Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Na chwilę obecną muszę wymienić pompę ABS w moim Megane III Grandtour 1,6 16v 2009. Po sprawdzeniu całego układu hamulcowego została tylko pompa. I tu moje pytanie odnośnie 2 opcji naprawy.

1. Regeneracja

2. zakup i montaż używanej pompy.

 

W przypadku opcji 2 mam pewne wątpliwości. Gdzieś mi się obiło o uszy, że taka pompa musi mieć sprawdzony przebieg ponieważ w swoim sterowniku zapisuje takie informacje. Jaki byłby skutek gdybym zainstalował pompę z większym przebiegiem niż moje auto? Czy można przeprogramować taki sterownik i jaki byłby koszt takiej zabawy.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągle się zapowietrzają, pompa hamulcowa jest ok, serwo ok, przewody elastyczne też sprawdzone. Żadnych wycieków, ubytku płynu hamulcowego etc.  Co tydzień/dwa hamulce są zapowietrzone. Dlatego została mi już tylko pompa abs. Z tego też powodu pytam o kwestię wymiany pompy abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wszystko jasne. 

Zajrzyj do pompy. Odczytaj numery z obudowy silnika i kup taką samą. Ważne jest, czy masz esp czy nie, bo są różne średnice przewodów hamulcowych.

Jak będziesz miał drugą pompę, to przekładasz elektronikę ze swojej oryginalnej pompy do tej "nowej" i montujesz, odpowietrzasz i już.

Jak założysz swoją elektronikę to nie musisz się martwić o przebieg. Przełożysz po prostu część hydrauliczną, w której może być nieszczelność.

 

Osobiście się nie spotkałem z nieszczelną pompą ABS, a takie objawy jak opisujesz miałem przy uszkodzonym serwie. Różnica taka, że to było starsze auto i stało dosyć długo nieużywane, ale czuć było na palcach jak ucieka z niego powietrze.

Daj znać jak rozwiążesz problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co? może warto do jakiegoś ogarniętego mechanika podjechać? Albo to co teraz napiszę, jest kompletną bzdurą i moje myślenie jest do kitu i wtedy pewnie ktoś to skoryguje. Wyobrażam sobie, że może się zapowietrzyć układ paliwowy, bo pompa w zbiorniku daje jakieś tam ciśnienie X w tym samym układzie jest pompa wysokiego ciśnienia, która daje jakieś Y wiec w takim układzie są sekcje, gdzie panuje ciśnienie wyższe, niższe i nawet podciśnienie. Natomiast moja wyobraźnie nie widzi tego nijak w ukł. hamulcowym, gdzie zawsze mamy ciśnienie wyższe bądź niższe. Nie ma miejsca na zaciągnięcie powietrza, bo w to miejsce musiałby ubyć płyn, oczywiście płyn jest nieściśliwy więc będą różne proporcje, ale musiałby być ewidentnie wyciek. Opisz jakoś dokładniej tę sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muerto87 napisał:

ciągle się zapowietrzają, pompa hamulcowa jest ok, serwo ok, przewody elastyczne też sprawdzone. Żadnych wycieków, ubytku płynu hamulcowego etc.  Co tydzień/dwa hamulce są zapowietrzone.

Tylny ręczny jest mechaniczny, czy elektryczny?

Usterki szukałbym w tylnych zaciskach. Po "zapowietrzeniu" podjedź na stację SKP w celu sprawdzenia skuteczności wszystkich hamulców.

Miałem coś podobnego w Lagunie. Tłok się odkręcał w zacisku i wkręcał z powrotem ale głębiej nie zostając w ustalonym położeniu. Następstwem był coraz głębszy skok pedału hamulca. To była usterka jednego zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, też na początku myślałem o zaciskach, przewodach, pompie hamulcowej, serwie. Ale po sprawdzeniu wszystkiego trafiłem na post na forum gdzie były identyczne objawy. Okazało się, że pompa wpuszczała do układu powietrze. Wymiana i od razu problem się rozwiązał. Zresztą gdzieś trafiłem, że akurat zdarza się w Megance taka usterka. Nie wybitnie często ale już mi się skończyły opcje. A mechanik szukał wszystkiego po kolei. Bo sam w pompę abs nie wierzył i nie dopuszczał takiej myśli. Dam znać co i jak. Pozdrawiam i dzięki za rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wymieniłem jeden zacisk. Zrobiłem odpowietrzenie z pompą podciśnieniową, żeby było szybko i pedał hamulca  wolno wpadał na odpalonym silniku. Odpowietrzylem pompę ABS tylko dla tego koła i ustąpiło.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja też mam podobnie. Ale widzę po ABS, że gdzieś coś się poci - czyli się rozszczelnił. Po ostatniej usterce silnika pompy w 2016 i wymianie padł znowu. Tym razem hamulce wytrzymują po odpowietrzeniu parę dni. Znowu do wymiany ABS. Tym razem jadę osobiście do firmy i ogarniam kompleksowo na miejscu od wymiany do odpowietrzenia. Przynajmniej na naprawę ABS dają dwa lata gwarancji. Nowy ABS dowiedziałem się w serwisie Renault kosztuje 3420 zł netto i rok gwarancji. A gdzie jeszcze jego montaż i inne czynności. Nieźle co nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!