Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Który silnik benzynowy? +ocena propozycji


Kondziowsky

Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwilą, Kondziowsky napisał:

Na https://historiapojazdu.gov.pl/ wpisuje rejestracje, VIN i datę pierwszej rejestracji ale nie znajduje

Nie znajduje auta? Musi. A jak nie to coś jest nie teges.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-ID6CpIeF.html - no niestety nie ma go w tym spisie. No to mnie utwierdziłeś, że to raczej odpuszczam. Zadzwonię jutro do niego i podam powód, może ma jakieś ciekawe wyjaśnienie xd

Edytowane przez Kondziowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytam gościa po prostu o dane, bo może coś źle wpisuje.. ale wg VIN'u który mam, rejestracja była 01.06.2009, a rejestracje mam z ogłoszenia.. Zobaczymy co napisze. 

 

Ale rozumiem, że w cepiku nie będzie danych odnośnie Niemiec? 

@pbet mógłbyś sprawdzić? na pw dane zaraz wyślę - już mam

Edytowane przez Kondziowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskoczył mi cały raport.

Screenshot_20190919-221958_Chrome.thumb.jpg.4d5e92ddd03e9ad99355d0a575eec724.jpg

Należy się zastanowić dlaczego ktoś kupił to auto w sierpniu i od razu chce sprzedać. Czy zarejestrował je na siebie?

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, raport jest, nawet dane z zagranicy wyglądają ok.. tylko znowu, gość mówi, że jest pierwszym właścicielem, a tu dwóch w samej Polsce. Jutro do gościa zadzwonie i zapytam, ale coś za podejrzane to xd

 

Czy to aby nie jest ewidentny handlarz? Nawet jego gadka o tym, że córka chciała to auto oraz sms podczas naszego spotkania odnośnie aktualności oferty mi nie pasowały.

Edytowane przez Kondziowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 110 KM to dobry niezawodny silnik - miałem go w III, tylko niestety to silnik dla dziadka z temperamentem ślimaka i niestety całkowicie niezdatny do wyprzedzania (zajmuję to wieki i jest po prostu niebezpieczne). Ten silnik był jedynym powodem mojej zmiany na Megane IV - teraz 1.3 140 KM 240 Nm. Tak się teraz zastanawiam, jak ja tamtym mułłłeeemmmmm jeździłem. Ma jeszcze jedna wadę, jak chcesz jakoś przyśpieszać (marnie ale nie bardzo marnie)  to zostają wysokie obroty i 10-11 litrów na 100, więc jest paliwożerny. Ale dla dziadka i pod gaz POLECAM....

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzychu73 Mistrzu :) Szacun.

W sumie to chyba zacznę pisać, że właściciele 1.4 Tce to frajerzy. Bo kto o zdrowych zmysłach kupuje auto z silnikiem, w którym notorycznie pada UPG i świadomie naraża się na kosztowny remont silnika w przyszłości. Żeby nie było to wcale tak nie uważam i mam szacunek do innych, a to tylko przykład który prezentuje poziom wypowiedzi @satisati i wielu innych gdy piszą o 1.6 16V 110KM.

Ja już nie mam siły na dyskusje z takimi ancymonami ale czasami coś mnie strzeli i właśnie strzeliło. Rozumiem, że można wypowiadać się o silnikach ale powinno się to robić z szacunkiem do innych i bez oceniania ludzi, którzy taki motor w swoim aucie posiadają. Mam czasami odruchy wymiotne gdy widzę takie teksty:

5 godzin temu, satisati napisał:

niestety to silnik dla dziadka z temperamentem ślimaka i niestety całkowicie niezdatny do wyprzedzania (zajmuję to wieki i jest po prostu niebezpieczne)

5 godzin temu, satisati napisał:

Ale dla dziadka .... POLECAM....

Ja mam 34 lata. Poruszam się tym autem sprawnie i nie rzadko wyprzedzam inne, często lepsze, nowsze i pewnie szybsze samochody od mojego, nie przekraczając przy tym 4000 obrotów, a spalanie gdy jeździłem na benzynie było dużo niższe niż

5 godzin temu, satisati napisał:

10-11 litrów na 100

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@satisati takie "Kubice" z turbiną pod maską są bardziej niebezpieczni. Uważają się za bogów szos i wyprzedzają na żyletki (co, ja będę w sznurku jechał!)...a ja tam lubię swoje życie i wolałbym nie zginąć przez takiego "pryndkiego". Ogólnie wstrzymałbym się trochę z takimi ocenami, bo sam mam swoje zdanie o rajdowcach na drodze, ale jakoś nie dochodzę do wniosku, że każdy kupujący 1.3 to wariat dostający do łapki narzędzie zbrodni :D Natomiast Ty najwyraźniej doszedłeś do wniosku, że każdy kupujący 1.6 to dziadzio albo dusigrosz, gratki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ciekawa dyskusja się wywiązała :D ogólnie jak pisałem wczesniej, jeżdżę gulfem 4 1.4 75km z '99 roku i TO jest dopiero muł. Tym się nie da nawet normalnie włączyć do ruchu. Także wolę sobie wziąć coś troszkę szybszego i mieć przyjemność z każdej kolejnej zmiany na inne auto ;) Także na spokojnie :D

 

Ogólnie mam zaufana osobę, która szuka fur w Niemczech i sprowadza tylko w pełni udokumentowane - zastanawiam się jeszcze nad Audi a3, ale jakoś megane coupe mnie strasznie zauroczył - nawet kosztem trochę droższych napraw. 

 

Mam tylko pytanie - doszły do mnie opinie, że megane ma wiele scalonych że sobą części i jak coś padnie to często trzeba wymieniać kilka rzeczy na raz - czy to na pewno tyczy się silnika 1.6? Bo trochę mnie to to męczy. A może to bzdura? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie części masz na myśli?

Ja zanim zdecydowałem się na Megane III otworzyłem kilka sklepów internetowych i zobaczyłem ile kosztują różne części (markowych producentów). Na tej podstawie oceniłem czy mnie stać na ten samochód. Tobie też polecam takie działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!