Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam!!!!,

na początku pozdrowienia dla wszystkich bo to mój pierwszy post :D. Dotarłem na to forum w związku z zakupem Megane  F9Q870  z 2009r. Auto od mojej siostry, kupione w salonie w Niemczech  przebieg 70k km.  Wyposażenie:

Title Mégane III BZ0J Dynamic red
VIN VF1BZ0J0640954888
Model Mégane III
Model type BZ0J
Date of manufacture 01 2009
Vehicle fabrication number E040129
Equipment level EA4
Additional to equipment level SAN913
Additional to Limited Edition SAN513
Paint code OV489
Seat trim Leather
Interior trim HARM03
Country of application of technical legislation TLALLE
Engine type F9Q
Engine type and suffix F9Q870
Engine fabrication number C003219
Gearbox type ND4
Gearbox type and suffix ND4001
Gearbox fabrication number A014051
Additional designation RENAULT
Additional headlights PROJAB-Front fog light
Additional Sport Pack SSCPKS
Air conditioning type. Regulated air conditioning
Anti-theft devices SDPCLV-Without anti-theft device
Bodywork paint TENNJ
Chassis length STDRD-Standard chassis
Chassis type Basic chassis
Counter unit Kilometres
Cruise control RV-Cruise control
Daytime running lights SRUNLI - Without daytime running lights
Discharge bulb Discharge bulbs
Documentary phase PHAS1
Door opening remote control type SOP02C
Driveability 4x2
Dust kit No
Electromagnetic door locking Yes
Electronic stability program Yes
Emergency spare wheel RSNORM
Emissions standard E05A
Engine environment complement SANFLT-No
Engine level MJ
Footwell light With front and rear footwell light
Fuel pre-filter Without external pump filter
Headlight adjustment on the instrument panel RGSITA
Headlight washer Yes
Hot countries climate restriction Without hot countries climate restriction
Instrument panels TBOR01
Interior console storage compartment CSRAFX-Fixed storage console
Internal designation SSAPEL
Light special vehicle order SANCML - Without light special vehicle order
Luggage retaining device SFIRBA - Without luggage retaining net
Motive energy equipment SSADPC
Navigation assistance level SSNAV
Number of seats on third row 0P3RAN - Zero seats
Parking brake type SSFRPA-Without automatic parking brake
Particle filter Yes
Passenger compartment lighting SPOTLC
Passenger compartment thermal requirement THABT4
Personalisation PERA01
Proximity radar RDAVAR-Front and rear radar
Radio types RAD03
Rain ford and river kit Without rain ford and river kit
Range sheet model X951BI
Rear electric window type LVARIP-Anti-pinch one-touch
Rear headrest ATARPH - Fully height adjustable rear headrest
Rear seat type FBARAC
Reinforced suspension shock absorber SUSNOR-Normal suspension
Roof rack / roof bars SBARTO-Without roof bars
Seat heating SGACHA - Front heated seat
Side airbag type Front and curtain side airbag
Single badge equipment MONG01
Smoking accessories Yes
Sport front seats SSAVSP-Without sport front seat
Steering wheel location Left
Steering wheel material Leather steering wheel
Storage compartment in luggage compartment SRANCF-Without luggage compartment storage
Subsidiary brand construction SERIE
Technical envelopes (See Oval Plate) CEE1
Type Standard
Type of climate Temperate climate
Type of door mirrors RET03-Door mirrors 03
Type of front seats SGAV03
Type of fuel or energy Diesel
Type of roof Normal roof
Type of transmission/Number of gears 6-speed mechanical
Tyre brand Standard fitting
Tyre pressure detection SDPRPN
Underbody protections SKTGRV-Without anti-gravel protection kit
Various functions PRESE2-Safety feature 2
Ventilation flap Without rear seat footwell air vent
Version PR 19 130FE5
Version conversion SAN613
Wheel disc protection No
Wheel rim type 17" aluminium wheel rims
Wind deflector Yes
Window tint

VATLAR-Side and rear heat insulated

Wiper start-up type

 

 

 Poszperałem troche na forum i na temat auta

z tym silnikiem . Krążą opinie że jest...pechowy.  Do tego egr, problemy z turbiną.  Od zawsze jeżdżę toyotami  ale żona powiedziała że mam się pozbyć  avensisa I / 3sfe z 1999r 450k km na lpg bez napraw!!!!!!!!!!/. Dieslem nigdy nie jeździłem. I teraz mam dylemat . Zostawić auto dla siebie czy je sprzedać? Może wyprowadzicie mnie z błędu,  ewentualnie jaka może być uczciwa  cena za ten egzemplarz z takim wyposażeniem?

 

                 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Mówienie, że jest pechowy to dalekie nadużycie. W tym roku sprzedałem swojego Grandtoura 1.9 dCi i mogę powiedzieć, że auto całkowicie bezawaryjne. Zmień olej i zmieniaj co 10 000 km i auto się odwdzięczy. Moja miała 230 000 km przebiegu i jedyne co robiłem poza typową eksploatacją to czyściłem EGR ale przy takim przebiegu to całkowicie naturalne.

Co do ceny to między ze względu na rocznik (-) i przebieg (+) to pomiędzy 17 000 a 20 000. Moja poszła za 17 200 ale z 2010r. 

Edytowano przez Phil_ips

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Meg III te silniki sa pozbawione wad z MII ph1. Przy normalnym użytkowaniu nie ma problemów z EGR/TURBO/DPF więc jak auto Ci pasuje to sobie je zostaw.
Ja zrobiłem 40tyś już i oprócz rozrządu to nic nie robiłem przy silniku. Do tego jak masz pewny tak niski przebieg to tym bardziej tym autem zrobisz jeszcze dużo km bez większego wkładu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dzięki za opinie

3 godziny temu, tomqu86 napisał:

W Meg III te silniki sa pozbawione wad z MII ph1. Przy normalnym użytkowaniu nie ma problemów z EGR/TURBO/DPF więc jak auto Ci pasuje to sobie je zostaw.
Ja zrobiłem 40tyś już i oprócz rozrządu to nic nie robiłem przy silniku. Do tego jak masz pewny tak niski przebieg to tym bardziej tym autem zrobisz jeszcze dużo km bez większego wkładu.

 

Dzięki za info. Poczekam jeszcze na potwierdzenie od innych użytkowników forum. Jeśli pozostali posiadacze Meg III z tym silnikiem będą mieli podobne zdanie to raczej zostawię. W aucie jest wszystko porobione/ tarcze, klocki, nowe opony letnie i zimowe i jakieś inne duperele- siostra wydała na to 1,3k €/ . Nie robiła rozrządu.  Zastanawiam się czy przy takim przebiegu nie wymienić jedynie paska rozrządu? , bo jakby nie było to ma już 10 lat. W toyocie to wymieniałem pompę wody co 120k km a resztę gratów co 60k km. Pasek rozrządu kupowałem zawsze w ASO. A Wy do Meg paski kupujecie z ASO czy poza?   

Edytowano przez bilion11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No to siostra nie zrobiła najważniejszego.

W zależności od źródła informacji pasek powinien być wymieniony, bez względu na przebieg, po 5 do 7 lat od daty montażu.

 

W tym wypadku nie ważne, że producent pisze, że wymiana paska co 120 kkm.

Edytowano przez jack3226
edycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak pisze @jack3226. Po kilku latach gumowa z której zrobiony jest pasek traci swoje właściwości i parcieje przez co jest bardziej podatny na zerwanie. @bilion11 jeśli chcesz jeździć tym samochodem to w pierwszej kolejności zrób rozrząd wraz z pompą wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

W fieście VI 1,4 żony rozrząd był wymieniany po 13 latach -160k km przebiegu i i  brak jakichkolwiek  pęknięć na pasku  .  Paski w toyotach /kupowane w ASO/ to 10 lat lub 100k km. Oryginalna pompa wody powinna wytrzymać minimum 160k km, chyba że w Renault rolki padają wcześniej?

Edytowano przez bilion11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, bilion11 napisał:

W fieście VI 1,4 żony rozrząd był wymieniany po 13 latach -160k km przebiegu i i  brak jakichkolwiek  pęknięć na pasku

To tylko się ciesz. Wymiana rozrządu to nie jest jakiś spory koszt w porównaniu do późniejszej naprawy silnika po zerwaniu paska.

 

Ja osobiście w każdym samochodzie jaki do tej pory miałem robiłem kompletny rozrząd z pompą wody co 60-70 tyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja co 100k km na oryginalnych paskach :-). Dzwoniłem do serwisu pasek rozrządu  330zł. Idzie przełknąć/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2019 o 10:57, bilion11 napisał:

Dzięki za opinie

 Zastanawiam się czy przy takim przebiegu nie wymienić jedynie paska rozrządu? , bo jakby nie było to ma już 10 lat. W toyocie to wymieniałem pompę wody co 120k km a resztę gratów co 60k km. Pasek rozrządu kupowałem zawsze w ASO. A Wy do Meg paski kupujecie z ASO czy poza?   

 

Zgodnie z instrukcją rozrząd należy wymieniać co 160 000 km lub co bodajże 5 lat. Mechanicy zalecają skrócenie okresu do wymiany do 120 000 km.

Wymienia się komplet łącznie z pompą wody.

20 godzin temu, bilion11 napisał:

Ja co 100k km na oryginalnych paskach :-). Dzwoniłem do serwisu pasek rozrządu  330zł. Idzie przełknąć/

 

W dobrych sklepach moto można kupić komplety rozrządu OE po cenie znacznie niższej niż w ASO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Wiem od osób pracujących w serwisach że paski z ASO mają zupełnie inną wytrzymałość niż te kupowane w normalnym sklepie. Robię średnio ok 30k km rocznie także pasek na trzy lata a pompa i napinacze wytrzymają . Zobaczymy co będzie z tą Meg. Przeglądam forum, jakieś instrukcje wymiany czy będzie to bardzo upierdliwe. Na początku  sierpnia jadę po auto. Zobaczymy w trasie jak się będzie spisywało - mam do przejechania 1000 km.  Jak mi nie podpasuje to będzie do sprzedania.  Szkoda było żeby siostra oddawała  do salonu za 3500 €. Stan auta  idealny.

Edytowano przez bilion11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Paski rozrządu sygnowane logiem producenta auta, dostępne w ASO oraz na wolnym rynku to dokładnie te same paski!  Nie posiadają żadnej innej wytrzymałości, :) 

Nie zawracaj sobie głowy takimi opowieściami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba że w Renault tak jest. W przypadku Toyoty na pewno nie. Spierać się nie będziemy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Toyoty też... i każdej innej marki też. 

Staraj się trochę filtrować opowieści "ludzi pracujących w serwisach" tam mają naprawdę dużą fantazję. :)  A często nawet nie wiedzą co sprzedają, kto i kiedy wyprodukował...itp.

Powtarzają to co im powiedziano na szkoleniach, to co nakazują procedury.

Masz racje, spierać się nie będziemy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Wracając do wymiany rozrządu . Czy przy wymianie rozrządu, konkretnie paska, komuś z Was naciąg ustawiano  w sposób podany na tym filmie ?

od 8:04 do 9:20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...