.

Czy ktoś z kolegów ma lub miał coś podobnego?

 

U mnie ten stuk w opisywanej sytuacji występuje od razu a nie po 2 sekundach. Ale też nie zawsze, raczej w wyższych temperaturach. Występuje rzadko i jest na tyle delikatny że wyczuwa go chyba kierowca na lewarku od biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mega porażająca jest ta odpowiedź zacytowana przez Kol. Polserio nt. wady w naszych RN Megane ? , ale z całą stanowczością należy stwierdzić, że nieprawidłowa praca układu napędowego to nie "jedynie problem akustyczny", to poważna (istotna) wada pojazdu, mająca wpływ na komfort i na bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu !!! I nie dajcie się zbyć takim bezczelnym próbom "zamiecenia sprawy pod dywan". Ja konsekwentnie reklamuję pojazd, mimo negowania wystąpienia wady i lekceważenia sprawy "ten typ tak ma" itd., zleciłem ekspertyzę i pomoc prawną fachowcom. Najpewniej batalia znajdzie swój finał w sądzie, ale na pewno nie można się poddawać po zakupie wadliwego pojazdu, który każdego z Was kosztował sporo pieniędzy. Ja wiem, mnie też ręce opadają, ale nie odpuszczajcie tematu i nie pozwólcie na silę wmawiać sobie, że z pojazdem jest w porządku skoro wiemy dobrze, że nie jest. Może nagłośnienie problemu pomogłoby w niektórych, starszych przypadkach? Życzę Wam i sobie wytrwałości i konsekwencji w dążeniu do pozytywnego rozwiązania sprawy.

Pozdrowienia

Edytowane przez megane-stuki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@megane-stuki mogę podpytać co ustalili Twoi fachowcy i pomoc prawna ?

 

z doświadczenia - jak producent pisze że ten typ tak ma (TTTM) to znaczy że wie o problemie ale nie ma zamiaru brać się za to bo sprawa faktycznie nie ma wpływu na bezpieczeństwo - gdyby miała to na pewno nie udzieliliby takiej odpowiedzi na piśmie (tutaj mail - nikt nie jest w koncernach idiotą i nie pozwoliłby sobie na takie wiadomości). 
 

Kilkanaście stron temu pisałem - jedyne wyjście to sprzedaż wozu - jeżeli tttm to nic nie poradzisz - taka jego cecha (co potwierdza producent).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sarna1, odnoszę wrażenie że jesteś "adwokatem diabła". Jakim obecnie samochodem jeździsz??? Jasne, Renault Kadjar. Czy w twoim samochodzie występują takie usterki? Jeśli nie to, nie zabieraj w tym temacie głosu. Czy w jakiejkolwiek dokumentacji technicznej pojazdu są zapisy o tym jak to określasz TTTM? Czy przed zakupem pojazdu zostałeś poinformowany o tym TTTM? NIE!!!! Wszyscy kupowaliśmy samochody pełnowartościowe i zapłaciliśmy za nie spore pieniądze, a dzisiaj możemy powiedzieć, że kupiliśmy pojazdy z ukrytą wadą o której nie zostaliśmy w trakcie zakupu poinformowani, a to jest raczej niezgodne z prawem.

Kilka postów wyżej jest skan z dokumentacji technicznej pojazdu, zapoznaj się z jej treścią i przestań p.....ć bzdury. Całkowicie popieram wszystkie osoby które próbują dochodzić swoich praw u producenta. Osobiście uważam, że informacje przesyłane przez Renault Polska są wyłącznie ich radosną twórczością a nie oficjalnym stanowiskiem producenta. Czy na oficjalnej stronie producenta jest taka informacja? NIE!!!!!!! Bo taka firma jak Renault nigdy takiej informacji nie umieści, a dlaczego, bo wyleją sobie wiadro zimnej wody na łeb.

Kolego Sarna1, może jesteś zainteresowany zakupem pojazdu RM IV???? Sprzedam za rozsądną cenę, jak dla Ciebie jedyne 97000 zł.

Chętnie nawiążę kontakt z osobami które chcą dochodzić swoich praw u producenta.

 

A tak na marginesie. Gdym chciał kupić samochód z delikatnym dyskomfortem akustycznym, to kupiłbym Ładę, za 500 zł. 

 

  • Like 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum opla mokki od 8 lat wałkowany jest temat problemu z fabrycznym gazem, miały być pozwy itd. ale ludziom po czasie się już nie chce walczyć. Mija rok, dwa i sprzedają później auto i wyłączają się z problemu. 

Mówiłem już kilka razy że z tym 1.3 to znak zapytania co to będzie. Rozmawiałem w serwisie w piątek bo klocki zmieniałem i znajomy serwisant mówił że zna tą sytuację ale właśnie mówione jest że tak po prostu to działa i nic z tym nie robią. Sam ma Megane 1.3 i mówi że u niego też puka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @robo_tnic, po Twoim stylu wypowiedzi i używanym języku już teraz mogę Ci napisać że NIC nie wskórasz :), może rozśmieszysz ludzi w centrali Reno tym że wydasz kasę na ekspertyzy i procesy - cóż, Twoje pieniądze i Twój czas. 
Tak, miałem fajnego Kadjara a wcześniej 3 inne nowe Reno :), te auta to nie szczyt techniki i mają wady wieksze czy mniejsze i kupując je dokładnie o tym wiedziałem - a skąd ? Ano np z tego forum.
Mogłeś poświecić chwilę przed wydaniem swoich 97 tys pln na lekturę netu to na pewno znalazłbyś ten wątek. Ja też miałem wieksze czy mniejsze przygody z Reno i w sumie sprzedałem 2 Meganki jak miały niespełna 40 tys przebiegu, Captura jak miał 37, Kadjara jak miał 45 bo zawsze coś mnie zaczęło w nich denerwować ( w Kadjarze wymieniali mi 2 razy fotel kierowcy i dalej skrzypiał - przez to go sprzedałem :) ). Trudno - takie życie, czasami coś kupisz nie do końca takiego jakie wydawało Ci się że kupujesz - to jak but - Ciebie ciśnie - a inny mówi że jest mega wygodny. 

 

Teraz żona ma Merca, ja właśnie sprzedałem VW i zamówiłem Audi - pewnie też będą jakieś kwiatki no ale cóż - to masowe auta i producent ma naprawdę w dup…ie czy wszystkim się wszystko w nich podoba.

 

a skoro zacytowana przez Ciebie oficjalna ekspertyza otrzymana z Reno Polska mówi że nie ma wady i zagrożenia bezpieczeństwa  - no to jej nie ma i choćby „skały srały” to nic nie załatwisz. Sprzedaj wóz, kup coś innego i nie trać czasu na walkę, to nie ma sensu. 
 

aha - i propozycja z zakupem Twojej megane :) - dziękuje, na forum jestem od dawna i Meg4 to problematyczne auto. Nie kupiłbym go, chociaż miałem RS na tydzień i to fajna wyścigówka. Skrzynia ręczna haczyła potwornie na zimnym silniku aż zgrzytało - serwis uspokajał że tak może być :)….dramat. 

Edytowane przez Sarna1
  • Zwycięzca 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Koledzy!

Proponuję zrobić jakiś zjazd meganek pod siedzibą Renault Polska, na Marynarskiej, i złożyć na ręce prezesa pismo, w którym domagamy się rozwiązania naszego problemu. Może jakaś telewizja zechciałaby zobaczyć protestujących. Nie byłaby to dobra reklama marki, której zaufaliśmy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!