Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Za niskie obroty biegu jałowego.


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Maciek2010 napisał:

Co wpływa na wahania kąta wyprzedzenia zapłonu?

1/ Konieczność kontroli ustawienia rozrządu,

2/ Czyszczenie map sensora i  zapewnienie szczelności jego montażu,

3/ Stosowanie oleju markowego, np ; Valvoline Syn Power 5W40 ;

       -  olej steruje pracą elektrozaworu oraz  KZFR, 

       -  wpływa na prawidłowość luzów zaworowych, 

               - regulatory hydrauliczne są wrażliwe na jakość i czystość oleju,

       -  olej smaruje, chłodzi, steruje,  zapewnia właściwą nośność wału i wałków rozrządu, 

4/ Czujnik temperatury powietrza i elektrozawór KZFR - muszą być oryginał;

          -  silniki reno są bardzo wyczulone na nie oryginały,

          -  zamienniki się nie sprawdzają a w większości przypadków wprowadzają błędy i usterki,

1 godzinę temu, Maciek2010 napisał:

na wolnych obrotach, rozgrzany silnik,. kąt wyprzedzenia zapłonu waha się w przedziale 

  -3/3,5 do +4/5, czasem nawet podskoczy do 6 i 10.

Mocno wtedy trzęsie silnikiem.

5/ Zużyty/ niewłaściwy elektrozawór, marnej jakości olej, wpływa na ;

         - szybsze zużycie KZFR,

        -  oraz jest powodem takiego obrazu pracy silnika j/w,

6/ Sondy zamienniki - szybko tracą swoje parametry;

      - warto zakupić sondy oryginał - używane, zamiast zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.01.2020 o 10:59, Andrzej-2010 napisał:

2/ Czyszczenie map sensora i  zapewnienie szczelności jego montażu,

 

Jakie wartości powinien wskazywać ten czujnik, na rozgrzanym silniku, biegu jałowym, bez włączonych odbiorników prądu? I jakie wartości podczas jazdy, z włączonymi światłami, bez ogrzewania, radia, itd. Jakie są minimalne i maksymalne wartości, jakie ten czujnik powinien wyświetlać? Jak ewentualnie czyścić ten czujnik? Nafta, pędzelek i do roboty? Tylko z zewnątrz, czy lekko wypłukać też w środku?

Pozdrawiam.

Dnia 10.01.2020 o 10:59, Andrzej-2010 napisał:

4/ Czujnik temperatury powietrza i elektrozawór KZFR - muszą być oryginał;

 

Ciężko mi znaleźć oryginał. Febi, Facet lub EPS dla czujnika temperatury będą ok.?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciek2010 ten czujnik podciśnienia jest swego rodzaju rezystorem. Musiałbyś go sprawdzać po napięciu. Przy braku podciśnienia powinien pokazywać 5V, czyli na zapłonie tyle powinien mieć. Wraz ze wzrostem podciśnienia rośnie jego rezystancja i w efekcie spada napięcie.

Z tymi zamiennikami to bez przesady. Mam czujnik temp. w dolocie chyba Febi i elektrozawór KZFR zamówiony na aliexpress, działają bez problemu...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest czujnik z potencjometrem, gdzie położenie suwaka zależy od wielkości podciśnienia. W katalogach części występują określone napięcia w stosunku do podciśnień.

One praktycznie się nie psują. Zalegający brud tłoczka spowalnia ich reakcję. Tam należy podejrzanego odtłuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało, bo przejechałem 8 km na świecach EYQUEM, jakie zaleca książka serwisowa, i bez zmian. Dodam, że auto pali na dotyk, jak nowe, nie gaśnie, powyżej 3000 obrotów idzie naprawdę ładnie. Na wolnych MAP pokazuje 35 kpa. Chcę ją wziąć na autostradę, i przeciągnąć 20-30 km na 5-6 tyś obrotów, aby trochę ją i katalizator przedmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki trochę offtop do Ciebie Maciek. Widzę, że ostro przetrzepujesz ten silnik i z tego co rozumiem, masz go świeżo po remoncie. Znasz może wartości kompresji u siebie i jeśli tak, to podzielisz się nimi? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to mój błąd, nie spytałem o wartości po remoncie. Przed 1 i 2 cylinder miały 7 i 9. 3 i 4 jakoś 12/13. Nie jestem pewien. Brała wtedy dużo oleju. Teraz nie bierze nic. Dodam tylko, że miewa okresy, kiedy silnik chodzi gładko, że aż trudno uwierzyć, prawie jakby był zgaszony. Ale, zdarza się to rzadko. Będę się też widział z użytkownikiem naszego forum, aby odczytać dotychczasowe błędy, skasować je, i, po jakimś czasie, sprawdzić, czy wyrzuca coś nowego. Ale to dopiero za 1-2 tygodnie.

Dnia 10.01.2020 o 10:59, Andrzej-2010 napisał:
Dnia 10.01.2020 o 08:54, Maciek2010 napisał:

Co wpływa na wahania kąta wyprzedzenia zapłonu?

1/ Konieczność kontroli ustawienia rozrządu,

2/ Czyszczenie map sensora i  zapewnienie szczelności jego montażu,

3/ Stosowanie oleju markowego, np ; Valvoline Syn Power 5W40 ;

       -  olej steruje pracą elektrozaworu oraz  KZFR, 

       -  wpływa na prawidłowość luzów zaworowych, 

               - regulatory hydrauliczne są wrażliwe na jakość i czystość oleju,

       -  olej smaruje, chłodzi, steruje,  zapewnia właściwą nośność wału i wałków rozrządu, 

4/ Czujnik temperatury powietrza i elektrozawór KZFR - muszą być oryginał;

          -  silniki reno są bardzo wyczulone na nie oryginały,

          -  zamienniki się nie sprawdzają a w większości przypadków wprowadzają błędy i usterki,

Dnia 10.01.2020 o 08:54, Maciek2010 napisał:

na wolnych obrotach, rozgrzany silnik,. kąt wyprzedzenia zapłonu waha się w przedziale 

  -3/3,5 do +4/5, czasem nawet podskoczy do 6 i 10.

Mocno wtedy trzęsie silnikiem.

5/ Zużyty/ niewłaściwy elektrozawór, marnej jakości olej, wpływa na ;

         - szybsze zużycie KZFR,

        -  oraz jest powodem takiego obrazu pracy silnika j/w,

6/ Sondy zamienniki - szybko tracą swoje parametry;

      - warto zakupić sondy oryginał - używane, zamiast zamienników.

Czy którekolwiek z tych rzeczy można wyeliminować w związku z tym, że są momenty, kiedy przez jakiś czas autko pracuje wzorowo? Np. źle ustawiony rozrząd?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Ciężko mi znaleźć oryginał. Febi, Facet lub EPS dla czujnika temperatury będą ok.?

1/ Sterownik silnika analizuje sygnały z tego czujnika i na ich podstawie wpływa na ;

        -  sposób wzbogacania mieszanki paliwowej,

        -  kąt wyprzedzenia zapłonu,

2/ Istotą czujnika oryginał jest, aby mierzył rzeczywistą temperaturę tak ;

         -  przy minus 20 C, 

         -  jak i  + 40 C na zewnątrz,

         -  a nie takie pokazywał takie " Kwiatki " jak  u Ciebie,

19 godzin temu, Maciek2010 napisał:

Na wolnych MAP pokazuje 35 kpa.

Chcę ją wziąć na autostradę, i przeciągnąć 20-30 km na 5-6 tyś obrotów, aby trochę ją i katalizator przedmuchać.

3/ Map sensor na rozgrzanym silniku, biegu jałowym powinien pokazać ;

           -   ok 28 do 36 kPa - podciśnienie w 1,6/16 V,

            -  oraz powinien szczelnie być zamontowany,

            -  czyści się go sprayem np;  LIQUI MOLY środek do przepływomierzy,

4/ Dobra decyzja, powtarzać sukcesywnie,

5/ Odstępy elektrod świec  0,7 mm,

     Tak jest poprawnie, aby odciążyć cewki i wydłużyć ich okres trwałości,

19 godzin temu, Maciek2010 napisał:

Czy którekolwiek z tych rzeczy można wyeliminować w związku z tym, że są momenty, kiedy przez jakiś czas autko pracuje wzorowo? Np. źle ustawiony rozrząd?

6/ Można by na siłę zrezygnować z kontroli ustawienia rozrządu,

       - bo  " Na wolnych MAP pokazuje 35 kpa ,"

7/ Warto zadbać o ;

        - oryginalny regulator napięcia, bo nie oryginał może napsuć dużo krwi odnośnie drgań na wolnych obrotach,

        - nieprawidłowe działanie pochłaniacza par paliwa, może również powodować niestabilność obrotów na biegu jałowym,

8/ Dwa dni temu wymieniłem sondę lambda I,  przy przebiegu 166000 km ;    Silnik zbyt trzęsie na wolnych obrotach 1,6 16V

          - choć podpięty clip nie wykazywał takiej potrzeby,

          - drgania a właściwie rzucanie silnikiem - ustało.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Maciek2010 napisał:

... Chcę ją wziąć na autostradę, i przeciągnąć 20-30 km na 5-6 tyś obrotów, aby trochę ją i katalizator przedmuchać...

Nie wiem jaki zakres obejmował remont  silnika i ile kilometrów zrobiło auto od remontu, z tym pomysłem byłbym jeszcze ostrożny.

Musisz zdawać sobie sprawę, że kultura pracy tych silników nigdy nie była wzorowa. Obroty jałowe lubią oscylować w pewnym zakresie, aczkolwiek zdarzają się okresy pewnej stabilności, dlaczego tak jest, nie wiem. Takie mam obserwacje po ponad dwudziestoletniej eksploatacji różnych modeli Renault z tym silnikiem.  Było tak przy minimalnych (rzeczywistych przebiegach) jak i bardzo dużych przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

- oryginalny regulator napięcia, bo nie oryginał może napsuć dużo krwi odnośnie drgań na wolnych obrotach,

Temu też się przyglądałem. Podkreślam, jestem laikiem, i to co napiszę zaraz, zakładam, że jest prawidłowym procesem, ale stojąc na wolnych, włączając np. podgrzewanie siedzenia, lampkę na podsufitce, wentylator chłodnicy, czy ogrzewanie szyby, jest chwilowy spadek obrotów o ok. 30-50 obrotów. 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

8/ Dwa dni temu wymieniłem sondę lambda I,  przy przebiegu 166000 km ;    Silnik zbyt trzęsie na wolnych obrotach 1,6 16V

          - choć podpięty clip nie wykazywał takiej potrzeby,

          - drgania a właściwie rzucanie silnikiem - ustało.

Nie wiem, jakiej firmy była poprzednia sonda, wyglądała porządnie, ale to raczej nie oryginał, przyjrzę się jej jeszcze, ale, do czego zmierzam. Wymieniłem ją, bo w pewnym momencie przestała działać, zapewne grzałka, albo jej przewód, bo po kilku dniach się obudziła, ale, że miałem już nową, to profilaktycznie ją wymieniłem. Czy to normalne/prawidłowe, że na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach wskazania pierwszej sądy są od +/- 0,1 do 0,7V? Sporadycznie 0,8V. Druga wskazuje na wolnych ok. 0,75V.

39 minut temu, Lelupi napisał:

Nie wiem jaki zakres obejmował remont  silnika i ile kilometrów zrobiło auto od remontu, z tym pomysłem byłbym jeszcze ostrożny.

Od remontu upłynęło około 900 km. Nie przekraczałem 120km/h i nie jechałem powyżej 4000 obrotów. Mam się tego trzymać do przekroczenia 1000 km od remontu. Wymienione zostały wszystkie pierścienie, uszczelniacze zaworowe i niektóre zawory. Cała reszta podobno była w naprawdę dobrym stanie, mechanik uznał, że nie ma sensu tego wymieniać. Tłoki zostały wyczyszczone, głowica splanowana, wyczyszczona, itd. :) Na liczniku jest 156 000, ale na bank była kręcona. Niestety, nie da się tego sprawdzić, o ile.

Panowie, z góry dzięki za udział w temacie, i wszelkie sugestie. 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!