Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod Głowicą?


elmatero

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem dużo cierpliwości dla tego samochodu, ale to co dzisiaj zobaczyłem to przeszło wszelkie granice. Regularnie zaglądam pod maskę i świece sobie to tu, to tam latarką. Dzisiaj znalazłem wyciek w miejscu gdzie jest uszczelka pod głowicą. Na całej jej długości spore zapocenie. Na żywo wygląda gorzej. Po weekendzie zgłoszę do ASO na gwarancji. Sprawdzcie czy w waszych megankach nie jest podobnie. Moja ma dopiero rok i 20 000 przebiegu <zolta>

 

Czy ktoś z was się orientuje, czy przy takiej sporej naprawie (UPG) przysługuje za darmo auto zastępcze?

1.jpg  2.jpg  3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również obejrzę u siebie.

Też lubię popatrzyć pod maskę i nacieszyć się motorkiem. Wywnioskowałem, że silnik nie posiada przepływomierza a ma 3 mapsensory, 2 czujniki temperatury powietrza, 2 czujnik spalania stukowego, 2 czujniki położenia wałka rozrządu, nie ma napinacza paska osprzętu (mega prosty układ); prawie wszystkie czujniki są na wierzchu silnika oprócz elektrycznej pompki wody i drugiej sondy lambda.

Na głowicy widać niepokojące rysy (pęknięcia). Olej jakby podciekał z powyżej uszczelki, ale nie koniecznie. Może również podciekać z pokrywy rozrządu.

Wg. mnie przysługuje auto zastępcze, jeżeli naprawa będzie trwała powyżej 3h, po wcześniejszym 48h umówieniu - formuła nonstop

Jestem już po oględzinach:

IMG_20200503_115705.thumb.jpg.2a9c0064e8903b1cc2cf526e32ffd683.jpgIMG_20200503_115608.thumb.jpg.088470af6c074346522d7f923fb6b20b.jpgIMG_20200503_115532.thumb.jpg.3d73d61fa32adf05ed95564fd7240c44.jpgIMG_20200503_115458.thumb.jpg.152105f188867fb76fb077d139c7919a.jpg

Czy przypadkiem nie masz wycieków z pod wlewu oleju. U mnie sucho, ale na uszczelce coś jest. Doloty suche.

Daj znać co Tobie powiedzieli w serwisie na te wycieki. Może to płyn chłodzący - u mnie jest na zimnym stan min, ale jak jest gorący to jest połowa stanu. Dolewać płynu?IMG_20200427_122659.thumb.jpg.2cefecb6851ba61db3fb2f7d2ec717ae.jpg

Edytowane przez szwagier24a
dodanie zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś trochę widać. Jakby zakurzone przypocenie spod uszczelki głowicy. Jutro zostawiam samochód w ASO w związku z przybywaniem oleju i może też to zgłoszę, ale znając ich podejście nie zrobią nic póki auto normalnie jedzie i nie ma żadnych błędów. W jednym z poprzednich samochodów też tak miałem i jeździłem tak przez kilka lat. Nic się nie działo.

IMG_20200503_132255.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co z tym przybywaniem oleju bo u mnie też jest go trochę więcej niż wcześniej. Chyba przez to przybywa oleju bo każde uruchomienie to obroty 1500 przez pół minuty albo i dłużej pomimo iż silnik był zgaszony kilka minut temu. Wskazówka od temperatury leży a silnik gorący, poczym podnosi się natychmiast na 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, u mnie to samo. Myślę, że to przez te ogromne dawki paliwa po prawie każdym odpaleniu. Jak byłem ostatnio w ASO to zgodzili się, że przybyło oleju, ale benzyny nie czują. A ja czuję już po wyciągnięciu bagnetu... Teraz mam zostawić auto na dłużej i mają zrobić pomiary i konsultować z działem technicznym, cokolwiek to znaczy. I obiecali wymianę stelaża fotela kierowcy. Roczne auto, 12 tys. przebiegu i takie rzeczy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seimi napisał:

Jak byłem ostatnio w ASO to zgodzili się, że przybyło oleju, ale benzyny nie czują.

A ja czuję już po wyciągnięciu bagnetu...

Czy to zjawisko masz ;

   - od nowości auta?

  -  czy u Ciebie przeważa jazda na; krótkich odcinkach? po mieście??

  -  czy używasz systemu start-stop?

  -  czy była aktualizacja sterownika wtrysku?

  -  czy nie preferujesz eco - jazdy?

  -  czy korek wlewu oleju czysty, bez " majonezu " ?

  -  czy jest moc? oraz jak z zużyciem paliwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010, pisaliśmy o tym problemie w wątku o FAPie. Zauważyłem to dwa miesiące po wymianie oleju. Nie było aktualizacji, bo twierdzono, że takiej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, seimi napisał:

Nie było aktualizacji, bo twierdzono, że takiej nie ma.

W aso nie muszą wiedzieć o nowym sofcie;

   - wystarczy, że kumaty mechanik podłączy auto online do serwera Renault,

   - uruchomi aktualizację i automatycznie następuje wymiana softu na aktualny,

Interweniuj u kierownika aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 3.05.2020 o 13:27, seimi napisał:

Jutro zostawiam samochód w ASO w związku z przybywaniem oleju

 

Również miałem problem z przybywającym olejem. Zresztą pisałem już. W moim aucie zaktualizowano soft sterownika silnika i problem znikł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Witam u mnie mam chyba problem z uszczelką pod głowicą dwa razy dolewałem już płynu i zaczynam zauważać kremowy naciek na korku oleju auto 20 k przebiegu olej już dwa razy wymieniany raz po 6 k drugi po 19 k .Po roku miał wymieniane uszczelnienie pokrywy zaworowej  tej od środka silnik 1.3 140 tce,jutro dzwonię na serwis niech oglądają.

IMG_20210128_175723_resized_20210128_055905543.jpg  IMG_20210128_175743_resized_20210128_055905266.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!