Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie się na rozgrzanym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 21.06.2020 o 18:59, crea000 napisał(a):

Czy sama weryfikacja koloru osłonki będzie prawidłowa przy wyborze nowej? Pytam, gdyż dostęp do kostki jest dość utrudniony, a chciałbym już dokonać zakupu.

Szara - kod 8200551743

Rozwiń  

1/Sondy oryginał reno o poniższych numerach są kompatybilne;

      7700107433;

       7700108027;

       8200036544;

       8200036545;

       8200196260;

       8200551743

2/Sonda przed i za katalizatorem - jest taka sama,

  W dniu 21.06.2020 o 18:59, crea000 napisał(a):

czy sonda lambda może wpływać na wyprzedzenie zapłonu?

 

Rozwiń  

3/ Wpływając na skład mieszanki, wpływa/optymalizuje wartości kąta wyprzedzenia zapłonu;

         -  okaże się jak zamontujesz sondę nową oryginał,

4/ Sondy nie będą miały prawidłowych wskazań ;

      a/ gdy proces spalania będzie nie właściwy, np ;

              -  przestawiony rozrząd,

              -  niepełnosprawne czujnika położenia wału i wałka,

              -  map sensor, przepustnica,

              -  czujnik temperatury płynu,

      b/ i vice versa.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 22.06.2020 o 05:12, Andrzej-2010 napisał(a):

Sonda przed i za katalizatorem - jest taka sama,

Rozwiń  

To jesteśmy w domu, zamawiam tą samą, którą wymieniałem za katalizatorem. 
 

Bardzo dziękuję za wsparcie. Po wymianie czujnika cieczy oraz sondy dam znać czy jest poprawa w zakresie wolnych obrotów i odpalania na ciepłym silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 20.06.2020 o 14:49, Andrzej-2010 napisał(a):

Definitywnie do wymiany,

Rozwiń  


sonda wymieniona. Brak poprawy. Wykres pracy wyglada dokładnie tak samo. 


tutaj wolne obroty.

 

 

wychodzi na to, że wymieniłem sprawną sondę.

 

Pozostał do wymiany czujnik temperatury cieczy.

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzić połączenia kostek w kompie czy przypadkiem nie są zaśniedziałe wtyczki. I jak dobrze kojarzę (walczyłem z sonda za katem jakieś 10 lat temu) to sondy i chyba czujnik par mają wspólny przewód. I pytanie mam nie łapie lewego powietrza za przepustnicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.06.2020 o 06:07, crea000 napisał(a):

wszystkie uszczelki za przepustnicą są nowe. 

Rozwiń  

1/ Posprawdzaj szczelność ;

       a/ układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą,

       b/ układu dolotowego;

            Zalecam wykonać pomiar podciśnienia układu dolotowego ;

                 -  na rozgrzanym silniku,

                 -  na biegu jałowym,

                        -  podciśnienie dla 1,6/16 V - to;  28 - 36 kPa ,

2/ Posprawdzaj styki, kostki, masy tak ;

        -  przy sondzie,

        -  jak i przy sterowniku ecu,

3/ Czy zakupiona sonda, to sonda o jednym z wymienionych wyżej numerów?

4/ Wartość sygnału I sondy λ zamontowanej przed katalizatorem jest zależna ;

         -   od zawartości tlenu w spalinach napływających do silnika,

         -   więc niesprawny czujnik temperatury płynu może mieć wpływ na sondę I,

5/ Po naprawie, kontroli lub wymianie sondy warto ;

         -   skasować wszelkie defekty, błędy;  przy użyciu urządzenia diagnostycznego ,

         -   wykonać reset ecu,

         -  „ Czasowo " odłączyć sondę lambda ;

               - ecu przyjmuje wtedy wartość 450 mV ( czyli mieszanka ok ) i będzie chodzić z mapy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.06.2020 o 08:08, Andrzej-2010 napisał(a):

Zalecam wykonać pomiar podciśnienia układu dolotowego ;

                 -  na rozgrzanym silniku,

                 -  na biegu jałowym,

                        -  podciśnienie dla 1,6/16 V - to;  28 - 36 kPa ,

Rozwiń  

Wartości z nagrań po przeliczeniu z psi na kPa - w normie.

 

  W dniu 27.06.2020 o 08:08, Andrzej-2010 napisał(a):

2/ Posprawdzaj styki, kostki, masy tak ;

        -  przy sondzie,

        -  jak i przy sterowniku ecu,

Rozwiń  

Spryskane kontakt sprayem, wyczyszczone piny sterownika i kostki większości czujników.

 

  W dniu 27.06.2020 o 08:08, Andrzej-2010 napisał(a):

3/ Czy zakupiona sonda, to sonda o jednym z wymienionych wyżej numerów?

 

Rozwiń  

Oryginał, numer taki sam jaki zdemontowałem. (8200551743)

 

  W dniu 27.06.2020 o 08:08, Andrzej-2010 napisał(a):

4/ Wartość sygnału I sondy λ zamontowanej przed katalizatorem jest zależna ;

         -   od zawartości tlenu w spalinach napływających do silnika,

Rozwiń  

Czujnik wymieniony, układ odpowietrzony.

 

  W dniu 27.06.2020 o 08:08, Andrzej-2010 napisał(a):

5/ Po naprawie, kontroli lub wymianie sondy warto ;

         -   skasować wszelkie defekty, błędy;  przy użyciu urządzenia diagnostycznego ,

         -   wykonać reset ecu,

         -  „ Czasowo " odłączyć sondę lambda ;

               - ecu przyjmuje wtedy wartość 450 mV ( czyli mieszanka ok ) i będzie chodzić z mapy.

Rozwiń  

Samochód odpalony bez sondy, wyrzucił błąd. Akumulator odpięty na 20 minut, błędy skasowane - brak poprawy.

 

Tak prezentuje się praca silnika z odłączoną I sondą oraz filtrem powietrza od przepustnicy. Od 0:39 prawie zgasł, nie ruszałem gazu.

 

Pomału tracę cierpliwość.

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj wartości ilości spalań stukowych ;

      - jakie zarejestrował sterownik na poszczególnych cylindrach,

      - jakie świece stosujesz?

              -  warto zmniejszyć odstęp elektrod do 0,7 mm,

              -  czy nie ma różnic w wyglądzie poszczególnych świec w różnych cylindrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.06.2020 o 12:30, Andrzej-2010 napisał(a):

czy nie ma różnic w wyglądzie poszczególnych świec w różnych cylindrach?

Rozwiń  

Świece nowe, OE Renault 7700500155. 
Wcześniej były świece NGK oraz eyquem. - problem raczej niezależny od świec. Stare świece wyglądają tak samo. 
 

Mam podejrzenie do jakiejś nieszczelności układu wydechowego, bo podczas gaszenia samochodu słuchać taki dziwny „pierd”.

 

Spalanie stukowe odczytam po ponownym podłączeniu komputera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresję też można byłoby zbadać oraz sprawdzić czy rozrząd nie przestawiony.

Po podłączeniu sondy jak chodzi? Korekty się wyzerowały. Nie ma problemu z odoalaniem? Krótko kręci rozrusznik za nim odpali? Pompa paliwa sprawna? Wcześniej był wydłużony czas wtrysku na wolnych obrotach z 3,... na ponad 4,.... do 5 ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.06.2020 o 13:12, crea000 napisał(a):

Mam podejrzenie do jakiejś nieszczelności układu wydechowego, bo podczas gaszenia samochodu słuchać taki dziwny „pierd”.

Rozwiń  

Nie jest to jest łącznik elastyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.06.2020 o 19:08, crea000 napisał(a):

muszę na kanał podjechać i sprawdzić.

Rozwiń  

Nie musisz - zapchaj wydech i zapał silnik prędzej otwierając maskę. Może to jest przyczyną. Taki problem miałem kiedyś w Lagunie z innym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!