Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Ostatnio zapaliła mi się kontrolka ładowania i stop . Wiem ,że to wina alternatora bo 1.5 roku temu dawałem go do regeneracji i były podobne objawy . Znajomy zaproponował mi wymianę na używany z laguny z tym samym silnikiem co moja megi czyli 1.9 dci. Czy jes możliwa taka zamiana ? Koła pasowe są tej samej średnicy ? Z góry dziękuję za odpowiedź .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, remix-99 napisał:

Czy jest możliwa taka zamiana ?

Nie powinno być problemów, byleby moc nie była niższa niż obecnego,

2 godziny temu, remix-99 napisał:

Ostatnio zapaliła mi się kontrolka ładowania i stop

Alternator, to dość trwały element silnika;

    - jeżeli nie ulegnie mechanicznemu uszkodzeniu,

   -  zalaniu; czy to od spodu czy od góry,

Większość awarii to;

   - brak dobrych łączy,

   - zawieszeniu szczotek regulatora napięcia,

   - uszkodzeniu regulatora napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alternatorze masz tabliczkę z oznaczeniem, jeżeli oba są VALEO: SG12B081 lub VALEO: SG15L027 to spokojnie zamieniaj. Jeżeli nie to należy w UPC wpisać odpowiedni rodzaj alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.01.2020 o 21:15, aniewa napisał:

Na alternatorze masz tabliczkę z oznaczeniem, jeżeli oba są VALEO: SG12B081 lub VALEO: SG15L027 to spokojnie zamieniaj. Jeżeli nie to należy w UPC wpisać odpowiedni rodzaj alternatora.

Znajomy ma coś takiego 

IMG_20200107_210841_01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, aniewa napisał:

Czyli masz oryginał montowany w 1,9 dci, zdjęcie z postu powyżej to alternator montowany w lagunie w silniku benzynowym.

Tabela z altkami z laguny:

image.thumb.png.13fdaa7a495196ceba995d7d3899f5a0.png

Dzięki bardzo za info , a mówił że to od ropniaka. Poczekam na diagnozę mechanika bo sam raczej tego nie ogarnę .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mechanik wymontował alternator i dał do sprawdzenia. Wyszło , że jest wszystko ok z alternatorem . Zamontował go ponownie do megi i zonk. Powtórka z rozrywki . Raz ładowanie jest , raz go nie ma . Mechanior zaproponował kupno innego alternatora , ale czy jest sens skoro wyszło ,że ten obecny jest dobry, może trzeba poszukać gdzie indziej . Może jakieś propozycje od czego zacząć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód zapalił bez problemu.Kontrolka od ładowania zapaliła się po przejechaniu 20 km. Od tej pory zapala się i gaśnie co kilka sekund. Po przejechaniu 30 km ledwo wjechałem na parking , czyli ładowania brak . Naładowałem akumulator i pojechałem do mechanika. Po wymontowaniu alternatora dał go do sprawdzenia jakiejś firmie i wyszło wszystko ok. Zamontował go do samochodu i to samo, czyli winę alternatora możemy wykluczyć. Dodam , że alternator był regenerowany 1.5 roku temu. W poniedziałek pójdę do niego i niech przy mnie zrobi pomiar ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Do sprawdzenia jakimś skanerem diagnostycznym błędy sterownika silnika i błędy UPC. Za zapalanie się kontrolki ładowania jest odpowiedzialna wiązka biegnąca do regulatora alternatora. Zalecał bym sprawdzenie napięcia ładowania w momencie zapalenia się kontrolki na liczniku czy faktycznie jest brak podniesionego napięcia w instalacji. Przerabiałem temat w MII 1.4, dopiero wymiana wiązki przyniosła rezultat.

Co do regeneracji alternatora: czy były wymieniane tylko szczotki czy również pierścienie ślizgowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!