Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane III, ph3], 1,6 16v K4M z LPG brak mocy po odpaleniu na zimnym silniku


MatKr

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, Renault Megane III, 2015r, 1.6. 16v, K4M plus LPG BRC założona przy 42 000km,  aktualny przebieg 57 000km. Auto na bieżąco serwisowane, KZMFR i rozrząd wymienione przy 48tyś. Po odpaleniu zimnego silnika (na benzynie) przez pierwsze 10 sekund pracy (wyjazd z parkingu chociażby Lidl) gdy od razu ruszę (wejscie na ok 3 tys obrotów) silnik nie ma mocy, dźwięk staje się głuchy(jest tak za kazdym razem). Po tym krótkim odcinku/czasie auto pracuje normalnie. Gdy auto jest na luzie i zacznę je gazować to dochodzi max do 3 tys obrotów i zaczyna falować, po dwóch "przygazówkach" wszystko wraca do normy :

- jeśli odpalę silnik i zostawię na luzie bez dodawania gazu, praca jest normalna, obroty nie falują, żadnych objawów,

- jeśli odpalę auto, zostawię na luzie aby pracował 1-2 minuty to przy ruszaniu po tym czasie będzie już ok,

- gdy silnik jest rozgrzany po trasie np. 30 km gdy zgaszę silnik i po 20 minutach odpalę ponownie i ruszę będzie pracował normalnie (silnik ciepły)

- po ustapieniu objawów nic złego z autem się nie dzieje, pracuje normlanie na gazie i benzynie

- instalację gazową (nieszczelne wtryski) wykluczyłem, jeżdziłem przez dłuższy czas na samej benzynie przy zakręconym gazie w zbiorniku, problem pojawiał się za każdym razem,

- problem pojawił się około 3 miesiace po instalacji LPG, byłem w serwisie LPG podłaczali komputer/mapowania wszystko bardzo ładnie

- ogólny mechanik po podłaczeniu komputera (nie CLIPa) nie widział zadnych błedów,

- gdy zostawiłem auto u mechanika i wywołaliśmy "to zjawisko"(auto czekało noc) to gdy docinsnąłem mocno gaz to aż strzelił w kolektor, 

- auto nie pokazuje żadnych błedów na tablicy,

- Spalanie w aucie nie wzrosło,

- sytuacja trwa już od około pół roku (8tyś km przjechane) i ani się nie poprawia ani nie pogarsza.

 

Załaczam krótki film, to jest objaw gdy silnik jest zimny, na luzie i podkręcam obroty.

 

Czy któryś z forumowiczów miał taka sytuację? Podejrzewa problem?

 

Jestem nowym forumowiczem i z góry dziękuję za poradę.

Edytowane przez MatKr
Dodanie filmu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MatKr napisał:

- ogólny mechanik po podłaczeniu komputera (nie CLIPa) nie widział zadnych błedów,

 

Jeżeli mechanik twierdzi, że wszystko jest OK;

     -  bo komputer nie widzi żadnych błędów ,

    -   a silnik nadal źle pracuje,

    -   to natychmiast należy zmienić mechanika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRC (będzie robić coszta) to jest przyczyna. Rozjechane mapy. W tych autach instalacja gazowa rozjeżdża mapy jeśli jest źle skalibrowana. Korekty sterownika pb mogą być tak duze, że check się nie zapali, ale podczas pracy na PB, zwłaszcza na rozruchu na pb będą się takie rzeczy działy. Mechanik powinien widzieć jak zachowują się korekty, zwłaszcza długookresowa (wg. mnie będzie mocno na plusie bo gaz na ubogo; dlatego zalewa go na rozruchu).

Profilaktycznie do sprawdzenia układ zapłonowy (świece, cewki). Może być tak, że sterownik LPG (w wersji OBD) może automatycznie kasować błędy i mechanik nie będzie ich widział.

Filmik nie wiele pokazuje, a raczej pokazuje jak nie należy traktować silnika po rozruchu.

15 tyś na LPG to wymiana filtrów. Nie od razu poprawia to co zepsuli.

Wyczyścić MAPsensor

 

Czy udało się zakończyć temat?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!