Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje po uderzeniu w krawężnik


Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Warto poczytać o zjawisku  " niekontrolowane samozapłony LSPI "

 

Poczytałem. Bardzo ciekawe. Nie miałem o tym pojęcia... Ciekawe czy ktoś z serwisu o tym pomyślał... Nic na ten temat nie mówili.

Jak to sprawdzić? Wg. serwisu po podłączeniu clipa nie ma spalań stukowych...

18 godzin temu, szwagier24a napisał:

U Ciebie nie ma tego czarnego kapturka na pompie wysokiego ciśnienia

Taki odgłos miałem na serwisowym oleju Castrol i bez ceramizera. 

Kasuje się co uruchomienie silnika?

Nie pamiętam, żebym w ogóle miał ten kapturek od nowości. Chyba go nie było. Albo gdzieś mi go zakosili w serwisie ale wątpie bo nie widziałem go nigdy.

Olej mam świeżo wymieniony (zmieniam co rok lub co 15tkm). Serwis leje mi Castrol 5W30 RN17.  Powinienem mieć inny olej? 

Nigdy nie stosowałem jakiegoś ceramizera...

 

Tak, licznik wypadania zapłonu kasuje mi co uruchomienie silnika.

Ale zauważyłem również, że w trakcie jazdy jest np. 49 wypadnięć, po chwili pojawia się 0. Po 2 minutach znów 40 wypadnięć i tak w kółko. Jest to na PyClip 3.5 PL. 

Co ciekawe dziś użyłem wersji Pyclip (Pyren) i licznik wypadania na każdym cylindrze pokazuje 0 i wartość nie zmienia się. Drżenia silnika najbardziej czuć na biegu jałowym, oraz przy spokojnej jeździe, jak daje gaz w podłogę (oczywiście na rozgrzanym silniku) to mam wrażenie że wszystko ustępuje po czym osiągam jakąś stałą prędkość i znów wszystko wraca. W tym Pyclip (pyren) w wartościach spalań stukowych pokazuje na 1 i 2 cylindrze jakieś wartości 0,40V. Cylindrów 3 i 4 nie pokazuje wcale.

17 godzin temu, carsik napisał:

Ta pianka na pompie bardzo wycisza jej pracę. Nie widziałem jeszcze H5H bez tego więc gdzie posialiście swoje?

Niestety nie było od nowości. Nie pytałem nigdy o nią bo nie wiedziałem, że ma tam być.... No chyba że zapomnieli nałożyć albo ktoś z salonu potrzebował do swojego :D

5 godzin temu, szwagier24a napisał:

dlatego pisałem o dodatku do paliwa.

Jak wygląda świecą z tego pierwszego cylindra?

Dałem dodatek do paliwa do czyszczenia wtryskiwaczy (zgodnie z etykietą butelka na pełny bak). Na razie wyjechałem pół zbiornika, efektu nie widać. Być może i trzeba drugi raz....

Świec nie widziałem, mówili, że ta z cylindra pierwszego wymagała pomału wymiany ale nie było tragedii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicy 20 roku nie dawali tego kapturka.

Ceramizer.pl

2 mieś. temu dałem cała dawkę ma 1/2 zbiornika.

https://m.youtube.com/watch?v=bfjW7Zrhvjo

Moje świece po 47 tys jak nowe, 6 tys mialy na gazie

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Radek001 napisał:

Którego preparatu jeśli można prosić o sugestie:)

Najbezpieczniej byłoby zastosować preparat od Renault (na portalu aukcyjnym około 50 pln). Ja używam od Valvoline, a ostatnia dawkę dałem od K2- zdecydowanie najtańszy. Renomowane preparaty produkuje Liquily Moli czy szeroko reklamowany Tec 2000. Patrząc na składy chemiczne podawane w kartach charakterystyki opierają się bazowo na tych samych związkach a różnią się dodatkami w różnych procentach.  Te bardziej skuteczne zawierają np toluen. Ponieważ nie mam wiedzy w jak bardzo niebezpiecznym stopniu mogą mieć wpływ na: pompę w zbiorniku,  pompę wysokiego ciśnienia to byłbym ostrożny w stosowaniu tych bardziej skutecznych. Dlatego dla bezpieczeństwa użyłbym preparaty od Renault. Aby mieć pewność o problemie z wtryskiem pierwszego cylindra to albo bym go zdemontował lub endoskopem obejrzał jego rozpylacz przy okazji oglądając całą komorę spalania.

Jeszcze jedno skojarzenie to trzeba przeanalizować odczyty z czujników spalania stukowego bo może czujnik z pomiędzy cylindra 1 i 2 może być uszkodzony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu i Andrzej-2010 macie rację, dyskusja odbiegła od wątku głównego. Jest to jednak spowodowane tym, że w trakcie poszukiwania przyczyny pewne rzeczy zostały odrzucone, wykluczone (jak zawieszenie którego pół już mi wymienili ?) a pewne rzeczy jak nierówna praca silnika i terkotanie wyszły w trakcie (kiedy problem się pogłębił i dało się zauważyć różnicę). Proszę o wybaczenie.

 

szwagier24a i Andrzej-2010 dziękuję za Wasze cenne uwagi i porady. Pomogły mi zastanowić się nad pewnymi rzeczami i zwrócić na nie uwagę oraz sprawdzić. Bez Waszej pomocy pewnie byłbym w czarnej du... A tak myślę, że jest bliżej niż dalej :D

 

Mam do Was jeszcze 3 pytania w związku z moim problemem.

 

1. Otóż zaobserwowałem dziś rano, wypadanie zapłonu na różnych cylindrach, występuje ono po odjęciu nogi z gazu albo kiedy się rozpędzę i jadę ze stałą prędkością. Oczywiście czuć drgania i wibracje. Na biegu jałowym pomimo, że czuć iż silnik nadal przenosi wibracje na samochód, wypadania zapłonów nie są rejestrowane. Złapane przez PyClip 2.2, Czy normalnie występują w każdym silniku jakieś wypadania zapłonów??? Wydaje mi się, że w sprawnym silniku nie powinny. (foty poniżej).

Dodatkowo rejestruje jakieś wartości dla spalań stukowych ale nie umiem ich zinterpretować ( cylinder 2: 1,04V, cylinder 1: 0,86V) ?‍♂️ - screen poniżej.

 

Screenshot_20230116-070550_PyClip.thumb.jpg.1c38acecb8b1377440a322171b6c06df.jpgScreenshot_20230116-070645_PyClip.thumb.jpg.07f20447b7c107ef43505584c577d756.jpgScreenshot_20230116-071138_PyClip.thumb.jpg.9baec77b77f69abee4f73d025b03b2c8.jpgScreenshot_20230116-075426_PyClip.thumb.jpg.b80209c02799bf14771ada2a7ac06b2e.jpg

 

2. Rejestruje parametr "korekcja wydatku paliwa" i tak dla cylindra 1: wartość ta nigdy się nie zmienia, zawsze pokazuje zero. Dla innych cylindrów różnie od 0,25 do 0,84. Wartości dla pozostałych zmieniają się. nigdy nie są ujemne. Czy to może oznaczać problem z wtryskiem na 1 cylindrze??

 

Screenshot_20230116-072600_PyClip.thumb.jpg.1f223f29fda508c482ab1ff9b9ec1e98.jpg

 

3. W PyClip jak wejdziemy w okienko "Wtrysk", mamy na dole do wyboru takie pole "Extended Command set", wchodzimy dalej i mamy wyszczególnione wtryskiwacze. Wchodzimy np. w 1 i widzimy że możemy coś wykonać. Czy to dalszy etap diagnostyki, czy wciśnięcie polecenia Execute nie narobi jakiegoś syfu??

 

20230115_175742.thumb.jpg.3e12180f16d22ed248c0e089debb94fd.jpg20230115_175756.thumb.jpg.a9bf907feb467d50c8c21809b29d10e8.jpg20230115_175807.thumb.jpg.2ad3244849850c5d111c5a253eb7a620.jpg
 

 

W środę jadę znów na serwis. Tym razem nie będzie to pewien serwis Renault z Opola, nie będzie to jeden z serwisów Motrio Grupe Renault i nie będzie to serwis niezależny. Tym razem po rozmowie i przedstawieniu problemu jestem umówiony (w czwartym już serwisie) w Gliwicach. Mamy się przejechać samochodem a potem mam zostawić na diagnostykę stricte silnika. Zobaczymy co wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Radek001 napisał:

Czy normalnie występują w każdym silniku jakieś wypadania zapłonów??? Wydaje mi się, że w sprawnym silniku nie powinny.

Oczywiście, że występują,

1/Jeżeli clip rejestruje podczas podpięcia kompa wypadanie zapłonów;

    - ale sterownik nie wyrzuca z tego tytułu błędu,

    - to jest OK i jest to w ramach tolerancji błędu,

        - b; duży wpływ ma marka świec zapłonowych i ich stan,

2/ Sterowniki nie wyrzucają błędów nawet przy b; dużej ilości spalań stukowych,

    Szczególnie widoczne to jest w silnikach z zamontowaną instalacją lpg, problem leży po ;

      -  stronie jakości gazu lpg,

      -  strojeniu instalacji bez sondy szerokopasmowej,

      -  stosowaniu nie markowych olejów,

      -  niewłaściwego sposobu użytkowania,

3/ Aktualne wg; mnie są zalecenia z 28 grudnia przy pomocy clipa oraz ;

  a/ stosować Pb98,

  b/ markowy olej ;

      - normy RN17;RAVENOL RNV SAE 5W-30 CleanSynto RN17; NESTE PRO 5W30 RN-17,

      - normy RN17 RSA ; YACCO GALAXIE A 0W40 PAO RN17 RSA,

  c/ dawać co jakiś czas mocno po garach do 5000 obr/min 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Radek001 napisał:

Czy normalnie występują w każdym silniku jakieś wypadania zapłonów??? Wydaje mi się, że w sprawnym silniku nie powinny.

Nie występują wypadania zapłonów jak wszystko jest w porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. 

Zakończyło się na czyszczeniu układu wtryskowego, zwłaszcza wtrysk na 1 cylindrze. 

Wszystko działa jak należy. 

Dwa poprzednie serwisy nie dopuszczały takiej myśli do siebie i usilnie wymieniali niepotrzebnie pewne części. Fakt że objawy początkowo były niespecyficzne no ale wypada jednak zakładać różne rzeczy i wykluczać tylko pewnie to za długo trwa, dużo zabawy a kasa stygnie... Zwłaszcza jeden serwis Motrio Grupe Renault wogole nie przyłożył się do diagnostyki.

 

Dzięki za wsparcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie układu wtryskowego: co to znaczy? Rozbierali pompę wysokiego ciśnienia? Wtryskiwacz jest raczej nie rozbieralny - mam na zapasie.

Jedyne co przychodzi mi do głowy to oczyszczenie końcówek wtryskiwaczy po demontażu lub puszczenie skondensowanej płukanki z ominięciem zbiornika paliwa i pomp na pracującym silniku.

Generalnie gratuluję uporu i życzę dalszej bezawaryjnej eksploatacji. Radzę korzystać z dodatków do paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie puścili chemię z pomięciem baku i gra gitara. Na kanale EKG na youtube sprawdzali endoskopem i niby działa. W dieslach też się przecież tak robi. Sadza robi swoje. Tym bardziej (i tu jeżeli się mylę proszę poprawcie mnie) że jak pamiętam to silniki benzynowe z bezpośredni wtryskiem generują więcej sadzy niż wtrysk pośredni. Stąd konieczność filtrów GPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, szwagier24a napisał:

Czyszczenie układu wtryskowego: co to znaczy?

Nie, no czyścili preparatem jakimś z pominięciem zbiornika. Silnik na nim pracował. Tak jak pisze kolega halas2.

Nie do końca się na tym znam... Niewiele wspólnego mam z mechaniką. Medycyna to nie mechanika.

Ale to już nieistotne:( Problem powrócił... Wibracje na postoju (bieg jałowy), w czasie jazdy ze stałą prędkością i w trakcie powolnego długotrwałego przyspieszania.

Jutro składam reklamację. Zrobiłem jeszcze test ze szklanką i wodą.

Wrzucam, widać po wodzie wibracje i widać, że są niemiarowe. 

 

     

 

 

I dodatkowy filmik, na którym dobrze widać niemiarowość wibracji.

 

Edytowane przez Radek001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!