Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obwód elektrozaworu wtryskiwacza filtra cząstek stałych


_maciejewski

Rekomendowane odpowiedzi

Przed uruchomieniem silnika robiony jest test systemów, między innymi obwód elektrozaworu i piątego wtryskiwacza. Wykrywa nieciągłość lub zwarcie i dlatego masz komunikat na czerwono. 

Jeżeli masz błąd DTC 1205 to oznacza ni mniej ni więcej tylko problem z obwodem piątego wtryskiwacza. Dobrze by było znać dodatkowy kontekst błędu np. CO lub CC0, CC1 oznaczające odpowiednio: obwód otwarty, zwarcie do masy, zwarcie do +12V

Clipem można zrobić test obwodu piątego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądrego to i miło posłuchać. Dodatkowe oznaczenie to CO czy C0. Clipa dopiero się uczę, ale przy takim ukierunkowaniu powinienem to ogarnąć. Wielkie dzięki kolego. IMG_20220108_141832.thumb.jpg.fd318f542bbfd68498310dd651a33683.jpg

IMG_20220108_140825.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W końcu wolna sobota, ładna pogoda. Udało mi się znaleźć przyczynę błędu. Zaraz za kostką od sterownika silnika przerwany kabelek z pinu L4.

Błędy usunięte ,nic nie razi po oczach.

Dziękuję za cenne wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam  problem  z pracą piątego wtryskiwacza  tyle że w Megan III 1,9dci  . 

Z tym że u mnie nie ma komunikatu o błędzie. Ilość udanych wypaleń to nadal 1. Od momentu zakupu tj. stanu ok 80 kkm / teraz 148kkm tylko dwukrotnie jakby zaczynała się procedura wypalania FAP tzn spalanie chwilowe wzrosło do ok 20 litrów ale trwało to dosłownie z 30 sec  .  Mam pytanie czy procedura sprawdzania obwodu elektrozaworu wygląda podobnie jak w 1,5 dci/  tj . te same wartości rezystancji i w tych samych miejscach trzeba sprawdzić napięcia ?, czy może trzeba coś jeszcze sprawdzić jeśli chodzi o elektrykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli filtr nie wypali się do zera to nie zawsze liczy udane wypalenie. Ja przy przebiegu 195 tys miałem chyba 116 wypaleń a przy 257tys mam 168 wypaleń a średnio się wypalał co 500km:). Ostatnio miałem rękach Megane jednego z forumowiczów tyle że z silnikiem 846 i ilość wypaleń była 4 przy około 200tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bilion11 napisał:

nie ma komunikatu o błędzie. Ilość udanych wypaleń to nadal 1.

Od momentu zakupu tj. stanu ok 80 kkm / teraz 148kkm tylko dwukrotnie jakby zaczynała się procedura wypalania FAP

Świadczy to raczej o  Zapchanym  katalizator/fap  ;

    -  spadek mocy silnika,

    -  gorsze przyspieszenie,

    -  zwiększone zużycie paliwa

    - drgania na biegu jałowym i nierówna praca silnika,

Jeśli końcówka rury wydechowej jest ;

   a/ czysta w środku - to FAP jest, działa, jest sprawny filtr i silnik ,

   b/ czarna w środku - to FAP nie działa, jest dziurawy, uszkodzony albo go w ogóle nie ma,

Należy udać się do kumatego mechanika,  aby uruchomił procedurę wypalania fap-a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bilion11 napisał:

Mam pytanie czy procedura sprawdzania obwodu elektrozaworu wygląda podobnie jak w 1,5 dci/  tj . te same wartości rezystancji i w tych samych miejscach trzeba sprawdzić napięcia ?

Elektrozawór zasilany jest napięciem 12 V po zapłonie na fioletowym przewodzie. Rezystancja elektrozaworu powinna zawierać się między 19-29 omów.

Wtryskiwacz zasilany jest tym samym napięciem a jego opór w granicach 7-11 Ω.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z

20220617_130152.jpg

Końcówka rury wygląda tak. Z przyspieszeniem nie ma problemów, zużycie  w mieście ok .8l . 

W dniu 26.05.2020 o 20:57, aniewa napisał:

Elektrozawór zasilany jest z pinu 3 białego złącza MN umieszczonego w skrzynce bezpieczników pod maską. Na zdjęciu pin zaznaczony strzałką. Zasilanie można podać praktycznie z każdego żółtego przewodu, na nich pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu.

edycja

Z tego samego przewodu zasilany jest wtryskiwacz dpf, jeżeli tam dochodzi napięcie to możesz przewody zmostkować. Za dużo jeździć nie możesz bo filtr nie będzie wypalany.

20180907_163657.thumb.jpg.0c99e2bed8b2116b8018c277f60164b2.jpg

Czy zasilanie elektrozaworu w 1,9 dci jest w tym samym miejscu co 1,5 dci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!