Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0420 - NIE katalizator, więc co teraz. Lambda?


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Sarna1 napisał:

Bo jak dużo to niemożliwe, że testy spalin wyszły dobrze.

Dodatkowo przy dużym zużyciu oleju, katalizator dostaje bardzo po d. i mogło go już przytykać. 

Bardzo słuszna uwaga, jeżeli ;

    -  jest to zużycie oleju,

    -  należy jednak dokładnie pooglądać silnik ze wszystkich stron, czy nie ma wycieków oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Wymieniłem dziś świece. Trzy wyglądają pięknie, a jedna - dramat. Pierwsza od dołu na zdjęciu. O czym świadczy taki stan tej świecy? Drugi cylinder od lewej (korka oleju). Może to być związane z wadliwą cewką?

Pozdrawiam.

IMG_20190823_141843.jpg

IMG_20190823_135901-01.jpeg

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tutaj jest problem z olejem. Teraz trzeba zdiagnozować czy to pierścień zgarniający czy uszczelniacz zaworowy. 

Na początek na noc wpuść strzykawka nafty do cylindra. Stary sposób na pierścienie olejowe. Wypadałoby potem zmierzyć tez kompresje. Na sucho i z olejem, da to obraz czy nieszczelny jest zawór czy pierścień. 

 

Bo próbę handlowca robiłeś ? :)

 

 

 

rozgrzej silnik, wciśnij gaz do odcinki na kilkanascie sekund i jak z rury będzie leciał niebieski dym po puszczeniu gazu, to pierścienie do wymiany.

jeśłi natomiast silnik dymi na niebiesko po odpaleniu albo przy nagłej zmienie obciązenia, to głowica (uszczelniacze i prowadnice) do zrobienia. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sarna1 napisał:

Na początek na noc wpuść strzykawka nafty do cylindra. Stary sposób na pierścienie olejowe. 

Tak po prostu, przez otwór świecy? Nafty lampowej? Jak dużą strzykawkę? :)

Próby handlowca nie robiłem. Jutro zrobię. Pierwsze słyszę o takiej. ;/ Po prostu, na postoju, na jałowym do odcinki, puścić, i obserwować wydech?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Sarna1 napisał:

Tak, jak bierze olej to musi dymić. 

 

Nafte normalnie przez świece. Tak ze 100 ml. Jak pierścień będzie zapieczony to nafta coś tam potrafi pomoc i rozpuścić nagary. 

Ło Panie, dzięki za rady! :)Tak zrobię z tą naftą. Tym bardziej, że do wymiany oleju niedaleko. Tutaj następne pytanie. Poprzedni właściciel lał 10W40. Co sądzicie o pomyśle płukanka+powrót do 5W40?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jabrze napisał:

Ten dramat to wypadający zapłon na tej świecy. Wyraźnie widać, gdzie następował przeskok iskry na wyższych obrotach.

Czyli wymiana świec i cewki na tym cylindrze powinna załatwić sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki na razie nie ruszaj. Świeca od samej benzyny w cylindrze nie oblepi się nagarem z oleju :)

 

do cylindra dostaje się olej który załatwił świece i być może utrudnia przeskok iskry. Ale winę ponosi olej. 

Zmienisz świece i zaraz będzie podobnie. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 Świece dałem już nowe. Udało mi się znaleźć nową cewkę Beru za 70 zł, to wziąłem. Obecnie mam 3 Beru i jedną z logo Renault, ale nie wygląda jak Beru. Najwyżej będzie jedna awaryjna. Często pracuję w nocy, ile godzin dać tej nafcie zanim odpalę autko? I co sądzicie o tej płukance i zmianie z 10 na 5W40?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Sarna1 napisał:

X

Dlatego się chcę poradzić. :) Zatem zostawię 10W40. A jakie jest Twoje zdanie co do płukanki?

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Sarna1 napisał:

Nafta dobrze jak te 10-12h będzie. Po co chcesz wlać rzadszy olej jak silnik go pobiera. Będzie więcej brał. 

A co po tych 10-12 godzinach? Normalnie odpalić autko, i się przejechać? Ta naftą powinna spłynąć, czy wciąż być tam, gdzie została wlana?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!