Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

EDC szarpanie zaraz po zmianie biegu


Geble

Rekomendowane odpowiedzi

Brawo Ty. Gratuluję. Też mi się wydaje że auto jest niezłe. Wczoraj wróciłem znad morza 800 km i nie umęczył mnie jak wcześniejsze MII.

Jeśli chodzi o EDC to wymaga łagodnego traktowania. Olej musi się rozgrzać. To nie manual że działa zawsze. Zresztą przy dużych mrozach to i manualna skrzynia potrafi mieć opory przy przesuwaniu wodzików. Teraz oleje są o niższej lepkości to efekt jest mało wyczuwalny, ale hipol miał swoją lepkość.

Edytowane przez szwagier24a
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko, że ja się z tym samochodem obchodziłem jak z jajkiem, szczególnie z turbiną i skrzynią, bo wiedziałem z czym to jeść. Po każdej jeździe minimum 30s postoju i dopiero gaszenie silnika, brak pałowania na zimnym, delikatnie gaz zanim się olej nie rozejdzie po skrzyni, a i tak nic z tego, przy 48k padło zarówno turbo jak i skrzynia :43_slight_frown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do turbo to pewnie w jakimś stopniu odpowiedzialny jest olej - serwisy leja do silników jaki mają pod ręką a w papierach wpisują, że leja prawidłowy.

Ja sam wymieniłem olej na właściwy - od razu zmienił się odgłos silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja wlewam Elfa z Niemiec, a nie te popłuczyny z beczki z serwisu. Wlewam go co 10k km.

 

To musiała być wadliwa turbina, no innego wytłumaczenie nie ma.

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 10.08.2020 o 08:06, Geble napisał:

Update po odebranym dyliżansie. Tak powinien działać ten samochód i automat. Przy walniętej turbinie i skrzyni już zapomniałem, że można czerpać przyjemność z jazdy samochodem :8_laughing:

 

Dzisiaj rano odebrany po wymianie skrzyni, turbiny i fotela. Czułem się jakbym właśnie wyjechał z salonu nówką sztuką, pachnący, czyściutki i idealnie zmieniający biegi, nawet nie czuć kiedy się to dzieje :50_open_mouth: 

Czy przyczyna poszarpywania była półoś ?? Ponieważ pisałeś że skrzynia wymieniona a pooszarpywanie zostało. 

Mam taki problem, że u mnie jest takie stukanie czasem przy zmianie biegu. Takie głuche rąbniecie, byłem u mechanika i powiedział, że lewa pół oś ma luz poosiowy (góra dół) a prawa sztywna. 

Zastanawiam się czy to nie sprzęgło dwumasowe dobija. Tylko chciałem wcześniej sprawdzić te półoś 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 10.08.2020 o 09:30, szwagier24a napisał:

Co do turbo to pewnie w jakimś stopniu odpowiedzialny jest olej - serwisy leja do silników jaki mają pod ręką a w papierach wpisują, że leja prawidłowy.

Ja sam wymieniłem olej na właściwy - od razu zmienił się odgłos silnika.

Można wiedzieć jaki olej zakupiłeś do 1.3 Tce 140 KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 20 tys od wymiany skrzyni i poszarpywanie wróciło, nie mam już sił na tę skrzynię, naprawdę. 1->2->3 najbardziej szarpie, nie ma jeszcze jedynie odgłosu chrobotania od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2021 o 16:00, Geble napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9:!: - Prezes

Byłbyś w stanie to jakoś nagrać i podesłać np. na youtubie (najlepiej zablokuj wideo tak, aby tylko osoba z linkiem mogła wyświetlić)

Doczytałem, że w sumie nie obserwujesz efektów dzwiękowych w tym problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pole napisał:

Można wiedzieć jaki olej zakupiłeś do 1.3 Tce 140 KM?

Do tej pory kupuję Elfa R-Tech 5W30 (RN17). Wiem, że to nie markowy olej. Przy normie RN17 jest mały wybór olei. Teraz doszedł olej od Castrola Edge, ale porównałem parametry z Elfem i nadal preferuję Elfa - ma odrobinę wyższą lepkość w 40 stopniach, wyższy wskaźnik lepkości, wyższą liczbę TBN. Porównywałem z olejami Motul, Liqui Molly (chyba nie da się go kupić nawet), Yacco (ponoć baza PAO, ale dużo popiołów i technologia MID-SAPS, zamiast LOW). Obecnie skończył mi się zapas oleju i zamierzam za radą Andrzeja_2010 olej OW40. Dostępne są trzy opcje: YACCO w cenie prawie 200 PLN/2 L, ELF w dobrej cenie u pewnego kolegi, chyba 240/ 5 L i Castrol za mniej niż 200/5L. Patrząc na parametry to Yacco wydaje się najlepszy, ale cena zabija. Zastanawiam się nad Elfem lub Castrolem. W obu przypadkach mamy wyższą lepkość od 5W30. W sytuacji, w której benzyna dostaje się do oleju i zmniejsza jego lepkość co można zauważyć podczas rozruchu zimnego silnika w upalne dni - zadzwoni łańcuch. Teraz jest chłodniej i i raczej nie słyszę już łańcucha, ale nie jest to zdrowy objaw. Ponadto wykonałem już płukanie silnika i odgłos silnika powrócił do stanu pierwotnego. Olej w tego typu silnikach odgrywa bardzo ważną rolę i ma ciężkie warunki pracy - smarowanie turbiny gdzie temperatura spalin dochodzi nawet do 750 stopni. Chłodzenie turbiny nie ma większego sensu - temperatura spalania po kilkunastu sekundach pracy silnika na wolnych spada do około 700 stopni, temperatura oleju jest w okolicy 100 stopni tak jak cieczy chłodzącej a przez turbo krąży woda tłoczona przez elektryczną pompę wody po zgaszeniu silnika. Jedynie krążenie oleju się zatrzymuje i przy niskiej lepkości oleju może dojść do braku filmu olejowego na łożyskowaniu turbo. Nie polecam olejów Motul (wytrąca się z nich dużo osadów, nie zależnie od jego rodzaju) podobnie jest z Liqui. Elfy w tej kwestii są przyzwoitymi olejami.

Czy komuś udało się przekonać serwis, że w oleju jest benzyna? Serwis tylko pyta czy przybywa oleju. Moje przypuszczenia co do przyczyn są dwa: za duże dawki rozruchowe lub/i słabe uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia na głowicy.

Co do skrzyni biegów: mam manuala i delikatnie "piszczy" na 4,5 i 6 biegu w okolicy 2000 obrotów. Zamierzam przy 60 tyś. przebiegu wymienić olej na olej o wyższej lepkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak kupiłem auto wyraźnie czułem zapach benzyny i minimalnie urósł stan oleju. Przy pierwszej wymianie oleju - 3 tyś km zgłosiłem problem, dokonano aktualizacji sterownika silnika i przy wymianie na 15 tyś poziom oleju był minimalnie niższy od zalanego Maxa, a problem znikną.. Wzbogacenie mieszanki przy rozruchu nie jest jakieś straszne - spalanie 24 litry na 100 km, przez kilkanaście do kilkudziesięciu sekund zależnie od temperatury. Jeśli komuś mimo aktualnego oprogramowania, rośnie poziom oleju to bym obstawiał szczelność wtrysków. Moja jazda to 100% miasto 4km, gaszenie później 2 km i gaszenie, następnie kolejne 2 . Silnik ciągle zimny i jak już pisałem zero problemów...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!