Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam

Od ok. tygodnia zmagam się z problemem z systemem StopStart. W poprzedni weekend, w trakcie jazdy (nie w trakcie ruszenia, bądź postoju, co byłoby chyba bardziej logiczne) wyskoczyły mi na ekranie komunikaty "awaria systemu StopStart" i "ryzyko awarii silnika", do tego czerwona kontrolka STOP. Wizyta u mechanika wykazała trzy błędy zapisane w komputerze:

- system StopStart, 

- "sprawność katalizator",

- jakiś błąd związany ze światłami awaryjnymi (podobno nieistotny). 

Ponad to samochód pracował normalnie, za wyjątkiem podswietlenia przycisku wyłączającego StopStart, informującego że ten system nie jest dostępny. 

Błędy zostały skasowane i wyglądało, że wszystko jest ok. 

Tego dnia miałem jeszcze do pokonania sporą trasę. W trakcie drogi wyświetlił się komunikat "system StopStart niedostępny" (bez kontrolki STOP i informacji o możliwej awarii), ale po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu zniknął. 

Jeździłem autem przez tydzień bez żadnych problemów, StopStart działał ok. 

Dziś znów pojawiła się choinka na wyświetlaczu: STOP, "ryzyko awarii silnika" i "awaria systemu StopStart", do tego oczywiście sygnał dźwiękowy. 

 

Co może być powodem? Jak sobie z tym poradzić? 

 

Megane IV, benzyna 1.2, 2016

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym stan akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Planuję właśnie zrobić to jutro. Niepokoi mnie jednak to, że słaby akumulator powinien powodować wyłączenie się tego systemu, ale nie wyświetlanie  informacji o awarii (i kontrolki STOP). 

W przypadku wymiany, jaki akumulator najlepiej kupić? 

 

.edit

Wizyta u mechanika przyniosła więcej niewiadomych niż odpowiedzi (właściwie to odpowiedzi w ogóle nie przyniosła). 

Okazało się, że w komputerze zapisane były trzy błędy, ale zupełnie inne niż ostatnio:

- zawór regulacji ciśnienia paliwa 1 pozycja nieprawidłowa,

- dźwignia zmiany biegów wyłącznik położenia neutralnego nieprawidłowa walidacja sygnału,

- dźwignia zmiany biegów wyłącznik położenia neutralnego nieważny sygnał.

 

Działanie zaworu było sprawdzone z podpietym komputerem w trakcie jazdy i okazało się, że jest ok. 

Akumulator też sprawdzony, jest ok. 

Edytowano przez Twood

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...