Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lakierowanie relfektorów - jakieś doświadczenia ?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, w mojej Megi, na rogach reflektorów zaczyna delikatnie schodzić z nich oryginalny lakier, jak i są już lekko zmatowiałe od zewnątrz. Zamierzam się wziąć w najblizszym czasie do ich zmatowienia jak i ponownego odmalowania. Czy macie jakieś doświadczenia z taką robotą w tym niewdzięcznym kształcie reflektora ? Za wszelkie rady będę wdzięczny, a jakoś później wrzucę wam zdjęcia o co mi dokładnie chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota niewdzięczna, ale w sumie prosta.

Potrzebujesz papier wodny - od 800 do 2500, polerkę mechaniczną, pastę polerską i coś do zabezpieczenia lampy przed UV.

Lecisz lampę  po kolei na mokro papierami, pamiętać trzeba żeby dobrze zebrać lakier fabryczny.

Jak już dotrzesz to lecisz pastą na polerce.

Jak osiągniesz zadowalający efekt zabezpieczasz - można lakier (i ten można podobno na niewypolerowany klosz nakładać), można takie specjalne płyny antyUV, a można położyć ceramikę - i to podobno zdaje najlepiej egzamin.

A no i jeszcze jedno taśma papierowa malarska - żeby zabezpieczyć lakier dookoła lamp.

Jak polerowałem swoje w LII to żeby maski nie oklejać nad lampami to robiłem przy otwartej - na silnik żeby go przy polerowaniu nie pochlapać rzuciłem jakieś stare prześcieradło.

 

Robota jest żmudna i nudna - ale jak się przyłożysz to efekt jest zarąbisty. No i duma z własnej pracy.:-D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampe do roboty na pewno zdejmę i zrobię to w garażu bo szkoda mi się męczyć na aucie. Mysle ze kładł będę normalny lakier tylko z utwardzaczem żeby mi ktoś go zmieszał i zrobił puszkę. Czy jeśli zostaną mi tzw. „śmietki” na lakierze to można tak jak na blasze normalnie to spolerować potem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś coś podobnego robiłem na Mazdzie swojej poprzedniej. Generalnie robisz wszystko jak napisał kolega wyżej, ale zamiast lakieru z utwardzaczem poszukał bym czegoś dedykowanego do lamp już z filtrem UV. Zwykły lakier szybko matowieje i nawet robi się lekko żółty (na blasze tego zwykle nie widać). Gdzieś kiedyś widziałem sprzedawane puszki z lakierem do kloszy reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie nie mam co pisać, Koledzy już się wypowiedzieli ;) Ja wykorzystałem lakier bezbarwny z utwardzaczem. W mieszalni mi go przygotowali do puszki. Najlepiej mieć już wszystko gotowe, bo taką mieszankę trzeba szybko wykorzystać. Bardzo porządnie oczyść powierzchnię przed lakierowaniem. Na próbę robiłem na niepotrzebnym nikomu reflektorze ze Skody, to wyczyściłem na pałę i zrobiła się skórka pomarańczy...Zaczynałem od papieru gradacji 360, ale naprawdę delikatnie, żeby kraterów nie narobić. Reflektor był w tragicznym stanie. Ogólnie, jeśli tego nie robiłeś, a masz możliwość, polecam dorwać jakiś śmieciowy reflektor i na nim próbować na początek ;)

Tak ostatecznie wyglądała różnica między dwoma reflektora z tej Skody:

65177107_836814063356609_3092217616639459328_n.thumb.jpg.7a8d95a097dac467b57805374957e9ac.jpg

Nie ma wielkiego efektu WOW, bo ogólnie tam odbłyśniki już są uwalone ;) Z MII nie mam zdjęć, bo jeszcze się nie wziąłem, także wybacz. Próbę robiłem w czerwcu i miałem w lipcu zabrać się za swoje auto, ale rozeszło się po kościach. Może w tym miesiącu się uda.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.08.2019 o 13:57, MichalVTS napisał:

Zwykły lakier szybko matowieje i nawet robi się lekko żółty (na blasze tego zwykle nie widać).

Nie wiem czego użyłeś ,ale normalny(czytaj markowy) lakier samochodowy przeznaczony do refiniszu nadaje się do tego celu w 100%, nie matowieje ,nie żółknie i ma w sobie

filtry uv.Jak by było tak jak piszesz - to nie było by czym przykryć białego solidu, to samo z jasnymi srebrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!