Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III - trudna usterka


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Bardzo proszę o pomoc w odnalezieniu usterki przy moim megane 3, 1.5 dci, 90 KM, 2010 rok, przebieg 145 tys.

Samochód kupiłem w lutym 2020 roku, po tygodniu użytkowania auto nie zapaliło. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem wyskakiwał błąd skontroluj układ wtryskowy. Wcześniej brak jakichkolwiek problemów z rozruchem czy pracą silnika.

Auto zaprowadziłem do mechanika. Samochód zapalił z plaka, samochód podłączony pod komputer nie wykazywał żadnych błędów, parametry w normie. Auto postało jeszcze przez tydzień i każdej następnej próbie rozruchu samochód palił bez problemu. W związku z tym przeprowadziłem podstawowy serwis pozakupowy (wymiana rozrządu, wszystkich filtrów oraz olej silnika). Przez około  miesiąc użytkowania auto nie miało problemów z rozruchem. Następnie znowu pojawił się ten sam problem z rozruchem, auto zapaliłem sam z plaka i znowu dwa tygodnie było okey. Następnie znowu nie zapalił, auto uruchomiłem z plaka (z plaka pali od ręki) i udałem się do mechanika. Mechanik podłączył auto pod komputer i znowu parametry w normie (auto zapala). Zrobił próbę przelewową wtrysków - wszystkie leją równo. Na próbę wymienił zawór/czujnik ciśnienia paliwa nie pomogło samochód znów nie pali. Nie wiem czy to ma znaczenie ale 3/5 prób gdy auto nie zapalało pogoda była deszczowa. Bardzo proszę o pomoc co może być przyczyną usterki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat ze skontrolowaniem układu wtryskowego ma związek z pracą EGR. Wystarczy, że się nie domyka i masz problem z rozruchem. Na plaka zawsze odpala. Drugą rzeczą związaną z paliwem jest odpowiednie ciśnienie, żeby wyzwoliło układ wtryskowy.

Trzeba poanalizować pracę EGR pod kątem odwzorowania wartości zadanych przez sterownik silnika. Być może wystarczy jego wyczyszczenie.

Przy problemie z odpaleniem możesz odpiąć przepływkę, żeby wykluczyć jej błędne działanie. Wilgoć w dieslu nie ma większego wpływu, w przeciwieństwie do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś sprawdzić parametry silnika mierząc to interfejsem. Są tam ciśnienia i redukcja pompy. Ważne, żeby jej zasilanie w paliwo nie było zapowietrzone, bo to częsta przyczyna.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, to nie do końca tak nie jest, w zasadzie różnica na cewkach zapłonowych, świecach czy przewodach to ok. Cala reszta elektroniki ze sterownikiem łącznie taka sama. Zobacz, z przodu masz komputer, czy tam jest on prawidłowo podpięty do wtyczki i czy tam nie zbiera się wilgoć. Jeżeli był rozbity przód, to bardzo prawdopodobne jest, ze było tam "grzebane" i złe złożone. Jabrze, u mnie np. w deszczowe dni głupieją czujniki parkowania z przodu i wiem, że to jest spowodowane gnijąca wiązka przewodów. Nie daj Boże jak jest to samochód po-powodziowy, to nic tylko z nim uciekaj bo wilgoci nie pousuwasz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ant3k napisał:

Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem wyskakiwał błąd skontroluj układ wtryskowy.

 

2 godziny temu, Ant3k napisał:

Mechanik podłączył auto pod komputer i znowu parametry w normie (auto zapala).

Zrobił próbę przelewową wtrysków - wszystkie leją równo.

Na próbę wymienił zawór/czujnik ciśnienia paliwa -  nie pomogło  - samochód znów nie pali.

Przy błędzie " skontroluj układ wtryskowy " clip powinien pokazać błąd, oraz kierunek działania,

Parametry w normie - warto by znać te parametry w normie,

W większości przypadków taki błąd - wskazuje na problemy z doładowaniem; 

    -  sprawdzić czy sztanga turbiny chodzi lekko,

    -  sprawdzić czy kierownicę turbiny nie są nadmiernie zabrudzone i przyblokowane,

    -  przeczyścić czujnik doładowania oraz zapewnić mu szczelność montażu,

    -  sprawdzić stan wężyków elektrozaworu turbiny,

Warto sprawdzić  i przeczyścić czoło czujnika położenia wału;

     -  jest on czujnikiem chimerycznym,

     -   możliwe, że jak ciepły to jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, omega napisał:

Nie daj Boże jak jest to samochód po-powodziowy, to nic tylko z nim uciekaj bo wilgoci nie pousuwasz.

Przyznaję Ci rację - ja myślałem tylko o sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz odpiąłem i nadal nie zapala<dobani>. W poniedziałek zaprowadzę auto do mechanika, sprawdzi parametry na kompie gdy silnik nie zapala.

Przekażę również wasze cenne informację, o wynikach działań poinformuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz, turbina itp nie mają wpływu na sam proces uruchomienia silnika. Jak odpala z plaka to znaczy, że masz problem z dostarczaniem paliwa do pompy wtryskowej. Na początek warto wymienić gruszkę bo może zaworek w niej się skleja i nie puszcza paliwa, po odpaleniu z plaka pompa wytworzy tak duże podciśnienie, że zassie paliwo.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!