Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1,6 16v nieznane kody usterki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prośba o pomoc,  

 

podałem ten temat na ogólny ale chyba tutaj będzie właściwe jego miejsce.

 

wczoraj małżonka jechała meganką,  zwolniła i pokazał się komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa, potem wyłączony ESP , a następnie skontroluj układ wydechowy, teraz świeci się tylko skontroluj układ wtrysku paliwa > Po zgaszeniu samochód nie chciał odpalić , po godzinie odpalił ale obroty bardzo spadały i trzeba było dodać gazu żeby nie zgasł. Dzisiaj podjechał kolega z kompem delphi i wyszły nieznane kody usterki 04200960 ,1525F328 ,035214ED ,0606F860. Samochód stoi bo dziwnie pracuje tak jakby trochę na 3 cylindrach  . Prośba o pomoc  co to może być ? (samochód jest zagazowany).

 

Z góry dziękuję

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1  - DF362 (DTC035214) OBWÓD CEWKI ZAPŁONOWEJ 2-3                                       CO.0   ALIVE  

      CO.0:Obwód otwarty lub zwarcie do masy
2  - DF038 (DTC0606F8) MODUŁ ELEKTRONICZNY                                                      1.DEF  MEMORISED

      1.DEF:Defekt elektroniczny wewn.
3  - DF394 (DTC042009) USZKODZENIE KATALIZATORA                                             1.DEF  MEMORISED

      1.DEF:Podzespół w złym stanie.
4  - DF1012 (DTC1525F3) ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLA REG./OGR. PRĘDK.        DEF    MEMORISED

      DEF:Informacje wykorzystywane przez funkcję regulatora prędkości lub ogranicznika prędkości nie są zgodne.

Edytowane przez undercover20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, undercover20 napisał:

1  - DF362 (DTC035214) OBWÓD CEWKI ZAPŁONOWEJ 2-3                                       CO.0   ALIVE  

      CO.0:Obwód otwarty lub zwarcie do masy
2  - DF038 (DTC0606F8) MODUŁ ELEKTRONICZNY                                                      1.DEF  MEMORISED

      1.DEF:Defekt elektroniczny wewn.
3  - DF394 (DTC042009) USZKODZENIE KATALIZATORA                                             1.DEF  MEMORISED

      1.DEF:Podzespół w złym stanie.
4  - DF1012 (DTC1525F3) ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLA REG./OGR. PRĘDK.        DEF    MEMORISED

      DEF:Informacje wykorzystywane przez funkcję regulatora prędkości lub ogranicznika prędkości nie są zgodne.

 Bardzo dziękuję kolego undercover20  .

 

myślicie , że to może być cewka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabrze napisał:

Tak - cewka do wymiany. Wyłączenie innych funkcji ze względu na za niskie i nierównomierne obroty.

Bardzo dziękuję za pomoc Jabrze .

 

Witam,

wymieniłem cewki 2 i 3 i dalej to samo , nic się nie zmieniło , jak zdejmuję  wtyczki z 1 i 4 to silnik gaśnie a na 2 i 3 nie gaśnie , co to może być świece ?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi 

  

Dnia 5.01.2020 o 10:53, Piotrek111 napisał:

Bardzo dziękuję za pomoc Jabrze .

 

Witam,

wymieniłem cewki 2 i 3 i dalej to samo , nic się nie zmieniło , jak zdejmuję  wtyczki z 1 i 4 to silnik gaśnie a na 2 i 3 nie gaśnie , co to może być świece ?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi 

  

Witam,

wymieniłem cewki 2 i 3 i dalej to samo , nic się nie zmieniło , jak zdejmuję  wtyczki z 1 i 4 to silnik gaśnie a na 2 i 3 nie gaśnie , co to może być świece ?

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2020 o 20:01, Piotrek111 napisał:

Prośba o pomoc  co to może być ? (samochód jest zagazowany).

1/ Dla dobra silnika ;

       - zakręć gaz na butli,

       - po usunięciu usterki, jazda na benzynie ok ;100 km,

2/ Proponuje ;

      a/ wymiana świec na markę beru i zmniejszenie odstępu elektrod do 0,7 mm,

      b/ przeczyszczenie przepustnicy oraz wymiana oringu,

      c/ przeczyszczenie map sensora oraz zapewnienie szczelności jego montażu,

      d/ wymiana filtra powietrza,

      d/ jeżeli dalej będzie problem z pracą silnika to ;

               - pomiar podciśnienia w układzie dolotowym , na gorącym silniku;

                        -  podciśnienie  w  kolektorze  dolotowym  powinno  oscylować  w  granicach ; 28 do 36 kPa,

               -  kontrola/wymiana ustawienia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.01.2020 o 10:53, Piotrek111 napisał:

wymieniłem cewki 2 i 3 i dalej to samo , nic się nie zmieniło

Jeżeli świece są sprawne to sprawdź czy do cewek 2-3 dochodzi napięcie 12 V na pomarańczowym przewodzie. Ewentualnie podaj zasilanie do nich bezpośrednio z cewki 1-4 też z pomarańczowego przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.01.2020 o 08:29, aniewa napisał:

Jeżeli świece są sprawne to sprawdź czy do cewek 2-3 dochodzi napięcie 12 V na pomarańczowym przewodzie. Ewentualnie podaj zasilanie do nich bezpośrednio z cewki 1-4 też z pomarańczowego przewodu.

Dziękuję Aniewa, a skąd idzie napięcie 12 V  na pomarańczowy przewód ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy,

 

bardzo dziękuję za pomoc i wskazówki , samochód naprawiony- padł sterownik silnika.

 

Pozdrawiam

Piotrek

dodam tylko, po sprawdzeniu cewek, świec , napięcia 12v na pomarańczowych kablach (w moim przypadku było to napięcie) następnym krokiem było sprawdzenie kabli- czy prąd oraz minus przechodzi przez przewody ,  - dalej nie było iskry na 2 i 3 świecy, na koniec został sprawdzony sterownik silnika -ecu i niestety tu był problem . Kupiłem drugi używany sterownik, dałem do sklonowania ,  sterownik zamontowany i samochód działa.

 

Jeszcze raz dziękuję za cenne wskazówki i pozdrawiam

Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!