Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od razu powiem że przeszukałem forum Megane i nie tylko ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Mianowicie od września zeszłego roku coś zaczęło dziać się klimatyzacją.

Uruchamia się jak się jej spodoba i to na krótką chwilę. Teraz to już w ogóle ciężko żeby zaskoczyła. 

Jak już odpali to normalnie słychać wentylator i sprężarkę ale pochodzi to z 30 sekund i się wyłącza bezpowrotnie.

Byłem tydzień temu w jednym serwisie ale panowie mnie oszukali. Powiedzieli że brakowało 200 g czynnika, dobili go i im się włączała. Było jakieś 8 C na dworze. Jak wsiadłem to widzę że sprężarka nie działa więc dzwonię do nich a pan mówi że sprężarka potrzebuje 12-15C żeby zadziałać... żenada po prostu.

Jestem umówiony w następnym serwisie ale już zapowiadają wydatek co najmniej 500 złotych więc chciałbym spróbować coś samemu porobić.

Kupiłem nawet Elm'a żeby zajrzeć w moduł klimatyzacji ale pyren go nie pokazuje.

Stanęło na tym, że czynnik jest a klimatyzacja się nie włącza. 

Czujnik temperatury zewnętrznej działa, wewnętrznej odpinałem i podpinałem i bez zmian.

Drugi serwis podejrzewa zawór sterujący kompresora. 

Ktoś mógłby coś może podpowiedzieć?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII miałem podobny przypadek: po nabiciu klima się włączyła. Ale podczas jazdy z warsztatu już nie. Zgasiłem auto. Odpaliłem ponownie, przycisk AC i działa. Reasumując: sprzęgło sprężarki zaliczało się tylko raz do pierwszego rozłączenia. Winny w moim przypadku okazał się czujnik ciśnienia czynnika. Nie wiem czy był błąd w jakimkolwiek sterowniku gdyż nie posiadałem interfejsu. Wiedziałem że czynnik jest. Czujnik do MII był tani (zamiennik z PRC) i pasował od Opli i Fiatów.

To jest chyba taki:

https://www.franceauto.pl/pl/p/CZUJNIK-CISNIENIA-KLIMATYZACJI-DACIA-NISSAN-OPEL-RENAULT-7701205751-205751-8200279259-279259-/27809

Trzeba zobaczyć w parametrach sterownika silnika jakie jest ciśnienie czynnika chłodniczego. Za niskie nie zezwoli na załączenie sprężarki, za wysokie też nie. Zauważyłem, że ciśnienie uzależnione jest od temperatury zewnętrznej i temperatury pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. To prawdopodobne.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Muszę ogarnąć tego Elm'a czy w ogóle zdiagnozuje nim cokolwiek w klimie.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dojście do kompresora w tym 1.4 TCe jest fatalne żeby cokolwiek sprawdzić.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ale będę działał, dzięki.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5  :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Zauważyłem, że ciśnienie uzależnione jest od temperatury zewnętrznej i temperatury pod maską.

Ciśnienie w układzie zależy od ;

   - temperatury zewnętrznej,

   - ilości czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Haifisch napisał:

Muszę ogarnąć tego Elm'a czy w ogóle zdiagnozuje nim cokolwiek w klimie

Zainstaluj ddt4all, na pewno się połączysz ze sterownikiem klimy, odczytasz ciśnienie, sprawdzisz czy sprężarka jest z elektro-sprzęgłem czy zaworem regulacyjnym.

Możesz też zainstalować Pyclip 3,5 (195) jest po polskui tam podejrzysz między innymi czy sprężarka jest zablokowana przez układ wtrysku, czy jest żądanie włączenia klimatyzacji, temperaturę na parowniku itp.

Przy połączeniu elma musisz mieć włączony zapłon czyli najlepiej karta w czytniku i świecąca kontrolka silnika na wyświetlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się odpalić ddt4all ale nie spodziewałem się, że będzie to dla mnie aż tak niezrozumiałe.

Mógłby ktoś pomóc w który moduł wejść i jak dalej krok po kroku sprawdzić działanie czujników z układu klimatyzacji? 

Wyświetla mi się coś takiego:

 

IMG_20200412_132541.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic III 1,4 Tce ma następujące sterowniki, oczywiście zależy to od wyposażenia, przedstawiam dla dość bogatej wersji:

 

[["[ UPC ] USM Temic JR95-J96-L38-L43 SW0832", "USM Temic JR95-J96-L38-L43 SW0832"], 

["[ Tableau de bord ] TdB_J95_V4.50", "TdB_J95_V4.50"], 

["[ ABS-VDC - ABS-ESP ] ESP - X95 Version 3.6", "ESP - X95 Version 3.6"], 

["[ Direction assist\u00e9e ] DAE X95_X38_X10 v1.88", "DAE X95_X38_X10 v1.88"], 

["[ Frein de parking \u00e9lectrique ] APB_X95_X93_1", "APB_X95_X93_1"], 

["[ Aide au parking ] UPA CAN Display V1.2", "UPA CAN Display V1.2"], 

["[ Climatisation ] X95 CAREG V3", "X95 CAREG V3"], 

["[ DDCM ] Driver DCM X95 SLOT v4.0", "Driver DCM X95 SLOT v4.0"], 

["BCM95_SWB10_VB10_4", "BCM95_SWB10_VB10_4"], ["V40_29_A7_V02", "V40_29_A7_V02"], 

["MRSZ_X95_L38_L43_L47", "MRSZ_X95_L38_L43_L47"]]

 

Klimatyzacja to :["[ Climatisation ] X95 CAREG V3", "X95 CAREG V3"],ainstaluj na komórkę Pyclip to zobaczysz więcej parametrów.

Wygląda, że masz włączone "demo", należy zaznaczyć "połącz" i zgodzić się na okienko z obostrzeniami. Najpierw naciśnij "lupę" by znaleźć obecne w aucie sterowniki.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie kimy 9,4 bar to sporo jak na obecną temperaturę więc nie ma co dobijać. Wydaje się wszystko w porządku, w moim sceniku mam praktycznie te same parametry. Nie wiem co oznacza na ostatnim screnie "Evap temp 0,8 st. C" może to jest temperatura parownika. Zainstaluj jeszcze Pyclip tam odczytasz temperaturę wskazywaną przez czujnik parownika, może on blokuje działanie klimatyzacji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstaluj wersję 3,5 będzie po polsku. Chyba ten link https://cloud.mail.ru/public/mAXA/Ebro9YJHa  Nigdy nie sprawdzałem temperatury parownika podczas pracy klimatyzacji ale  warto zobaczyć czy przy wyłączonej klimie pokazuje mniej więcej temperaturę kabiny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję PL ale PyClip 180+. Jutro sprawdzę co nim mogę zrobić.

Dnia 12.04.2020 o 21:35, aniewa napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Okej sprawdzone, czyli czujnik na parowniku do wymiany?

 

Screenshot_20200413_110101.jpg

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!