Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0420 - NIE katalizator, więc co teraz. Lambda?


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Sarna1 napisał:

Bo jak dużo to niemożliwe, że testy spalin wyszły dobrze.

Dodatkowo przy dużym zużyciu oleju, katalizator dostaje bardzo po d. i mogło go już przytykać. 

Bardzo słuszna uwaga, jeżeli ;

    -  jest to zużycie oleju,

    -  należy jednak dokładnie pooglądać silnik ze wszystkich stron, czy nie ma wycieków oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Wymieniłem dziś świece. Trzy wyglądają pięknie, a jedna - dramat. Pierwsza od dołu na zdjęciu. O czym świadczy taki stan tej świecy? Drugi cylinder od lewej (korka oleju). Może to być związane z wadliwą cewką?

Pozdrawiam.

IMG_20190823_141843.jpg

IMG_20190823_135901-01.jpeg

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tutaj jest problem z olejem. Teraz trzeba zdiagnozować czy to pierścień zgarniający czy uszczelniacz zaworowy. 

Na początek na noc wpuść strzykawka nafty do cylindra. Stary sposób na pierścienie olejowe. Wypadałoby potem zmierzyć tez kompresje. Na sucho i z olejem, da to obraz czy nieszczelny jest zawór czy pierścień. 

 

Bo próbę handlowca robiłeś ? :)

 

 

 

rozgrzej silnik, wciśnij gaz do odcinki na kilkanascie sekund i jak z rury będzie leciał niebieski dym po puszczeniu gazu, to pierścienie do wymiany.

jeśłi natomiast silnik dymi na niebiesko po odpaleniu albo przy nagłej zmienie obciązenia, to głowica (uszczelniacze i prowadnice) do zrobienia. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sarna1 napisał:

Na początek na noc wpuść strzykawka nafty do cylindra. Stary sposób na pierścienie olejowe. 

Tak po prostu, przez otwór świecy? Nafty lampowej? Jak dużą strzykawkę? :)

Próby handlowca nie robiłem. Jutro zrobię. Pierwsze słyszę o takiej. ;/ Po prostu, na postoju, na jałowym do odcinki, puścić, i obserwować wydech?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Sarna1 napisał:

Tak, jak bierze olej to musi dymić. 

 

Nafte normalnie przez świece. Tak ze 100 ml. Jak pierścień będzie zapieczony to nafta coś tam potrafi pomoc i rozpuścić nagary. 

Ło Panie, dzięki za rady! :)Tak zrobię z tą naftą. Tym bardziej, że do wymiany oleju niedaleko. Tutaj następne pytanie. Poprzedni właściciel lał 10W40. Co sądzicie o pomyśle płukanka+powrót do 5W40?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jabrze napisał:

Ten dramat to wypadający zapłon na tej świecy. Wyraźnie widać, gdzie następował przeskok iskry na wyższych obrotach.

Czyli wymiana świec i cewki na tym cylindrze powinna załatwić sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki na razie nie ruszaj. Świeca od samej benzyny w cylindrze nie oblepi się nagarem z oleju :)

 

do cylindra dostaje się olej który załatwił świece i być może utrudnia przeskok iskry. Ale winę ponosi olej. 

Zmienisz świece i zaraz będzie podobnie. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 Świece dałem już nowe. Udało mi się znaleźć nową cewkę Beru za 70 zł, to wziąłem. Obecnie mam 3 Beru i jedną z logo Renault, ale nie wygląda jak Beru. Najwyżej będzie jedna awaryjna. Często pracuję w nocy, ile godzin dać tej nafcie zanim odpalę autko? I co sądzicie o tej płukance i zmianie z 10 na 5W40?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Sarna1 napisał:

X

Dlatego się chcę poradzić. :) Zatem zostawię 10W40. A jakie jest Twoje zdanie co do płukanki?

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Sarna1 napisał:

Nafta dobrze jak te 10-12h będzie. Po co chcesz wlać rzadszy olej jak silnik go pobiera. Będzie więcej brał. 

A co po tych 10-12 godzinach? Normalnie odpalić autko, i się przejechać? Ta naftą powinna spłynąć, czy wciąż być tam, gdzie została wlana?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!