Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie się na rozgrzanym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, siur1 napisał:

też walczę od jakiegoś czasu z wolnymi obrotami w tym silniku - czy udało się rozwiązać problem?

Nie ma jednego złotego środka, który wyleczy  i Twoje auto,

Przestudiuj temat od początku;

  - stosuj się do zaleceń,

  - a problem Twój ulegnie rozwiązaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 13.11.2020 o 19:39, crea000 napisał:

Szkoda kasy, przyzwyczaiłem się do tej bolączki. Jak silnik padnie to będzie okazja na remont, chyba że wcześniej sprzedam samochód.

No tak, ale trudno się przyzwyczaić jak obroty nagle zaczynają falować między 200 a 800 i to w najmniej pożądanym momencie. W sumie to remont silnika też nie jest głupim pomysłem - dolewam sporo oleju. Nie wiem czy pytanie o kompresje było do mnie - u mnie po 13 na każdym cylindrze. Ostatnia diagnoza jednego z mechaników to wałki rozrządu do wymiany, bo ten dziwny klekot po rozgrzaniu w okolicy koła faz i obroty na to wskazują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, siur1 napisał:

Ostatnia diagnoza jednego z mechaników to wałki rozrządu do wymiany, bo ten dziwny klekot po rozgrzaniu w okolicy koła faz i obroty na to wskazują.

Jeśli zaczynają się problemy z z wałkiem ssącym to 4 cylinder ma wyraźnie obniżone sprężanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, siur1 napisał:

No tak, ale trudno się przyzwyczaić jak obroty nagle zaczynają falować między 200 a 800 i to w najmniej pożądanym momencie. W sumie to remont silnika też nie jest głupim pomysłem - dolewam sporo oleju. Nie wiem czy pytanie o kompresje było do mnie - u mnie po 13 na każdym cylindrze. Ostatnia diagnoza jednego z mechaników to wałki rozrządu do wymiany, bo ten dziwny klekot po rozgrzaniu w okolicy koła faz i obroty na to wskazują.

Pytanie o kompresję było do @crea000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 16.11.2020 o 19:39, siur1 napisał:

Ostatnia diagnoza jednego z mechaników to wałki rozrządu do wymiany, bo ten dziwny klekot po rozgrzaniu w okolicy koła faz i obroty na to wskazują.

U mnie faktycznie, słychać lekkie podstukiwanie jakby wałka rozrzadu.

 

Kompresja nie była sprawdzana.

Oleju nie bierze nic. Zalany MOTULem 5w40. Od pewnego czasu leję tylko paliwo 98 i można powiedzieć, że na wolnych obrotach ładnie trzyma, nic nie szarpie na jałowym. Przyśpieszenie też na plus, czuć różnice.

Jedynie został problem przy odpalaniu na ciepłym, obroty lubią spaść do 300-400 a później się podnoszą do 700. Jeżdzę tak do końca, poleci silnik zrobię remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że dalej użytkujesz to fajne auto. Silnik zalany markowym olejem <piwko>. Wg. mnie nie można cały czas jeździć na paliwie 98. Super równo pracuje silnik na świecach Denso.
Polecam płukanki i ceramizer.

Ja u siebie byłem zmuszony wymienić zawór zmiennych faz na nowy Pierburga. Teraz chodzi sobie jak zegareczek - cicho i równo. Dorównuje kulturą pracy do sprzedanego przez mnie kombi z przebiegiem 293 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.12.2020 o 18:02, szwagier24a napisał:

Polecam płukanki i ceramizer.

Korzystam z płukanek, nad ceramizerem zastanawiam się.

 

U mnie praktycznie cały osprzęt nowy a sytuacja bez zmian. Trosze kasy wyrzucone w błoto ale tak to jest jak po omacku próbuje się rozwiązać problem. 

Zimowa aura spowodowała iż częściej poruszam się po zmroku i to co zauważyłem w megance to przygasanie świateł wraz o oświetleniem wnętrza (lampki sufitowe, wyświetlacz przebiegu) podczas podnoszenia, opuszczania szyb, a nawet podczas opadaniu obrotów na jałowym biegu (przygazowanie i w momencie dojścia do 700obr/min światła przygasają na sekundę).

Dokładnie to samo dzieje się w momencie jak silnik powoli wchodzi na te obroty (z 400-500 do 700) widać pulsowanie świateł mijania, oświetlenia sufitowego oraz wyświetlacza przebiegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, szwagier24a napisał:

Chyba powoli szykuje się wymiana akumulatora. Mogę się mylić. Po doładowaniu powinno być lepiej.


Tutaj nie zaskoczę. Akumulator jest firmowy i jest NOWY, ma rok. 
 

Wyniki pomiarów ładowania są w normie. Akumulator trzyma napięcie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 19.12.2020 o 21:55, crea000 napisał:

 - zauważyłem w megance  przygasanie  świateł wraz o oświetleniem wnętrza (lampki sufitowe, wyświetlacz

    przebiegu), podczas  podnoszenia, opuszczania  szyb, a nawet podczas  opadaniu obrotów na jałowym biegu                                                   ( przygazowanie   i  w  momencie dojścia  do 700 obr/min światła przygasają na sekundę ).

- Dokładnie to  samo dzieje się w momencie jak silnik powoli wchodzi na te obroty ( z 400-500 do 700) widać

                                              pulsowanie  świateł  mijania, oświetlenia  sufitowego  oraz  wyświetlacza przebiegu.

 

Aby obroty nie falowały, za pomocą clipa musi ;

    - być wpisany odpowiedni typ alternatora,

    - a regulator napięcia musi ;

         - być oryginał ;Valeo, Bosch,

         - być dobrany do konkretnego alternatora.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!