Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja Pure led vision


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że mam dostęp do Kadjara led, kadjara h7 i octavii 3 bixenon aktywny poczyniłem wczoraj test.

z narażeniem życia odwiedziłem las 100 m od domu i mimo bardzo złej pogody ;) wykonałem zdjęcia oświetlenia generowanego przez te 3 pojazdy. 
zdjęcia robione z wnętrza. Samochody starałem się ustawić podobnie, aparat to po prostu iPhone 8. Zdjęć w żaden sposób nie obrabiałem. 
Niech zostanie dla potomnych. 
W kadjarze h7 wymienione na osram nightbreaker rok temu. Kadjar led i Skoda seria. 
 

Skoda mijania/drogowe. 

E3F8E391-4BBC-49C6-A067-64A345AD12F7.thumb.jpeg.91c33b9023cbc5cd0a463cf4fe997b7d.jpeg2D490434-5946-4E33-8E89-CB0B6DE65C1F.thumb.jpeg.7ac0ed3dcda369c816ba80aae24e9fa3.jpeg
 

Kadjar LED

 

9428C5E2-690C-461B-A2EB-6C7B69E00B6E.thumb.jpeg.7a15c50e32a58030bb9ca1db29480c46.jpegD0BA9129-3B8F-4416-9FAB-D59689E9DD40.thumb.jpeg.4671926e0d123286ad53d55ea2b81bc3.jpeg

 

 

Kadjar H7

 

C3A3322C-087E-4E68-B6A9-9605C040D721.thumb.jpeg.fee9b66a1e3f787cb835ffca5b9ff0eb.jpeg7FF43D93-5915-4923-AD00-7B0F7A09D0CA.thumb.jpeg.9cb180e41d370ef26d0809a66c450a4f.jpeg

 

 

 

 

0524E3D8-AB5C-4623-B05E-62A555133CC5.jpeg

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat.
To iPhone 8 zwykły telefon wiec zdjęcia są poglądowe ale jasno pokazują różnice. Zasięg, barwa, szerokość świecenia, led ma te parametry w mojej opinii i towarzyszącej mi osoby bezkonkurencyjnie lepsze od h7 i bixenonu. Może faktycznie w meganach coś swieci wam za krótko jeżeli narzekacie na zasięg - bo przecież lampa w środku jest identyczna jak w kadjarze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem w talismanie zarowno h7 jak i led. Również jestem zdania, że na drodze z wymalowanymi pasami jest ekstra, na czarnej bez pasów już nie jest tak fajnie i zaryzykowałbym stwierdzenia, że h7 wcale gorzej nie świeciło. Samo mówi za siebie to, że nie dają sprysków do ledów, więc mają max 2000lm. H7 ma 1500, a żółta barwa mniej się gubi na ciemnej drodze niż biała. Takie moje zdanie.

 

Ledy za to wyglądają o niebo lepiej i mienią się na niebiesko. Nie aż tak jak w fordach, te to z daleka są fioletowe.

 

I ledy w talisman/megane są troche inne niż w kadjarze. Z zewnątrz wyglądają tak samo, ale mają całkowicie inną linie odcięcia, więc to nie są te same ledy.

Edytowane przez xaeron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sarna1 napisał:

Automat.
To iPhone 8 zwykły telefon wiec zdjęcia są poglądowe ale jasno pokazują różnice. 

Niestety nie masz racji. Zdjęcia nic nie pokazują. Jedyne co zrobiłeś to test lasu 100m od domu :) Szkoda, bo pomysł dobry i czasu też na to trochę poszło. 

Automat dobiera czas naświetlania do oświetlenia. Jeżeli jedne ze świateł świeciły słabiej, to aparat dobrał dłuższy czas naświetlania i w ten sposób "wyrównał" zdjęcia. Zresztą, minimalna zmiana kadrowania i już automatyka inaczej policzy ekspozycję.

 

Niestety zdjęcia są pozbawione danych EXIF więc ciężko powiedzieć jakie były parametry ekspozycji dobrane przez automat.

 

Jeżeli chciałoby Ci się kiedyś powtórzyć test to pamiętaj proszę o tym, żeby ręcznie ustawić czas naświetlania i czułość ISO (bo przysłona jest pewnie stała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sarna1

 

Bez urazy, na lampach samochodowych to ja się może i słabo znam ale na fotografii i aparatach to już raczej dość dobrze. Wiesz co to balans bieli? Jeżeli wiesz, że automatyka aparatu sama dobierała balans bieli to o kolorach na zdjęciu nie wiesz tak naprawdę nic. Chyba, że masz surowe pliki RAW.

 

Nie wierzysz mi? To co mocniej świeci? Świeczka na pierwszym zdjęciu czy latarka LED na drugim? Co daje bardziej chłodne światło?

20200213-P2133333.thumb.jpg.4b73f65c41355e042a0e3f620765bb34.jpg20200213-P2133334.thumb.jpg.272f328781141499d37628e67cbbf3f0.jpg

Edytowane przez szafir51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie trzeba być geniuszem, wystarczy trochę spostrzegawczości :) zobaczcie na zdjęciach Sarna1, że skoro rzekomo były robione w tych samych warunkach to dlaczego prawie na każdym zdjęciu prześwit między drzewami na każdym zdjęciu ma inne natężenie ... najjaśniejsze niebo jest na fotkach skody, reszta jest ciemniejsza. Więc nie ma co porównywać jasności lamp skoro na każdym zdjęciu niebo jest inne.

Tak jak pisałem wyżej, niestety praca na marne przez automatykę aparatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście że jest 365 dni testów reno ;) można sobie pojeździć i samemu popatrzeć na różnice. Ja mam o tyle dobrze że samochody mam pod ręką. Led reno nie umywa się do laserów bmw lub ilsa z merca ale naprawdę daje radę. Jeszcze jak za klika lat dorzucą matrixa to będzie git. Na razie nie ma co wymagać bo w końcu to auta budżetowe. 
 

dane exif można odczytać na iPhone. 
daj znać co Ci wkleić ;)

widze różnice w parametrze ISO (od 1600 do 2000), white balance wszędzie 0, ekspozycja wszędzie 0,25

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!