Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III - trudna usterka


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Bardzo proszę o pomoc w odnalezieniu usterki przy moim megane 3, 1.5 dci, 90 KM, 2010 rok, przebieg 145 tys.

Samochód kupiłem w lutym 2020 roku, po tygodniu użytkowania auto nie zapaliło. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem wyskakiwał błąd skontroluj układ wtryskowy. Wcześniej brak jakichkolwiek problemów z rozruchem czy pracą silnika.

Auto zaprowadziłem do mechanika. Samochód zapalił z plaka, samochód podłączony pod komputer nie wykazywał żadnych błędów, parametry w normie. Auto postało jeszcze przez tydzień i każdej następnej próbie rozruchu samochód palił bez problemu. W związku z tym przeprowadziłem podstawowy serwis pozakupowy (wymiana rozrządu, wszystkich filtrów oraz olej silnika). Przez około  miesiąc użytkowania auto nie miało problemów z rozruchem. Następnie znowu pojawił się ten sam problem z rozruchem, auto zapaliłem sam z plaka i znowu dwa tygodnie było okey. Następnie znowu nie zapalił, auto uruchomiłem z plaka (z plaka pali od ręki) i udałem się do mechanika. Mechanik podłączył auto pod komputer i znowu parametry w normie (auto zapala). Zrobił próbę przelewową wtrysków - wszystkie leją równo. Na próbę wymienił zawór/czujnik ciśnienia paliwa nie pomogło samochód znów nie pali. Nie wiem czy to ma znaczenie ale 3/5 prób gdy auto nie zapalało pogoda była deszczowa. Bardzo proszę o pomoc co może być przyczyną usterki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat ze skontrolowaniem układu wtryskowego ma związek z pracą EGR. Wystarczy, że się nie domyka i masz problem z rozruchem. Na plaka zawsze odpala. Drugą rzeczą związaną z paliwem jest odpowiednie ciśnienie, żeby wyzwoliło układ wtryskowy.

Trzeba poanalizować pracę EGR pod kątem odwzorowania wartości zadanych przez sterownik silnika. Być może wystarczy jego wyczyszczenie.

Przy problemie z odpaleniem możesz odpiąć przepływkę, żeby wykluczyć jej błędne działanie. Wilgoć w dieslu nie ma większego wpływu, w przeciwieństwie do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś sprawdzić parametry silnika mierząc to interfejsem. Są tam ciśnienia i redukcja pompy. Ważne, żeby jej zasilanie w paliwo nie było zapowietrzone, bo to częsta przyczyna.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, to nie do końca tak nie jest, w zasadzie różnica na cewkach zapłonowych, świecach czy przewodach to ok. Cala reszta elektroniki ze sterownikiem łącznie taka sama. Zobacz, z przodu masz komputer, czy tam jest on prawidłowo podpięty do wtyczki i czy tam nie zbiera się wilgoć. Jeżeli był rozbity przód, to bardzo prawdopodobne jest, ze było tam "grzebane" i złe złożone. Jabrze, u mnie np. w deszczowe dni głupieją czujniki parkowania z przodu i wiem, że to jest spowodowane gnijąca wiązka przewodów. Nie daj Boże jak jest to samochód po-powodziowy, to nic tylko z nim uciekaj bo wilgoci nie pousuwasz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ant3k napisał:

Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem wyskakiwał błąd skontroluj układ wtryskowy.

 

2 godziny temu, Ant3k napisał:

Mechanik podłączył auto pod komputer i znowu parametry w normie (auto zapala).

Zrobił próbę przelewową wtrysków - wszystkie leją równo.

Na próbę wymienił zawór/czujnik ciśnienia paliwa -  nie pomogło  - samochód znów nie pali.

Przy błędzie " skontroluj układ wtryskowy " clip powinien pokazać błąd, oraz kierunek działania,

Parametry w normie - warto by znać te parametry w normie,

W większości przypadków taki błąd - wskazuje na problemy z doładowaniem; 

    -  sprawdzić czy sztanga turbiny chodzi lekko,

    -  sprawdzić czy kierownicę turbiny nie są nadmiernie zabrudzone i przyblokowane,

    -  przeczyścić czujnik doładowania oraz zapewnić mu szczelność montażu,

    -  sprawdzić stan wężyków elektrozaworu turbiny,

Warto sprawdzić  i przeczyścić czoło czujnika położenia wału;

     -  jest on czujnikiem chimerycznym,

     -   możliwe, że jak ciepły to jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, omega napisał:

Nie daj Boże jak jest to samochód po-powodziowy, to nic tylko z nim uciekaj bo wilgoci nie pousuwasz.

Przyznaję Ci rację - ja myślałem tylko o sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz odpiąłem i nadal nie zapala<dobani>. W poniedziałek zaprowadzę auto do mechanika, sprawdzi parametry na kompie gdy silnik nie zapala.

Przekażę również wasze cenne informację, o wynikach działań poinformuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz, turbina itp nie mają wpływu na sam proces uruchomienia silnika. Jak odpala z plaka to znaczy, że masz problem z dostarczaniem paliwa do pompy wtryskowej. Na początek warto wymienić gruszkę bo może zaworek w niej się skleja i nie puszcza paliwa, po odpaleniu z plaka pompa wytworzy tak duże podciśnienie, że zassie paliwo.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!