Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0420 - NIE katalizator, więc co teraz. Lambda?


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie, garść informacji w skrócie. Katalizator wymieniony 3 lata temu, mimo to, wyrzuca P0420 co 300-500 km, przy równomiernej jeździe, na ogół na 5 biegu. Kasuję błąd, i ponownie, 300-500 km, i check. Czasem sobie jeżdżę w podpiętym ELM'em. Widzę, że w momencie, kiedy wywala ten błąd, na wykresach sond w Torque, wykres sondy 1 i 2 na chwilę się całkowicie pokrywają, trwa to może 3 sekundy, potem wszystko wraca do normy. Auto nie traci na mocy, wydech dmucha, niby wszystko git. Spalanie też w sumie ma dobre. Robiłem kontrolne badanie spalin na stacji, wyszło, że wyniki spalin są dobre. Facet, który zakładał nowego kata, jak i cały wydech, mówi, że po tej stronie brak nieszczelności. Czym zająć się w tym momencie? Dodam tylko, że żadne wycinanie kata, tulejki, itp. sztuczki Diabła nie wchodzą w grę. Autko ma być po bożemu. Niech chociaż to będzie wedle jego woli. B) Jakieś pomysły, sugestie? Druga sonda lambda, za katem, ktoś ją wymieniał, bo jest łączoną z wtyczką, a nie jako jedna całość. Będę wdzięczny za pomoc. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Robiłem kontrolne badanie spalin na stacji, wyszło, że wyniki spalin  dobre"

Dobre to znaczy w ogólnej normie.

Szukałabym przyczyny  w układzie zapłonowym ( świece i ich odstęp lub któraś cewka ), tym bardziej, że katalizator był prędzej wymieniany, a przyczyna zawalenia nie została usunięta.

Jaki był odczyt tlenku węgla?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, wartości nie znam. Robiłem kontrolny pomiar, przed właściwym  badaniem okresowym. Poproszę o dane przy badaniu we wrześniu. Rzucę okiem na zabarwienie świec. Cewki są Beru, powinny być w sumie ok. Jedyne co jeszcze skłaniałoby mnie ku układowi zapłonowemu to szarpnięcia, kiedy puszczam pedał gazu, np. aby autko samo się wyhamowało, i kiedy z powrotem naciskam pedał gazu. Jest pojedyncze szarpnięcie w obu przypadkach. Ale, w tej sprawie najpierw zacznę od poduszki skrzyni, ósemki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Katalizator wymieniony 3 lata temu, mimo to wyrzuca P0420 ;

   - co 300-500 km,

   - przy równomiernej jeździe,

   - na ogół na 5 biegu,

Kasuję błąd i ponownie 300-500 km i check

1/ Ten błąd nie dotyczy zapchania katalizatora tylko braku jego właściwego działania,

     Sterownik silnika widzi identyczny skład spalin przed katalizatorem jak i za nim,

     W większości przypadków zachodzi tzw; wypadanie zapłonów,

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

 kiedy wywala ten błąd, na wykresach sond w Torque, wykres sondy 1 i 2 na chwilę się całkowicie pokrywają,

 trwa to może 3 sekundy,

 potem wszystko wraca do normy.

2/Szczelność układu wydechowego oraz samego katalizatora jest bardzo istotna przy tym błędzie,

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Facet, który zakładał nowego kata, jak i cały wydech, mówi, że po tej stronie brak nieszczelności.

3/ Ignorowanie niesprawności sondy lub stosowanie nisko jakościowych zamienników ;

      -  bywa bardzo kosztowne  w skutkach,

      -  grozi to m.in. zniszczeniem katalizatora,

      -  przy długotrwałym lekceważeniu usterki, katalizator może ulec przegrzaniu,

      -  co w rezultacie może doprowadzić do samozapłonu pod podwoziem auta,

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Druga sonda lambda, za katem, ktoś ją wymieniał, bo jest łączoną z wtyczką, a nie jako jedna całość.

4/ Zalecam ;

      a/ wymianę sondy za katalizatorem na oryginał,

      b/ wymianę świec na zalecane, oraz zapewnienie aby były czyste i suche,

      c/ cewki również muszą być czyste i suche, bez żadnych uszkodzeń mechanicznych i przebić elektrycznych,

      d/ wtyczki na cewkach OK, styki przeczyszczone,

5/ Jeżeli po tych zabiegach dalej nie będzie OK, to do sprawdzenia pozostają wtryski ;

     - czy wszystkie są tego samego typu,

     - przeczyścić styki wtyczek wtrysków,

     - przeczyścić styki ecu,

     - przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

6/ Czy nie ma zjawiska wypadania zapłonów na którymś cylindrze ;

    -  wypadanie zapłonu może być spowodowane złą jakością paliwa,

    -  warto zmienić stację na sprawdzoną.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

6/ Czy nie ma zjawiska wypadania zapłonów na którymś cylindrze ;

    -  wypadanie zapłonu może być spowodowane złą jakością paliwa,

    -  warto zmienić stację na sprawdzoną.

Nie byłoby to sygnalizowane błędem w komputerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciek2010 napisał:

Nie byłoby to sygnalizowane błędem w komputerze?

To są błędy gromadzone w sterowniku silnika. Część z nich jest skasowana po wyłączeniu zapłonu.

Wystarczy wejść do sterownika podczas pracy silnika i zrobić analizę. Tam również widać wypadające zapłony, które u Ciebie mogą być przyczyną problemów z pracą katalizatora. Jeśli silnik nie połyka oleju można je wyeliminować. Ubytki powyżej 0,5 l/15 kkm są już podejrzane dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek2010 napisał:

Niestety - połyka. :( I to więcej.

Uszczelniacze zaworowe, czy tłoki ? - mi nie pasuje Twój przebieg. Ja mam zbliżony do Twojego i na bagnecie ubytku prawie nie widzę. Jest tak znikomo mały.

Posprawdzaj, czy są jakieś wypadające zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzie podjezec wypadające zapłony torqiem. Z plej stou sciągamy program advanced renault czy coś takiego to jest dodatek do torq, potem to w torq konfigurujemy i mamy podgląd wielu dodatkowych parametrów. Jest wersja płatna i darmowa, wspiera silnik 1.6, 1.5, 1.2T, 2.0 itp itd.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam sciagniete, nie ma silnika 1.4 tce, wybralem chyba 2.0 benzin, i mam m. in. moment obrotowy generowany przez silnik i jak jeżdżę a mam fona w uchwycie to na bieżąco monitoruję doładowanie, moment obr i temp powietrza (ostatnio trochę walczyłem z niskim doładowaniem ale problem już opanowany). Najpierw jeździłem z laptopem i logowaniem w clipie (torq nie pokazywal mi momentu), a teraz clip w domu i se ogladam na komorce. Dodatek darmowy się zwie Advanced TL for renault.

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciek2010 ile tego oleju silnik pożera? Bo jak dużo to niemożliwe że testy spalin wyszły dobrze. Dodatkowo przy dużym zużyciu oleju katalizator dostaje bardzo po d. i mogło go już przytykać. 

 

@onomatopeja

piszesz że program pokazuje moment obrotowy ;) ale jak to niby wylicza ? Przyjąłeś że twój silnik i 2.0 ma taką samą krzywą jego przebiegu ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!