Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wieloma autami w życiu nie jeździłem, raptem polo z 99, lanosem i astra 3. 

Ale co zauważyłem w meg3? Jakieś dziwnie przeczulone wspomaganie, czy nie wiem jak to nazwać.

Wystarczy lekki wiatr, żeby tym autem przy 140km/h na drodze A albo S, co chwilę trzeba było minimalnie kontrować kierownicą.

Nie wiem czy ktoś to zauważył i wie o co mi chodzi :) Ale czy da się to wspomaganie jakoś elektronicznie przestawić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotykasz bardzo ważnego tematu. Tak odebralem po naprawie służbową Megane. Była wymiana elementów układu kierowniczego. Reklamowałem na zbieżność. Udowodniono mi, że jest ok robiąc wszystko zgodnie ze sztuką. Nie dało mi to spokoju i pojechałem do sprawdzonego miejsca w moim mieście. Zrobiłem tam całą geometrię. Okazało się, że koła były w normie, ale jedno w plusie, a drugie w minusie. Dziwne bo tego nie wyczułem. Z wydrukiem pojechałem do warsztatu naprawy. Właściciel się przyznał, że dawno nie kalibrował stanowiska komputerowego.

Efekt był dokładnie taki jak opisujesz. Zginęło usztywnianie układu kierowniczego ze wzrostem prędkości. W Megane nie ma  dużej różnicy, ale jestem do tego przyzwyczajony, bo prywatny samochód którym jeżdżę ma zmienne działanie wspomagania i żeby zrobić manewr objechania wysepki zwalniającej do 70 przy prędkości 85-90 muszę przedtem delikatnie wcisnąć hamulec, żeby wspomaganie na parę sekund zwolniło blokadę.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Ja mam nieco inne wrażenie, jak jeżdżę wolno, 50-60km to mam wrażenie, że wspomaganie jest zbyt czułe. Do tego stopnia, że ciągle muszę delikatnie je korygować. Minimalne przesunięcie kierownicy powoduje, że samochód skręca.

 

Nawiązując do wcześniejszej odpowiedzi należy sprawdzić najpierw geometrię? Czy sprawdzałeś jak zmienić czułość wspomagania? W Megane 2 pracuje dużo lepiej, da się trzymać kierownicę jedną ręką, a w przypadku Megane 3 można zapomnieć, nie jest to zbyt komfortowe.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kuzanski napisał:

Megane 2 pracuje dużo lepiej, da się trzymać kierownicę jedną ręką, a w przypadku Megane 3 można zapomnieć, nie jest to zbyt komfortowe.

 

Pozdrawiam

Musisz kontrować, bo zero wspomagania nie jest "zerem" układu jezdnego. Zbyt czułe, to za duży plus w ustawieniu przednich kół.

Wizyta na dobrej stacji diagnostycznej włącznie z podpięciem w celu ustawienia zera elektrycznego na kierownicy (wspomagania) przed zablokowaniem do kalibracji.

Jeśli masz wydruk to go wstaw - przeanalizujemy, czy tylna oś nie jest przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2022 o 11:50, Andrzej-2010 napisał:

Jedną ręką to się kury ......

Andrzej, zjedz Snickersa lepiej. To, że pisze, że trzymam kierownicę jedną ręką, to nie oznacza, że tak cały czas jeżdżę. Widzę ogromną różnicę pomiędzy moimi dwiema Megane, 2 i 3. W jednej z nich bez problemu da się utrzymać tor jazdy trzymając kierownicę jedną ręką, drugą trzeba ciągle korygować. Tyle w temacie. A teraz przemyśl, tak przy okazji, czy nie zdarza Ci się w różnych sytuacjach trzymać kierownicę jedną ręką. Nie bądź hipokrytą.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam M2 i wiele lat jeździłem służbowym M3. Układ kierowniczy w młodszym jest mniej czuły przy dużej prędkości, ale obydwa spokojnie można trzymać jedną ręką. Nie ściągają i nie tańczą na jezdni. Obydwa ładnie trzymają w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Widzę temat umarł to wspomnę co nie co ?

Porównuję zmienne wspomaganie z LIII GT hydraulika z MIII Coupe elektryka. Odczucia jak wyżej pisano. 

Mimo że megi ma power (2.0T 180KM) to strach jechać powyżej 120km/h a przy wiatrach to w ogóle masakra. 

Mam wrażenie że działa na odwrót że większy opór czuć przy miejskiej jeździe a przy wyższych to luźna kiera i lekki ruch to zmiana pasa lub pobocze czy rów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!