Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

po czym poznać jaki czynnik w klimatyzacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Od ponad pół roku cieszę się nowym samochodem i czas na pewne czynności serwisowe min. serwis klimatyzacji.

Wiem że poza dezynfekcją (ozonowaniem) powinno wymienić się filtry przeciwpyłkowe (dziwne że większość serwisów tego nie robi, trzeba się upominać lub wykonać czynność w innym warsztacie) oraz spuścić czynnik i uzupełnić.

No i tu pierwsze zdziwienie (tak to jest jak się zabytek wymieniło na niemal funkiel nówkę). Zadzwoniłem do 3 warsztatów o orientacyjną cenę. Wszędzie pytają jaki mam czynnik chłodniczy bo tego nowego nie obsługują.

Wyczytałem że stary to R134a a nowy to HFO-1234yf.

Po czym i jak poznać co się ma w aucie? Naklejek żadnych nie namierzyłem.

Mieszać pewnie nie wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz ten nowy, Ja jak nabijałem pusty układ po wymianie chłodnicy klimatyzacji to nabili mi już nowym tłumacząc, że stary trudno dostępny już itd. Nie wnikam na papierze było oznaczenie tego nowego już. Na serwisie ogarną czym dobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.08.2020 o 18:07, czik3n napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 Nie zgodzę się ... na 1234YF są inne przyłącza ... więc zrobili Cię w balona jeśli miałeś wcześniej r134a

:lapka:

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5  :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co było wcześniej, układ był pusty. Nabili minęło 1.5 roku auto jeździ klimatyzacja jak chłodziła tak chłodzi dalej także nie dotykam się, trochę mnie to kosztowało ale mówi się trudno, chłodnice klimatyzacji też czasami mówią dość i na taką trafiłem. Teraz mam spokój i chłód w aucie, jak trzeba będzie dobić to pojadę do tych samych ludzi i pokażę im kwitek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czik3n ile płaciłeś za 480 gram czynnika 1,5 roku temu?  Zmienili ze starego czynnika na nowy? To jakiś ewenement serwisowy :)  

Empire13 Twoje auto upuściło fabrykę ze starym typem czynnika, czyli z R134a i takim powinno zostać dobite. 

Każdy autoryzowany serwis Renault robi pełne przeglądy klimatyzacji. Jest to jeden z elementów przeglądu samochodu. Poszukaj plany przeglądu dla Twojego auta, przekonasz się.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.08.2020 o 20:49, babus napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

W takim razie poszukam jeszcze raz pod maską.

:lapka:

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5  :!: - Prezes

 

Dnia 3.08.2020 o 19:51, Lelupi napisał:

Empire13 Twoje auto upuściło fabrykę ze starym typem czynnika, czyli Rz134a i takim powinno zostać dobite. 

Każdy autoryzowany serwis Renault robi pełne przeglądy klimatyzacji. Jest to jeden z elementów przeglądu samochodu. Poszukaj plany przeglądu dla Twojego auta, przekonasz się.

Szkoda że nawet tego Pani z serwisu Renault nie wiedziała. Wbiła mój VIN a potem pytała się mnie jaki mam czynnik bo ona nie wie :D

Plan przeglądów a w zasadzie kartę przeglądów i gwarancji mam. Nic w niej nie widzę o klimie.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak podjedziesz do serwisu klimy to ktoś wnika co masz ? podłączą węzę i jazda , jak końcówka nie pasuje to maja reduktory i po temacie nikt nie wnika w to co było , a płacisz za brak czynnika a nie za cały zbiornik , brakowało Ci 100 g , zabrali 500g do pełnego ubili 600g płacisz za wymiane i 100 g czynnika nie dajcie się doić , co 2 lata jeżdżąc dzień w dzień na auto place 80zł średnio znika 100 g na sezon przy szczelnej klimie jak ktoś Ci powie ze było pusto a klima chłodziła tylko nie tak agresywnie jak na nowym czynniku to zrobił ktoś tu kogoś w balonika.

wiekszość punktów usługowych nabija starym gazem , nie tym nowym co to wybucha jak w merceu na autostradzie a2 niedaleko lodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Lelupi napisał:

Czik3n ile płaciłeś za 480 gram czynnika 1,5 roku temu? 

200zł, ozonowanie miałem za darmo u znajomego. Nabite z barwnikiem więc jeśli magicznie nie straci swoich właściwości po czasie to za rok jak będę dobijał każę sobie sprawdzić czy nie ma gdzieś wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, mama peugeota 1.6 blueHDI 2016 99KM
Mam identyczną sytuację jak kolega wyżej, że nigdzie nie ma żadnej informacji jaki czynnik mam w samochodzie. Na internecie też ciężko znaleźć cokolwiek, a mechanik powiedział, że on to tylko stary czynnik ma, więc też mi nie sprawdzi. Wie ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, aby podać r134 do instalacji pod 1234syf trzeba mieć adaptery. Natomiast w M IV sprezarka jest zgodna z r134 i 1234syf. Podobno, wg serwisanta, odciągnięcie 1234syf i podanie r134 jest dla oleju obojętne ale w drugą stronę ponoć nie bo olej ponoć robi się gęsty i traci własności. Niektórzy serwisanci mają analizatory składu czynnika i wtedy dokładnie wiadomo co jest. Jest to ważne dla serwisanta żeby sobie nie zapaćkać swojej butli jeżeli ktoś np. podreperował ciśnienie w swojej instalacji jakimś "zastępczym cudem" z allegro.  Mogę podać namiary na okolice Rybnik - Wodzisław. W mojej megi pod maską jest nalepka z rodzajem czynnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!