Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padła turbina. Jakie używki będą pasować?


darekpawel

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam używki, ale trudno się zorientować na czym się skupić...

Z tabliczki da się odczytać:

 

360800 H 379162
HC50077775 01386
5439 970 0027

 

Silnik 1,5dci 74kW(101KM) / 2005r.

 

Szukać pod jakimś konkretnym numerem?

Czy jest jakiś klucz?

 

 

turbo 1_5 dci.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z używaną turbiną będzie spora loteria, tu masz nową, fakt, tanio nie jest... https://allegro.pl/oferta/nissens-turbosprezarka-renault-9016634648  Mimo to, jest to baaardzo dobra cena dla tego producenta.

Możesz też zregenerować jak sugeruje Andrzej lub też kupić regenerowaną, ale z tymi regeneracjami to jak z babcią, która wychodząc z salonu piękności myśli, że jest nastolatką.

Edytowane przez omega
dodanie treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, darekpawel napisał:

Silnik 1,5 dci 74 kW (101 KM) / 2005 r.

 

8 godzin temu, darekpawel napisał:

A warsztat regenerujący polecany w okolicy.

 

8 godzin temu, omega napisał:

z tymi regeneracjami to jak z babcią, która wychodząc z salonu piękności myśli, że jest nastolatką.

 

1/ Mam całkiem odmienne zdanie na temat regeneracji turbosprężarek przez wyspecjalizowane zakłady;

        - tylko korpus zostaje stary,

        - całe wnętrze jest wymieniane na markowe,

        - turbina poddana próbą na stanowisku,

 2/ Wymieniamy turbo oraz koniecznie musimy;

      -  wyczyścić cały układ dolotowy wraz z intercoolerem,

      -  wyczyścić odmę,

      -  zawór odmy olejowej dokładnie skontrolować a najlepiej wymienić na nowy, tylko oryginał,

      -  wymienić pompę olejową na nową lub na wersję wzmocnioną, 

      -  wymienić na nową magistralę olejową turbiny,

      -  sprawdzić stan panewek;

             -  profilaktycznie wymiana na nowe panewki korbowodowe,

      -  sprawdzić stan filtra powietrza,

      -  przeczyścić katalizator,

      -  zalać silnik markowym olejem,np;  Valvoline Syn Power 5W40,

      -  montaż markowych filtrów oleju i paliwa marki; mann, knecht, purflux, 

3/ Po montażu turbiny, koniecznie sprawdzić na gorącym silniku prawidłowość wskazań ciśnienia oleju w silniku ;

             - Od 2006 roku wprowadzono pompy oleju o tzw. zwiększonej wydajności,

            -  Dają ok. 1 bar większe ciśnienia oleju, czyli zamiast ;

                      -   było   1,5 bar     -         jest      2,5 bar       -        dla  ok ;           900 obr/min ,

                      -   było   3,5 bar     -         jest      4,5 bar       -        dla  ok ;         3500 obr/min ,

4/ Turbinę sprawną nie masz prawa słyszeć, jedynie masz czuć jak ciągnie ;

          -  powinna pompować zaraz od momentu wymiany,

          -  jeśli słychać wyraźny gwizd, to już jest początek końca turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, darekpawel napisał:

Zobaczymy co przyjdzie i jak długo pociągnie...

 

Przeczytaj uważnie moje uwagi, bo nie wystarczy sama wymiana,

Jak wyglądała sytuacja przy poprzedniej wymianie turbosprężarki,

i co było robione dodatkowo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, niewykluczone, że coś było spartolone przy poprzedniej wymianie...

Zwrócę na to uwagę mechanikowi.

 

I tak niczego nikomu się nie udowodni...

 

 

Edytowane przez darekpawel
dodatkowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że już zamówiłeś, ale jest jeszcze jedna opcja, zakup korasa, czyli nowego fabrycznego rdzenia, firmowy np. melett ok.600-700 zł, wyważony fabrycznie, montaż bezproblemowy.I tak jak Andrzej napisał przyjrzyj się smarowaniu turba ,a w szczegulności spływowi ,jeśli tworzy Ci się ciśnienie w skrzyni korbowej to turbo szybko się

skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Turbina przyszła; w trakcie zakładania.

Niestety ciśnienie oleju faktycznie jest bardzo kiepskie - w związku z tym pytanie jaka ma być ta pompa?

Jednakowe były (te z większym ciśnieniem) czy różne modele?

Czy ryzykować używkę z późniejszych modeli...?

Skąd wiadomo, że ta np. jest już ta nowsza z większym ciśnieniem?

 

Pompa oleju LINK

 

 

 

Dodatkowo potrzebny O-ring na rurkę powrotu oleju oraz uszczelka z drugiej strony tej rurki.

Ktoś wie jakie to kody?

 

 

Edytowane przez darekpawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie kombinuj. Katalogowo są inne, ale wyglądają mocno podobnie. Weź taką dobrej firmy i w dobrej cenie dedykowaną na pewno do Twojego silnika: https://allegro.pl/oferta/pierburg-pompa-oleju-clio-iii-3-modus-logan-8485058092  Uszczelki to zamów sobie za grosze w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!