Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane iii- czy warto?


oxxygen

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, oxxygen napisał:

A takie 90km ile jest w stanie wyciągnąć? Bo gdzieś tam moim ‚marzeniem’ było, żeby jeździć autem, które przy przepisowych 140 na autostradzie za bardzo się ‚nie zmęczy’

Spokojnie da radę jechać 140km/h :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest samochód nie do zaje..., ale jak koledze nie odpowiada prędkość to proponuję takie coś, sprzedaje mój znajomy, faktycznie zgodne z opisem, męskie cacko

https://www.otomoto.pl/oferta/dodge-charger-prywatny-import-sprowadzony-w-calosci-nierozbity-zamiana-na-suv-ID6BX6Dy.html#dfcfef95ad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, oxxygen napisał:

Bo gdzieś tam moim ‚marzeniem’ było, żeby jeździć autem, które przy przepisowych 140 na autostradzie za bardzo się ‚nie zmęczy’ :) 

Ja mam 1.5dci 106KM i przy 140km/h obroty są dosyć wysokie (tu czerwone pole to już 4,5 tyś), spalanie też nie jest małe i... to wszystko. Ostatnio bujałem się dla zabawy rozpędzając do ponad 160km/h (zazwyczaj jeżdżę 120-130 ze względu na ekonomię) na obwodnicy Warszawy, ale ze względu na duży ruch nie przyśpieszałem bardziej. Szczerze muszę powiedzieć, że auto nie było jakieś spektakularnie głośniejsze, prędkości też czuć nie było - jeśli olać ekonomię (i martwienie się o silnik), można tak jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Hades napisał:

nie baw się w przechodzone diesle. Ani to szybkie ani wybitne bezproblemowe.

W kwestii diesli dobrze sprawdza się określenie "jak dbasz, tak masz". Miałem Megane 2 w dieslu, teraz mam Megane 3 w dieslu i nigdy nie miałem żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy stary diesel ma te same problemy. Poza tym nie rozumiem sensu 1.5dci. To silnik budżetowy stworzony głównie z myślą o rynku francuskim oraz krajach rozwijających się i ichniejszych taksach podatkowych. To w ogóle nie jedzie. Przyjemność z jazdy zero, plus drgania i klekot. To serio jest warte tych 2-3 litròw na setkę?

Diesel tak, ale o normalnej pojemności i przyzwoitej mocy. Wtedy zalety pokrywają wady. Inaczej to przerost formy nad treścią. Klasyczna wolnossąca benzynka jest cicha, idiotoodporna i szybko się nagrzewa. Kupowanie 1.5dci aby robić 10-15tys km rocznie to wyważanie otwartych drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Hades napisał:

...Poza tym nie rozumiem sensu 1.5dci.(...) To w ogóle nie jedzie. Przyjemność z jazdy zero, plus drgania i klekot. To serio jest warte tych 2-3 litròw na setkę? (...) Klasyczna wolnossąca benzynka jest cicha...

 

Chyba nie wiesz o czym piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 10.09.2019 o 13:12, luktal napisał:

Ja mam 1.5dci 106KM i przy 140km/h obroty są dosyć wysokie (tu czerwone pole to już 4,5 tyś), spalanie też nie jest małe i... to wszystko. Ostatnio bujałem się dla zabawy rozpędzając do ponad 160km/h (zazwyczaj jeżdżę 120-130 ze względu na ekonomię) na obwodnicy Warszawy, ale ze względu na duży ruch nie przyśpieszałem bardziej. Szczerze muszę powiedzieć, że auto nie było jakieś spektakularnie głośniejsze, prędkości też czuć nie było - jeśli olać ekonomię (i martwienie się o silnik), można tak jeździć.

w 1.5 dci energy jest zgoła inaczej - przy 150 km/h mam równe 2500 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomekrus napisał:

w 1.5 dci energy jest zgoła inaczej - przy 150 km/h mam równe 2500 rpm

Ja w swoim sprawdzałem ostatnio - jest równo 3 tyś przy 140km/h (rzeczywistej prędkości a nie takiej oszukanej na liczniku). Dobrze wiedzieć, że Francuzi poszli po rozum do głowy i wydłużyli tą 6, szkoda że nie w mojej wersji :(

 

1 godzinę temu, Hades napisał:

Do czego pijesz?

Przecie wyszczególniłem do czego dokładnie pije. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!