Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mapa LPG


makin23

Rekomendowane odpowiedzi

1/Wykres działania I sondy powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 - 1 V ;

                                                              581560765_SondaIiII.thumb.png.98cb6440441a2194aea7a1dc4b5cbb84.png

2/ Wartość sygnału I sondy λ zamontowanej przed katalizatorem jest zależna ;

      a/ od zawartości tlenu w spalinach napływających do silnika,

      b/ uszkodzona sonda ma b. słabe wahnięcia napięcia,

             1486526413_SondaI.thumb.png.7c1dfa65eee9a99da42edcd113cdaeb7.png

     c/ niesprawność I sondy objawia się kontrolką „ check engine ” na desce oraz ;

            - wzrostem spalania,

            - spadkiem mocy

3/Jeżeli dojdzie do uszkodzenia lub jest ona na tyle „ stara ”, że te wartości nie są uzyskiwane  i wykres nawet

     nie zbliża się do nich,  sondę należy uznać za zużytą lub uszkodzoną  i dokonać wymiany na nową,

4/ II sonda za katalizatorem ;

      a/ stoi w miejscu w przedziale 0,6 V – 0,8 V,

      b/ ma w większości wskazanie średnio około 730 mV,

      c/ obydwie sondy w czasie hamowania silnikiem spadają do 0,

      d/ im bardziej II sonda faluje tym bardziej jest zużyty katalizator,

     e/ napięcie drugiej sondy jest stałe do momentu gdy katalizator działa poprawnie,

      f/ gdy spaliny nie spełniają normy, sonda II zaczyna pracować tak jak pierwsza ,

     g/  jeżeli napięcie drugiej sondy spada poniżej 0,5 V oznacza to;

             - że w spalinach jest dużo tlenu , a to wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

              patrz wykres nr 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. map masz dawkę gazu za ubogą ponieważ korekta long wynosi 17,2 na plusie nie patrz na mapę benzyny ponieważ ta dostosowała się do jazdy na lpg na ubogo ,wyłącz lpg i zrób ze 100 km na samej benzynie zobaczysz że lift zmniejszy się do 5 i będziesz pewny na 100% ze lpg masz wyregulowaną za ubogo sterownik teoretycznie powinien wywalić checka ja suma lift i shift przekroczy +25 albo -25 ale różne strategie maja różne sterowniki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strojenie instalacji LPG bez sondy AFR może ;

   -  narobić bardzo wiele szkód,

  -   ale o tym właściciel auta za jakiś czas się przekona,

  -   szkoda, że tak drogo będzie kosztować nauka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Al te 40 kilometrów zrobiłem na LPG a nie na benzynie więc korekta nie powinna się zmniejszyć .

Cały czas piszecie żeby  wyregulować instalację bo za uboga mieszanka OK trzy razy od zaistniałego problemu to zrobiłem ,  i dlaczego auto po samej regulacji jeździ świetnie nie przerywa nie szarpie itp. objawy zaczynają się dopiero po przejechaniu około 2 tyś kilometrów. Czy sterownik lpg gubi mapę/ustawienia ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, makin23 napisał:

Al te 40 kilometrów zrobiłem na LPG a nie na benzynie

A po co? 

Zobacz, jakie korekty na benzynie będziesz miał.

Takie same powinieneś mieć potem na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, makin23 napisał:

Al te 40 kilometrów zrobiłem na LPG a nie na benzynie więc korekta nie powinna się zmniejszyć .

Cały czas piszecie żeby  wyregulować instalację bo za uboga mieszanka OK trzy razy od zaistniałego problemu to zrobiłem ,  i dlaczego auto po samej regulacji jeździ świetnie nie przerywa nie szarpie itp. objawy zaczynają się dopiero po przejechaniu około 2 tyś kilometrów. Czy sterownik lpg gubi mapę/ustawienia ? 

Miałeś zrobić 100km ale na benzynie jak jeżdzisz na lpg i korekty tak bardzo się wahają to może byc to wina gazu nie na każdej stacji jest gaz takiej samej jakości korekty są po to żeby to kompensować ale w zakresie -25+25 powyżej tych wartości wywala checka że coś jest nie tak i komputer nie może ustalić prawidłowej dawki paliwa wszystko miałbyś ok jeśli korekty chodziły by w zakresach -5 +5 a najlepiej wokół zera ale nawet nowe samochody nie osiągają takich korekt z uwagi na zużycie podzespołów wtrysku czy różnej jakości paliwa te chcecki co ci wyskakiwały były ze złej mieszanki lpg i korekty wychodziły poza zakres regulacji najpierw doprowadż korekty do porządku samą jazdą na benzynie a potem jedż na ustawienie lpg do prawidłowych korekt na benzynie bo jak masz +20 korektę lift to sterownik lpg ustawi taką korektę na lpg i już jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak obserwuje temat i mam pytanie, żeby zczytywac te wszystkie parametry dot pracy silnika wystarczy jakieś budżetowe urządzenie typu elm327 czy musi być clip? albo specjalne złącze do sterownika gazu ?
pytam bo jeśli to nie sa jakieś duże koszta to sam bym sobie sprawdził jak to u mnie wygląda praca silnika na lpg... choć żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem narazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.10.2019 o 22:11, Quentin88 napisał:

to sam bym sobie sprawdził jak to u mnie wygląda praca silnika na lpg.

Kolego, zaprezentuj zdjęcie Twojej instalacji LPG,

 makin23  -  będzie Ci wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!